Šéf Ferrari Luca Di Montezemolo už nemluví o titulu, ale o zmenšení ztráty na lídry a o nové sezoně.
V sedmi letošních závodech se týmu Ferrari podařilo získat 87 bodů, co je přibližně jenom třetina toho, co má na svém kontě Mercedes. Je málo pravděpodobné, že se v blízké budoucnosti podaří ztrátu na lídry zmenšit. Ve svém vystoupení ve Florencii přiznal šéf Ferrari Luca Di Montezemolo, že vedle zlepšování se v této sezoně musí tým začít myslet na tu budoucí.
Luca Di Montezemolo: „Pochybuju, že se nám v krátkodobém časovém horizontu podaří udělat zázrak. Tým musí se vším úsilím pokračovat v práci s vědomím, že letos se nám nedařilo. Ferrari prožívá složité období. Musíme míň mluvit a víc pracovat. Musíme ale zachovat i vysoké tempo modernizace vozu F14 T a zlepšit se v mnoha oblastech, abychom splnili cíle, které jsme si pro tento rok stanovili.“
Šéf Ferrari jemně naznačil, že letos neočekává výrazný vzestup a začíná mluvit o příští sezoně, i když ta současná má za sebou jenom třetinu závodů… „Očekávám, že se týmu podaří zmenšit ztrátu, jeho šéf Marco Mattiacci tvrdě pracuje a současně se připravuje na plnění úkolů pro příští sezonu. Má na starosti různé oblasti, čeká nás mnoho práce. V budoucí sezoně musíme zvýšit efektivnost propojení vozu a pohonné jednotky.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.