Šéf závodního týmu Ferrari Marco Mattiacci přiznává frustrace z vývoje sezóny a posledního závodu v Kanadě. Nehodlají však nic vzdávat, budou pokračovat ve vývoji.
"Jsme sami na sebe velmi naštváni, ale nemáme v plánu to vzdávat. Okruh v Kanadě nám rozhodně neseděl, vzhledem k tomu, že zdůraznil silné stránky našich soupeřů a navíc se vše nevyvíjelo správně: startovali jsme příliš vzadu a ostatní se zlepšili více než my," hodnotí Mattiacci po závodním víkendu v Montrealu.
"Pozitivní stránkou tohoto víkendu je to, že se všichni chtějí probojovat zpět, počínaje našimi jezdci - Kimim a Fernandem, kteří jsou oba velmi houževnatí, kompetentní a soutěživí a vědí, jak spolupracovat jako tým, aby navedli správným směrem v klíčových oblastech našeho vývojového programu," chválí své piloty.
A co nové díly, kterých Ferrari přivezlo do Kanady požehnaně? "Některé novinky přinesly na trati dobrý výsledek, a proto budeme pokračovat v této cestě závod od závodu. Od počátku roku jsme se zlepšili, ale na každý krok vpřed musíme pohlížet v kontextu toho, co udělali naši soupeři," upozorňuje nový šéf Scuderie, která prochází další restrukturalizací.
"Ferrari zahájilo práci na specifickém přístupu založeném na několika klíčových osobnostech: na prezidentovi Montezemolovi, Jamesovi Allisonovi, Fernandovi Alonsovi, Kimim Räikkönenovi a na skupině vysoce talentovaných inženýrů. Jde o restrukturalizaci týmu s tím, že lidem jsou dávány ty nejlepší podmínky, v nichž by mohli odvádět svou práci," vysvětluje.
Ferrari je naštváno samo na sebe, zahájilo další restrukturalizaci (foto: Scuderia Ferrari)
V krátkodobém horizontu se priority nemění: "Máme jasně definovaný vývojový program, kterým se propracováváme a díky kterému přivezeme novinky pro každý závod. Další větší cíl je zrychlení naši reakční doby, což je něco, co se zřejmě daří našim soupeřům," dodává Mattiacci.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.