Vydá se Renaultu pro příští rok novou cestou a postaví pohonnou jednotku po vzoru Mercedesu? Remi Taffin to nevylučuje.
Mezi třemi v F1 momentálně zastoupenými výrobci pohonných jednotek je po 6 z 19 závodů letošní sezony jasný průběžný vítěz - Mercedes. Motory z Brixworthu mají na svém kontě před GP Kanady 6 vítězství a 4 nejrychlejší kola. Ferrari a Renault, jejichž letošním maximem je jedno nejrychlejší kolo u každého, jen velmi těžko drží s výkony agregátů se znakem trojcípé hvězdy krok. Italové a Francouzi za Němci zaostávají jak co se výkonů týče, tak i spolehlivosti.
Mezi všem jezdci má Mercedes doposud na kontě pět výpadků, monopost s pohonem Ferrari neviděl cíl devětkrát a monoposty s agregáty Renaultu sedmnáctkrát. Všechny tyto výpadky samozřejmě nejdou na vrub problému s motorem, ale je víc než jasné, že i tato statistika ukazuje, že především Renault na Mercedes ztrácí. Je třeba také vidět, že Mercedes a Renault pohonnými jednotkami zásobují čtyři týmy, zatímco Ferrari jen tři.
Takto vypadá aktuální pohonné ústrojí od Renaultu...(foto: Renault Sport F1)
Vyloženě se tedy nabízí otázka, s jakým konceptem pohonného ústrojí Francouzi půjdou do sezony následující? Budou ve Viry-Chatillon nadále spoléhat na svůj aktuální koncept a nebo přijdou s novou (samozřejmě v rámci pravidel) konstrukcí?
"V zimě toho můžete poměrně dost změnit, obzvlášť v první zimě [po změně pravidel]," říká šéf motorů u Renaultu, Remi Taffin. Zároveň nepopírá, že by se mohli nechat u svých soupeřů v některých oblastech inspirovat. "Podíváme se na to, co udělali naši konkurenti a prozkoumáme, jestli se to vyplatí." Jedno je u Renaultu jasné už teď: "Příští rok budeme mít novou pohonnou jednotku. Jestli bude kompletně jiná, to ještě není rozhodnuto."
...a takto jeho možný vzor od Mercedesu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
V letošní sezoně mohou motory během závodu spotřebovat maximálně 100 kg benzínu. Pro další sezony se uvažovalo, že by se tato hranice snížila až na 95 kg. Nicméně pro rok 2015 zůstává vše při starém, jak Taffin potvrzuje: "Shodli jsme se na tom, že povolená spotřeba paliva se v příští sezoně nebude měnit."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.