Daniel Ricciardo získal v Montrealu pro novou pohonnou jednotku od Renaultu první vítězství. Rémi Taffin doufá, že nebude poslední.
Triumf Daniela Ricciarda a třetí místo Sebastiana Vettela ve Velké ceně Kanady zajistily jezdcům na vozech poháněných francouzskou pohonnou jednotkou Renault poprvé dvě místa na pódiu. Renault přinesl body i třetímu jezdci, Vergne získal v zajímavém závodě čtyři body za osmé místo.
„Blahopřeji celému týmu Red Bull a Danielu Ricciardovi k prvnímu vítězství, věřím, že je to začátek nové dlouhé série,“ těšil se Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
„Jsme nadšení a pyšní, že jsme jim pomohli ke skvělému výsledku. Nepřetržitě jsme pracovali na eliminaci problémů se spolehlivostí. Úzce jsme spolupracovali s týmem v dílně i na okruhu, abychom z motoru dostali maximum. Dokázali jsme, že i vůz poháněný Renaultem může být v cíli na prvním místě. Uděláme i v budoucnosti vše proto, abychom potvrdili konkurenceschopnost a umožnili našim jezdcům postupovat výš v pořadí také po dalších závodech.
Když si uvědomíme, kde jsme se nacházeli na začátku tohoto roku, tak je jasné, že jsme ten obrovský skok dosáhli ve velmi krátké době. Ostatní soupeři se také potýkali s problémy, ale my jsme dokázali reagovat takovým způsobem, že jsme teď dosáhli skvělý výsledek a naše pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 první letošní vítězství. První místo v Montrealu je dodatečnou motivací pro všechny ve Viry-Châtillon.“
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.