Marco Mattiacci odmítl, že by jeho tým oslovil Adriana Neweyho s nabídkou práce pro Ferrari.
Podle mnohých zpráv sondovali maranelští u Adriana Neweyho, jestli by nechtěl pracovat, samozřejmě za mnohamilionové [30 milionů USD ročně] finanční ohodnocení, v Itálii. Adrian však spekulace v rámci kanadského víkendu ukončil, když podepsal novou smlouvu u Red Bullu.
Konstruktér posledních čtyř mistrovských aut neustále opakuje svoji frustraci ze stále přísnějších pravidel F1, takže v příštím roce ustoupí do pozadí a bude se specializovat na zatím blíže nespecifikovanou roli v rámci Red Bull Advanced Technologies Centre - více zde. Jako konzultant závodního týmu však bude působit i nadále.
Díky smlouvě oznámené v Kanadě tedy přestup k Ferrari padá. Přes zprávy, že s nabídkou za Neweym přišel sám Luca di Montezemolo, tedy prezident Ferrari, teď nový šéf závodní stáje Mattiacci odmítl, že by kdy jeho tým nabídku učinil.
Podle Mattiacciho Ferrari nikdy Neweyho nekontaktovalo. Že by se něco dělo za jeho zády? (zdroj: Scuderia Ferrari)
"Proč zklamaní?" řekl na otázku Autosportu, jestli to pro něj byla špatná zpráva, když se dozvěděl, že Newey zůstává u Red Bullu, když mohl pomoci jeho týmu vylepšit ne příliš lichovitvou statistiku posledních let. "Jak už jsem řekl v Monaku, nikdy jsme Adriana nekontaktovali. Je dobré, že zůstává pracovat u Red Bullu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.