Daniel Ricciardo získal v Montrealu pro novou pohonnou jednotku od Renaultu první vítězství. Rémi Taffin doufá, že nebude poslední.
Triumf Daniela Ricciarda a třetí místo Sebastiana Vettela ve Velké ceně Kanady zajistily jezdcům na vozech poháněných francouzskou pohonnou jednotkou Renault poprvé dvě místa na pódiu. Renault přinesl body i třetímu jezdci, Vergne získal v zajímavém závodě čtyři body za osmé místo.
„Blahopřeji celému týmu Red Bull a Danielu Ricciardovi k prvnímu vítězství, věřím, že je to začátek nové dlouhé série,“ těšil se Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
„Jsme nadšení a pyšní, že jsme jim pomohli ke skvělému výsledku. Nepřetržitě jsme pracovali na eliminaci problémů se spolehlivostí. Úzce jsme spolupracovali s týmem v dílně i na okruhu, abychom z motoru dostali maximum. Dokázali jsme, že i vůz poháněný Renaultem může být v cíli na prvním místě. Uděláme i v budoucnosti vše proto, abychom potvrdili konkurenceschopnost a umožnili našim jezdcům postupovat výš v pořadí také po dalších závodech.
Když si uvědomíme, kde jsme se nacházeli na začátku tohoto roku, tak je jasné, že jsme ten obrovský skok dosáhli ve velmi krátké době. Ostatní soupeři se také potýkali s problémy, ale my jsme dokázali reagovat takovým způsobem, že jsme teď dosáhli skvělý výsledek a naše pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 první letošní vítězství. První místo v Montrealu je dodatečnou motivací pro všechny ve Viry-Châtillon.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.