Šéf závodního týmu Ferrari Marco Mattiacci přiznává frustrace z vývoje sezóny a posledního závodu v Kanadě. Nehodlají však nic vzdávat, budou pokračovat ve vývoji.
"Jsme sami na sebe velmi naštváni, ale nemáme v plánu to vzdávat. Okruh v Kanadě nám rozhodně neseděl, vzhledem k tomu, že zdůraznil silné stránky našich soupeřů a navíc se vše nevyvíjelo správně: startovali jsme příliš vzadu a ostatní se zlepšili více než my," hodnotí Mattiacci po závodním víkendu v Montrealu.
"Pozitivní stránkou tohoto víkendu je to, že se všichni chtějí probojovat zpět, počínaje našimi jezdci - Kimim a Fernandem, kteří jsou oba velmi houževnatí, kompetentní a soutěživí a vědí, jak spolupracovat jako tým, aby navedli správným směrem v klíčových oblastech našeho vývojového programu," chválí své piloty.
A co nové díly, kterých Ferrari přivezlo do Kanady požehnaně? "Některé novinky přinesly na trati dobrý výsledek, a proto budeme pokračovat v této cestě závod od závodu. Od počátku roku jsme se zlepšili, ale na každý krok vpřed musíme pohlížet v kontextu toho, co udělali naši soupeři," upozorňuje nový šéf Scuderie, která prochází další restrukturalizací.
"Ferrari zahájilo práci na specifickém přístupu založeném na několika klíčových osobnostech: na prezidentovi Montezemolovi, Jamesovi Allisonovi, Fernandovi Alonsovi, Kimim Räikkönenovi a na skupině vysoce talentovaných inženýrů. Jde o restrukturalizaci týmu s tím, že lidem jsou dávány ty nejlepší podmínky, v nichž by mohli odvádět svou práci," vysvětluje.
Ferrari je naštváno samo na sebe, zahájilo další restrukturalizaci (foto: Scuderia Ferrari)
V krátkodobém horizontu se priority nemění: "Máme jasně definovaný vývojový program, kterým se propracováváme a díky kterému přivezeme novinky pro každý závod. Další větší cíl je zrychlení naši reakční doby, což je něco, co se zřejmě daří našim soupeřům," dodává Mattiacci.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.