Nico Hülkenberg byl v Montreaulu jediným jezdcem v první desítce, který absolvoval celou vzdálenost závodu s jedinou výměnou pneumatik.
Nico Hülkenberg, jezdec týmu Force India, odpověděl po získání pátého místa ve Velké ceně Kanady na dotazy německých novinářů.
Jak to, že Vás Jenson Button v předposledním kole předjel?Nico Hülkenberg (NH): „Fernando Alonso se pokoušel útočit na můj vůz v protichůdné zatáčce, ale nesprávně brzdil. Abych se vyhnul srážce s ním, musel jsem zatáčku projet větším obloukem. Výsledkem bylo, že Jenson předjel Fernanda a objevil se vedle mě. Moje stopa byla lepší, takže jsem zůstal vpředu, ale na rovince Button aktivoval DRS a jednoduše projel kolem mě.“ Neměl jste možnost vrátit útok?NH: „Ne, byl jsem na znečištěné části okruhu a stěží jsem ovládal vůz. Měl jsem už hodně opotřebované pneumatiky, byla to nebezpečná situace. Kromě toho jsem se snažil o to, aby mě nepředjel i Alonso.“Bylo správné přezouvat jen jednou?NH: „Já myslím, že ano – podle nás to byl nejrychlejší způsob, jak dojet do cíle. Možná mohl být výsledek lepší, kdyby na okruh nevyjel safety car hned po startu. Jeho výjezd vyhovoval vozům, které startovaly na superměkké směsi. Já jsem začínal na měkké směsi, trvalo mi to pět kol, než jsem zahřál pneumatiky, to mě stálo ztrátu dvou pozic.“ Ke konci jste se musel často dívat do zpětných zrcátek, jaké to bylo?NH: „Bylo to dost unavující, zejména když byly zadní pneumatiky už hodně opotřebované. Také jsem si musel hlídat soupeře.“Myslel jste si v průběhu závodu, že máte šanci zvítězit?NH: „Já jsem měl málo informací o tom, co se děje s lídry závodu. Zpomalení Mercedesů mi moc nepomáhalo, protože jsem nevěděl, zda je to jen záležitost pár kol, nebo celého závodu.“
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.