Ferrari platí vysokou daň za svoji geografickou polohu, alespoň podle Flavia Briatoreho. Ten se minulý měsíc dokonce nechal slyšet, že podle něj by měl italský tým zvažovat přesídlení do Velké Británie.
"Podle mě musí mít Ferrari sídlo ve Velké Británii, kde se koncentrují všechny technologie, které jsou v F1 používané. V Maranellu je těžké vytvořit kreativní tým a navíc sem dostat tyto britské inženýry," míní Flavio Briatore, který přivedl Fernanda Alonsa v letech 2005 a 2006 k jeho dvěma titulům.
Podle spekulací mělo Ferrari učinit nabídku ve výši 30 milionů USD, což je mimochodem suma mnohem vyšší, než pobírá většina pilotů, Adrianu Neweymu, kterého chtěli přetáhnout do Itálie z Red Bullu (sídlí v Británii). Ten nabídku ale odmítl.
Podle zpráv italského Autosprintu teď navíc další z Britů odmítl stěhování do Itálie. Konkrétně jde o Andy Cowella, ředitele motorové divize Mercedes AMG High Performance Powertrains. Briatore po Kanadské Grand Prix řekl: "Ferrari je letos v hluboké krizi a ztratilo šanci na to se z ní dostat.
Dostat do Itále špičkové inženýry není, dle Briatoreho, jednoduché (zdroj: Scuderia Ferrari)
Platí za svoje umístění. Maranello rozhodně není centrem světa F1, tím je Anglie," řekl Ital pro radio Mix24. "Myslím, že Ferrari bude potřebovat kompletní restrukturalizaci týmu. Mají snad špatné lidi? Ne, jde o otázku organizace. Přesně víme, kdo jsou ti nejlepší, ale dostat je do Itálie je těžké."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.