Piloti Red Bullu se včera dočkali pódia a poprvé i vítězství. Na tiskové konferenci Sebastian Vettel ale uznal, že v Montrealu měli štěstí a že pohonná jednotka Renaultu je stále jejich slabinou.
Ricciardo, který v závěru dokázal předjet Rosberga, po závodě uvedl: "Víme, že máme silné auto. Máme ale několik dalších oblastí, na kterých můžeme pracovat."
Mercedesy trápily technické problémy s MGU-K, který se stará o rekuperaci kinetické energie a navyšování výkonu pohonné jednotky o 160 koní, čehož dokázal využít. Hamilton musel navíc odstoupit kvůli problému s brzdami.
Vettel si přes dobrý výkon a třetí místo neodmítl rýpnutí do Renaultu: "Myslím, že se nyní soustředíme výlučně na dostižení Mercedesu. Jak nastínil Daniel, máme velmi konkurenceschopné auto, ale ještě ne moc celkově konkurenceschopný balík na to, abychom je pravidelně poráželi. Měli jsme štěstí."
Šasi a aerodynamika Red Bullu jsou tedy podle mistra světa výborné, horší je to s pohonnou jednotkou Renaultu, která je součástí jejich balíku. "Jinak to je samozřejmě výborné a skvělá odměna pro celý tým po tak bolestivé zimě a obtížném začátku sezóny s mnoha problémy - dojet s oběma vozy na pódiu a porazit alespoň jeden Mercedes."
Pohonná jednotka Renaultu je podle Vettela stále slabší součástíjejich balíku (foto: Renault Sport F1)
Podle šéfa týmu Christiana Hornera sice Renault v posledních závodech učinil pokrok, z počátečního deficitu ve výši 80 koní ale ztráta klesla jen na 60 koní.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.