Podle Felipeho Massy promrhal jeho Williams ve Velké ceně Kanady kvůli chybě při jeho první zastávce velkou šanci na vítězství.
Brazilec v úvodu závodu jezdil před oběma Red Bully - Sebastianem Vettelem i pozdějším vítězem Danielem Ricciardem, protáhla se mu však první zastávka v boxech, kde se mechanici zdrželi při výměně levého předního kola.
I když před svou poslední zastávkou pilot Williamsu znovu vedl a nakonec havaroval po kontaktu s Pérezem v posledním kole, právě chyba v boxech jej připravila o vítězství, na které čeká marně od Velké ceny Brazílie 2008.
"Upřímně, byl jsem po většinu času nejrychlejším vozem na trati. Ne na super-měkké směsi, na ní jsem měl podobné tempo jako Valtteri [Bottas], ale na té tvrdší bylo auto úžasné - opravdu, opravdu rychlé," říká Massa.
"A bez toho problému při zastávce v boxech si myslím, že bylo naprosto možné dojet před Ricciardem. Šlo o promarněnou velkou příležitost. Přišli jsme o spoustu bodů. Měli jsme neuvěřitelné auto, nebyly s ním vůbec žádné problémy. Jsem zklamaný, protože by to byl fantastický závod," pokračuje brazilský pilot.
Felipe Massa tvrdí, že byl většinu času nejrychlejším jezdcem Velké ceny Kanady 2014(foto: Williams F1 Team)
Před poslední zastávkou sice vedl, ale nakonec se rozhodl zajet ke druhé výměně pneumatik (viz přehled zastávek a pneumatikových strategií), jinak by dle svých slov do cíle nedojel.
"Myslím, že šlo o správné rozhodnutí. Začínal jsem na zádi ztrácet přilnavost. Víme, že degradace [pneumatik] na našem voze normálně není malá. Jsem si jistý tím, že bych byl ke konci závodu velmi pomalý," vysvětluje.
Během jízdy si ani nevšiml, že Hamilton odstoupil: "Nemyslel jsem na vítězství. Mercedes jsem moc dobře neviděl a neviděl jsem Lewise odstoupit, takže jsem si myslel, že bojuji o pódium. Oni [tým] mi o potížích Mercedesu neřekli."
"Pro nás to byla dobrá trať, proto jsme přišli o hodně, jelikož jsme mohli závod vyhrát. Když jsem jezdil na čistém vzduchu, byl jsem nejrychlejším vozem na trati," věří si Brazilec, který po velké ceně skončil místo na pódiu v nemocnici po tvrdém nárazu (27 G) na pozorování.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.