Max Chilton krátce po startu Grand Prix Kanady sestřelil svého týmového kolegu, Julese Bianchiho, tuto nehodu byl Brit sportovními komisaři potrestán.
Max Chilton dostal za nehodu v nedělním kanadském závodu penalizaci ztráty tří míst na startu příští Velké Ceny, která se jede u našich jižních sousedů na Red Bull Ringu. Vzhledem k jeho výkonům to s největší pravděpodobností znamená start z poslední řady. Nehoda také ukončila obdivuhodnou šňůru Maxe Chiltona, který dokončil minulých 25 závodů, tedy všechy, do kterých odstartoval.
Nehoda se stala v první šikaně závodu a vyústila v safety car fázi. Max Chilton nezvládl nájezd do pravotočivé zatáčky, dostal přetáčivý smyk a pak už nemohl nic dělat. Jules Bianchi mu byl nejblíž, a tak to odnesl právě on. S neovladatelným autem pak narazil do zdi. Z vozu navíc vyteklo poměrně dost oleje, který museli komisaři zasypat. Naštěstí se nikomu nic nestalo.
Za své počínání Chilton (vlevo) zcela určitě pochválen nebude(foto: Marussia F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.