Daniel Ricciardo získal v Montrealu pro novou pohonnou jednotku od Renaultu první vítězství. Rémi Taffin doufá, že nebude poslední.
Triumf Daniela Ricciarda a třetí místo Sebastiana Vettela ve Velké ceně Kanady zajistily jezdcům na vozech poháněných francouzskou pohonnou jednotkou Renault poprvé dvě místa na pódiu. Renault přinesl body i třetímu jezdci, Vergne získal v zajímavém závodě čtyři body za osmé místo.
„Blahopřeji celému týmu Red Bull a Danielu Ricciardovi k prvnímu vítězství, věřím, že je to začátek nové dlouhé série,“ těšil se Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
„Jsme nadšení a pyšní, že jsme jim pomohli ke skvělému výsledku. Nepřetržitě jsme pracovali na eliminaci problémů se spolehlivostí. Úzce jsme spolupracovali s týmem v dílně i na okruhu, abychom z motoru dostali maximum. Dokázali jsme, že i vůz poháněný Renaultem může být v cíli na prvním místě. Uděláme i v budoucnosti vše proto, abychom potvrdili konkurenceschopnost a umožnili našim jezdcům postupovat výš v pořadí také po dalších závodech.
Když si uvědomíme, kde jsme se nacházeli na začátku tohoto roku, tak je jasné, že jsme ten obrovský skok dosáhli ve velmi krátké době. Ostatní soupeři se také potýkali s problémy, ale my jsme dokázali reagovat takovým způsobem, že jsme teď dosáhli skvělý výsledek a naše pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 první letošní vítězství. První místo v Montrealu je dodatečnou motivací pro všechny ve Viry-Châtillon.“
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.