McLaren věří, že balík vylepšení, který připravují pro Velkou cenu Rakouska, jim pomůže znatelně zlepšit výkonnost jejich vozu MP4-29.
Tým ve Wokingu prochází restrukturalizací, nový závodní ředitel Eric Boullier se snaží vylepšit pracovní procesy, aby se dokázali vzchopit i na dráze, kde za svými soupeři zatím zaostávají. McLarenu v šampionátu konstruktérů páté místo, na čtvrtou Force Indii ztrácejí 11 bodů.
První ovoce těchto změn by se mělo projevit příští týden na Red Bull Ringu, kam hodlají přivézt vylepšený aerodynamický balík. Na vítězství to ale ještě stačit nebude: "Ve hře je samozřejmě snaha o co nejrychlejší výrobu dílů, ale vše je závislé na tom, od čeho začínáte," říká Boullier.
"Je pravda, že jsme sezónu začali s vozem, kterému scházel přítlak, a zároveň jsme museli změnit směr strategie, kudy se má tým ubírat. Myslím si, že balík, který přivezeme do Rakouska, představuje dobrý pokrok a pomůže nám snížit ztrátu na všechny před námi. Rozhodně od toho bodu závody vyhrávat nebudeme, je to však slušný balík pro snížení ztráty," pokračuje.
Vylepšení pro Rakouskou jsou první velkou změnou, kterou McLaren vyprodukoval po změně své struktury. Pilot Jenson Button si všímá, jak se věci v týmu teď liší, a věří, že věcem pomáhá i přítomnost Rona Dennise.
Jenson Button věří, že si McLaren začne brzy klestit cestu do čela (foto: McLaren Mercedes)
"Rona na okruhu vidím rád. Myslím, že má pozitivní vliv na tým, který zde pracuje. Před každými jízdami i po nich tlačí Erik na tým velmi, velmi tvrdě. Mluví s námi mnohem více, než na co jsem zvyklý, což je skvělé.
Dostává naši zpětnou vazbu a poznání, které o vozu máme a co od vozu potřebujeme. Věci v McLarenu byly dlouhá léta stejné a nyní se začínají měnit. Myslím, že je na čase - a rozhodně se to ubírá správným směrem.
Jsem si jistý, že Erik na sobě pociťuje velký tlak. Bude to několik těžkých let, ale pro všechny v McLarenu půjde o několik vzrušujících měsíců, protože se budeme propracovávat zpět do čela. A až se to povede, všichni si to budeme užívat," dodává Button.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.