McLaren věří, že balík vylepšení, který připravují pro Velkou cenu Rakouska, jim pomůže znatelně zlepšit výkonnost jejich vozu MP4-29.
Tým ve Wokingu prochází restrukturalizací, nový závodní ředitel Eric Boullier se snaží vylepšit pracovní procesy, aby se dokázali vzchopit i na dráze, kde za svými soupeři zatím zaostávají. McLarenu v šampionátu konstruktérů páté místo, na čtvrtou Force Indii ztrácejí 11 bodů.
První ovoce těchto změn by se mělo projevit příští týden na Red Bull Ringu, kam hodlají přivézt vylepšený aerodynamický balík. Na vítězství to ale ještě stačit nebude: "Ve hře je samozřejmě snaha o co nejrychlejší výrobu dílů, ale vše je závislé na tom, od čeho začínáte," říká Boullier.
"Je pravda, že jsme sezónu začali s vozem, kterému scházel přítlak, a zároveň jsme museli změnit směr strategie, kudy se má tým ubírat. Myslím si, že balík, který přivezeme do Rakouska, představuje dobrý pokrok a pomůže nám snížit ztrátu na všechny před námi. Rozhodně od toho bodu závody vyhrávat nebudeme, je to však slušný balík pro snížení ztráty," pokračuje.
Vylepšení pro Rakouskou jsou první velkou změnou, kterou McLaren vyprodukoval po změně své struktury. Pilot Jenson Button si všímá, jak se věci v týmu teď liší, a věří, že věcem pomáhá i přítomnost Rona Dennise.
Jenson Button věří, že si McLaren začne brzy klestit cestu do čela (foto: McLaren Mercedes)
"Rona na okruhu vidím rád. Myslím, že má pozitivní vliv na tým, který zde pracuje. Před každými jízdami i po nich tlačí Erik na tým velmi, velmi tvrdě. Mluví s námi mnohem více, než na co jsem zvyklý, což je skvělé.
Dostává naši zpětnou vazbu a poznání, které o vozu máme a co od vozu potřebujeme. Věci v McLarenu byly dlouhá léta stejné a nyní se začínají měnit. Myslím, že je na čase - a rozhodně se to ubírá správným směrem.
Jsem si jistý, že Erik na sobě pociťuje velký tlak. Bude to několik těžkých let, ale pro všechny v McLarenu půjde o několik vzrušujících měsíců, protože se budeme propracovávat zpět do čela. A až se to povede, všichni si to budeme užívat," dodává Button.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.