Daniel Ricciardo získal v Montrealu pro novou pohonnou jednotku od Renaultu první vítězství. Rémi Taffin doufá, že nebude poslední.
Triumf Daniela Ricciarda a třetí místo Sebastiana Vettela ve Velké ceně Kanady zajistily jezdcům na vozech poháněných francouzskou pohonnou jednotkou Renault poprvé dvě místa na pódiu. Renault přinesl body i třetímu jezdci, Vergne získal v zajímavém závodě čtyři body za osmé místo.
„Blahopřeji celému týmu Red Bull a Danielu Ricciardovi k prvnímu vítězství, věřím, že je to začátek nové dlouhé série,“ těšil se Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
„Jsme nadšení a pyšní, že jsme jim pomohli ke skvělému výsledku. Nepřetržitě jsme pracovali na eliminaci problémů se spolehlivostí. Úzce jsme spolupracovali s týmem v dílně i na okruhu, abychom z motoru dostali maximum. Dokázali jsme, že i vůz poháněný Renaultem může být v cíli na prvním místě. Uděláme i v budoucnosti vše proto, abychom potvrdili konkurenceschopnost a umožnili našim jezdcům postupovat výš v pořadí také po dalších závodech.
Když si uvědomíme, kde jsme se nacházeli na začátku tohoto roku, tak je jasné, že jsme ten obrovský skok dosáhli ve velmi krátké době. Ostatní soupeři se také potýkali s problémy, ale my jsme dokázali reagovat takovým způsobem, že jsme teď dosáhli skvělý výsledek a naše pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 první letošní vítězství. První místo v Montrealu je dodatečnou motivací pro všechny ve Viry-Châtillon.“
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.