MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji během zastávek v boxech a s jakými strategiemi odjeli klasifikovaní piloti Velkou cenu Kanady?
Nejlepší práci předváděli mechanici Red Bullu, kterému ani jedno přezutí netrvalo déle než tři sekundy. První zastávky Ricciarda a Vettela zvládli dokonce za 2,4 sekundy.
Konzistentně pod tři sekundy se vždy vlezl také Magnussen u McLarenu (2,6 a 3,0 s) a Alonso u Ferrari (3,0 a 2,9 s).
Williams se blýsknul jednou zastávkou za 2,5 sekundy - ve 14. kole u Bottase, opět se však nevyhnul jednomu přehmatu: Massova první výměna kol trvala 7 sekund.
Do Velké ceny Kanady vypsané na 70 kol startovalo 15 pilotů na super-měkké směsi, sedm (Bianchi, Chilton, Ericsson, Gutiérrez, Hülkenberg, Kvjat a Maldonado) na měkké.
Na jedinou zastávku vsadily pouze Force Indie, které měly přesto velmi dobré tempo. Pérez vydržel na super-měkkých gumách dokonce až do 35. kola, tj. do poloviny závodu! Žel po nehodě cíl nespatřil, do té doby však s Massou bojoval o pódium.
Výše tedy skončil jeho týmový kolega Hülkenberg, jenž zvládl v úvodu na měkkých pneumatikách 41. kol - absolutně nejdelší stint (58,6 % závodu). Opotřebení obou směsí bylo obecně nízké, přestože teploty dráhy přesahovaly 45 °C a teploty vzduchu 30 °C.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.