Šéf závodního týmu Ferrari Marco Mattiacci přiznává frustrace z vývoje sezóny a posledního závodu v Kanadě. Nehodlají však nic vzdávat, budou pokračovat ve vývoji.
"Jsme sami na sebe velmi naštváni, ale nemáme v plánu to vzdávat. Okruh v Kanadě nám rozhodně neseděl, vzhledem k tomu, že zdůraznil silné stránky našich soupeřů a navíc se vše nevyvíjelo správně: startovali jsme příliš vzadu a ostatní se zlepšili více než my," hodnotí Mattiacci po závodním víkendu v Montrealu.
"Pozitivní stránkou tohoto víkendu je to, že se všichni chtějí probojovat zpět, počínaje našimi jezdci - Kimim a Fernandem, kteří jsou oba velmi houževnatí, kompetentní a soutěživí a vědí, jak spolupracovat jako tým, aby navedli správným směrem v klíčových oblastech našeho vývojového programu," chválí své piloty.
A co nové díly, kterých Ferrari přivezlo do Kanady požehnaně? "Některé novinky přinesly na trati dobrý výsledek, a proto budeme pokračovat v této cestě závod od závodu. Od počátku roku jsme se zlepšili, ale na každý krok vpřed musíme pohlížet v kontextu toho, co udělali naši soupeři," upozorňuje nový šéf Scuderie, která prochází další restrukturalizací.
"Ferrari zahájilo práci na specifickém přístupu založeném na několika klíčových osobnostech: na prezidentovi Montezemolovi, Jamesovi Allisonovi, Fernandovi Alonsovi, Kimim Räikkönenovi a na skupině vysoce talentovaných inženýrů. Jde o restrukturalizaci týmu s tím, že lidem jsou dávány ty nejlepší podmínky, v nichž by mohli odvádět svou práci," vysvětluje.
Ferrari je naštváno samo na sebe, zahájilo další restrukturalizaci (foto: Scuderia Ferrari)
V krátkodobém horizontu se priority nemění: "Máme jasně definovaný vývojový program, kterým se propracováváme a díky kterému přivezeme novinky pro každý závod. Další větší cíl je zrychlení naši reakční doby, což je něco, co se zřejmě daří našim soupeřům," dodává Mattiacci.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.