Kimi Räikkönen přiznává, že nedokáže vysvětlit, proč se s letošním Ferrari F14 T tolik trápí.
V nedělním závodě finský jezdec moc vidět nebyl. Kvalifikoval se sice na 10. místě, ale postupně se propadal. Stejnou pozici a jediný bod vybojoval po technických problémech soupeřů a havárii Massy s Pérezem v posledním kole.
"Je velmi těžké opravdu pochopit, co se děje," odpovídá na dotaz, zda se během závodu měnilo vyvážení jeho vozu. "Zdá se, že se mění. Jedno kolo to může být velmi obtížné, pak o několik kol později z nějakého důvodu pneumatiky jako by najednou fungovaly lépe."
"Nedokážu vysvětlit příčinu, jinak bychom to už věděli. Na konci závodu se to zdálo být zase OK. Musíme se na tyto věci podívat. Auto a balík má potenciál. Musíme jen přijít na to, co se s tím dá udělat, aby fungovalo v každém kole," vysvětluje Räikkönen pro Autosport.
V šampionátu mu patří s pouhými 18 body až 12. pozice a v Kanadě začala německá média spekulovat o tom, že se jej Ferrari bude chtít po sezóně zbavit. Jeho týmový kolega Fernando Alonso se drží v šampionátu na 4. místě a Fina v kvalifikacích předčí průměrně o 0,61 s.
Kimi Räikkönen během představení jezdců před Velkou cenou Kanady, v níž se hodně trápil(foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.