Pastor Maldonado se opět jednou dostal na kobereček ke sportovním komisařům. Tentokrát však Venezuelanovi nic zásadního nehrozí.
Komisaři celou situaci vyřešili varováním. Problém spočíval v tom, že Pastor Maldonado po Q1, ve které vypadl s jezdci týmu Caterham a Marussia, nevrátil volant na své místo, jak vyžadují pravidla.
Proč musel mistr GP2 z roku 2010 jen několik okamžiků před koncem Q1 odstavit svůj Lotus vedle tratě zatím zůstává nezodpovězeno. Zástupce ředitele týmu, Federico Gastaldi, odkazuje na problém s turbem.
Renault však vinu na sebe vzít nechce a podle něj problém spočíval v nasávání vzduchu do motoru. V tomto případě by byl za odstavení vozu zodpovědný tým. Ať tak či tak, Maldonada zítra čeká start z 17. příčky.
Pastor se svým E22 na kanadské trati (zdroj: Lotus F1 Team)
Jde o první napomenutí pro jezdce v tomto roce. "Komisaři vyhodnotili, že vůz nezůstal stát v nebezpečném místě na trati, a proto se rozhodli, že napomenutí bude dostačující," stojí ve zdůvodnění FIA.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.