Piloti Red Bullu se včera dočkali pódia a poprvé i vítězství. Na tiskové konferenci Sebastian Vettel ale uznal, že v Montrealu měli štěstí a že pohonná jednotka Renaultu je stále jejich slabinou.
Ricciardo, který v závěru dokázal předjet Rosberga, po závodě uvedl: "Víme, že máme silné auto. Máme ale několik dalších oblastí, na kterých můžeme pracovat."
Mercedesy trápily technické problémy s MGU-K, který se stará o rekuperaci kinetické energie a navyšování výkonu pohonné jednotky o 160 koní, čehož dokázal využít. Hamilton musel navíc odstoupit kvůli problému s brzdami.
Vettel si přes dobrý výkon a třetí místo neodmítl rýpnutí do Renaultu: "Myslím, že se nyní soustředíme výlučně na dostižení Mercedesu. Jak nastínil Daniel, máme velmi konkurenceschopné auto, ale ještě ne moc celkově konkurenceschopný balík na to, abychom je pravidelně poráželi. Měli jsme štěstí."
Šasi a aerodynamika Red Bullu jsou tedy podle mistra světa výborné, horší je to s pohonnou jednotkou Renaultu, která je součástí jejich balíku. "Jinak to je samozřejmě výborné a skvělá odměna pro celý tým po tak bolestivé zimě a obtížném začátku sezóny s mnoha problémy - dojet s oběma vozy na pódiu a porazit alespoň jeden Mercedes."
Pohonná jednotka Renaultu je podle Vettela stále slabší součástíjejich balíku (foto: Renault Sport F1)
Podle šéfa týmu Christiana Hornera sice Renault v posledních závodech učinil pokrok, z počátečního deficitu ve výši 80 koní ale ztráta klesla jen na 60 koní.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.