Kimi Räikkönen přiznává, že nedokáže vysvětlit, proč se s letošním Ferrari F14 T tolik trápí.
V nedělním závodě finský jezdec moc vidět nebyl. Kvalifikoval se sice na 10. místě, ale postupně se propadal. Stejnou pozici a jediný bod vybojoval po technických problémech soupeřů a havárii Massy s Pérezem v posledním kole.
"Je velmi těžké opravdu pochopit, co se děje," odpovídá na dotaz, zda se během závodu měnilo vyvážení jeho vozu. "Zdá se, že se mění. Jedno kolo to může být velmi obtížné, pak o několik kol později z nějakého důvodu pneumatiky jako by najednou fungovaly lépe."
"Nedokážu vysvětlit příčinu, jinak bychom to už věděli. Na konci závodu se to zdálo být zase OK. Musíme se na tyto věci podívat. Auto a balík má potenciál. Musíme jen přijít na to, co se s tím dá udělat, aby fungovalo v každém kole," vysvětluje Räikkönen pro Autosport.
V šampionátu mu patří s pouhými 18 body až 12. pozice a v Kanadě začala německá média spekulovat o tom, že se jej Ferrari bude chtít po sezóně zbavit. Jeho týmový kolega Fernando Alonso se drží v šampionátu na 4. místě a Fina v kvalifikacích předčí průměrně o 0,61 s.
Kimi Räikkönen během představení jezdců před Velkou cenou Kanady, v níž se hodně trápil(foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.