Šéf závodního týmu Ferrari Marco Mattiacci přiznává frustrace z vývoje sezóny a posledního závodu v Kanadě. Nehodlají však nic vzdávat, budou pokračovat ve vývoji.
"Jsme sami na sebe velmi naštváni, ale nemáme v plánu to vzdávat. Okruh v Kanadě nám rozhodně neseděl, vzhledem k tomu, že zdůraznil silné stránky našich soupeřů a navíc se vše nevyvíjelo správně: startovali jsme příliš vzadu a ostatní se zlepšili více než my," hodnotí Mattiacci po závodním víkendu v Montrealu.
"Pozitivní stránkou tohoto víkendu je to, že se všichni chtějí probojovat zpět, počínaje našimi jezdci - Kimim a Fernandem, kteří jsou oba velmi houževnatí, kompetentní a soutěživí a vědí, jak spolupracovat jako tým, aby navedli správným směrem v klíčových oblastech našeho vývojového programu," chválí své piloty.
A co nové díly, kterých Ferrari přivezlo do Kanady požehnaně? "Některé novinky přinesly na trati dobrý výsledek, a proto budeme pokračovat v této cestě závod od závodu. Od počátku roku jsme se zlepšili, ale na každý krok vpřed musíme pohlížet v kontextu toho, co udělali naši soupeři," upozorňuje nový šéf Scuderie, která prochází další restrukturalizací.
"Ferrari zahájilo práci na specifickém přístupu založeném na několika klíčových osobnostech: na prezidentovi Montezemolovi, Jamesovi Allisonovi, Fernandovi Alonsovi, Kimim Räikkönenovi a na skupině vysoce talentovaných inženýrů. Jde o restrukturalizaci týmu s tím, že lidem jsou dávány ty nejlepší podmínky, v nichž by mohli odvádět svou práci," vysvětluje.
Ferrari je naštváno samo na sebe, zahájilo další restrukturalizaci (foto: Scuderia Ferrari)
V krátkodobém horizontu se priority nemění: "Máme jasně definovaný vývojový program, kterým se propracováváme a díky kterému přivezeme novinky pro každý závod. Další větší cíl je zrychlení naši reakční doby, což je něco, co se zřejmě daří našim soupeřům," dodává Mattiacci.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.