MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji během zastávek v boxech a s jakými strategiemi odjeli klasifikovaní piloti Velkou cenu Kanady?
Nejlepší práci předváděli mechanici Red Bullu, kterému ani jedno přezutí netrvalo déle než tři sekundy. První zastávky Ricciarda a Vettela zvládli dokonce za 2,4 sekundy.
Konzistentně pod tři sekundy se vždy vlezl také Magnussen u McLarenu (2,6 a 3,0 s) a Alonso u Ferrari (3,0 a 2,9 s).
Williams se blýsknul jednou zastávkou za 2,5 sekundy - ve 14. kole u Bottase, opět se však nevyhnul jednomu přehmatu: Massova první výměna kol trvala 7 sekund.
Do Velké ceny Kanady vypsané na 70 kol startovalo 15 pilotů na super-měkké směsi, sedm (Bianchi, Chilton, Ericsson, Gutiérrez, Hülkenberg, Kvjat a Maldonado) na měkké.
Na jedinou zastávku vsadily pouze Force Indie, které měly přesto velmi dobré tempo. Pérez vydržel na super-měkkých gumách dokonce až do 35. kola, tj. do poloviny závodu! Žel po nehodě cíl nespatřil, do té doby však s Massou bojoval o pódium.
Výše tedy skončil jeho týmový kolega Hülkenberg, jenž zvládl v úvodu na měkkých pneumatikách 41. kol - absolutně nejdelší stint (58,6 % závodu). Opotřebení obou směsí bylo obecně nízké, přestože teploty dráhy přesahovaly 45 °C a teploty vzduchu 30 °C.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.