Ferrari platí vysokou daň za svoji geografickou polohu, alespoň podle Flavia Briatoreho. Ten se minulý měsíc dokonce nechal slyšet, že podle něj by měl italský tým zvažovat přesídlení do Velké Británie.
"Podle mě musí mít Ferrari sídlo ve Velké Británii, kde se koncentrují všechny technologie, které jsou v F1 používané. V Maranellu je těžké vytvořit kreativní tým a navíc sem dostat tyto britské inženýry," míní Flavio Briatore, který přivedl Fernanda Alonsa v letech 2005 a 2006 k jeho dvěma titulům.
Podle spekulací mělo Ferrari učinit nabídku ve výši 30 milionů USD, což je mimochodem suma mnohem vyšší, než pobírá většina pilotů, Adrianu Neweymu, kterého chtěli přetáhnout do Itálie z Red Bullu (sídlí v Británii). Ten nabídku ale odmítl.
Podle zpráv italského Autosprintu teď navíc další z Britů odmítl stěhování do Itálie. Konkrétně jde o Andy Cowella, ředitele motorové divize Mercedes AMG High Performance Powertrains. Briatore po Kanadské Grand Prix řekl: "Ferrari je letos v hluboké krizi a ztratilo šanci na to se z ní dostat.
Dostat do Itále špičkové inženýry není, dle Briatoreho, jednoduché (zdroj: Scuderia Ferrari)
Platí za svoje umístění. Maranello rozhodně není centrem světa F1, tím je Anglie," řekl Ital pro radio Mix24. "Myslím, že Ferrari bude potřebovat kompletní restrukturalizaci týmu. Mají snad špatné lidi? Ne, jde o otázku organizace. Přesně víme, kdo jsou ti nejlepší, ale dostat je do Itálie je těžké."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.