Ferrari platí vysokou daň za svoji geografickou polohu, alespoň podle Flavia Briatoreho. Ten se minulý měsíc dokonce nechal slyšet, že podle něj by měl italský tým zvažovat přesídlení do Velké Británie.
"Podle mě musí mít Ferrari sídlo ve Velké Británii, kde se koncentrují všechny technologie, které jsou v F1 používané. V Maranellu je těžké vytvořit kreativní tým a navíc sem dostat tyto britské inženýry," míní Flavio Briatore, který přivedl Fernanda Alonsa v letech 2005 a 2006 k jeho dvěma titulům.
Podle spekulací mělo Ferrari učinit nabídku ve výši 30 milionů USD, což je mimochodem suma mnohem vyšší, než pobírá většina pilotů, Adrianu Neweymu, kterého chtěli přetáhnout do Itálie z Red Bullu (sídlí v Británii). Ten nabídku ale odmítl.
Podle zpráv italského Autosprintu teď navíc další z Britů odmítl stěhování do Itálie. Konkrétně jde o Andy Cowella, ředitele motorové divize Mercedes AMG High Performance Powertrains. Briatore po Kanadské Grand Prix řekl: "Ferrari je letos v hluboké krizi a ztratilo šanci na to se z ní dostat.
Dostat do Itále špičkové inženýry není, dle Briatoreho, jednoduché (zdroj: Scuderia Ferrari)
Platí za svoje umístění. Maranello rozhodně není centrem světa F1, tím je Anglie," řekl Ital pro radio Mix24. "Myslím, že Ferrari bude potřebovat kompletní restrukturalizaci týmu. Mají snad špatné lidi? Ne, jde o otázku organizace. Přesně víme, kdo jsou ti nejlepší, ale dostat je do Itálie je těžké."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.