McLaren kontaktoval svého bývalého závodníka, Lewise Hamiltona, ohledně možného návratu do týmu, ve kterém vyrůstal.
Dle britského Daily Mail proběhlo první opatrné setkání. Hamilton by měl být pouze jedním z jedců, o kterých má McLaren uvažovat. Těmi dalšími mají být Fernando Alonso a Sebastian Vettel. Největší šance jsou ale dávány Fernandu Alonsovi, ovšem ne pro příchod od příští sezony, ale až od roku 2016.
Tento rok navíc by mu měl dát čas k vyhodnocení toho, jak dobře funguje partnerství mezi Hondou a McLarenem. Britský tým by se také mohl vyvarovat platby jeho gigantické mzdy, u Ferrari teď Španěl bere 17 milionů Liber (necelých 576 milionů Kč), během první společné sezony s Hondou, kdy bude jejich primárním cílem spíš vývoj pohonné jednotky než vítězství.
Hamilton s McLarenem v Texasu 2012(foto: McLaren Mercedes)
U McLarenu by to pak v roce 2016 s největší pravděpodobností vypadalo tak, že by vedle Alonsa/Vettela/Hamiltona zůstal jeden z aktuální dvojice jezdců Kevin Magnussen nebo Jenson Button. Který z nich by zůstal? Zřejmě by záleželo na výkonech, které budou předvádět. Kevin ještě neměl moc času, aby dokázal, jak moc rychlý opravdu je, zatímco Button už není nejmladší a je otázkou, jak dlouho ještě vydrží ve špičkové formě.
A proč by se měl Hamilton vracet k McLarenu? Jedním z důvodů je, že partnerství Honda-McLaren bude s největší pravděpodobností zárukou úspěchu. A pak také bude záležet na letošní sezoně u Mercedesu. Jen těžko si můžeme představit, že by Hamilton prohrál titul na úkor Rosberga a chtěl u Mercedesu zůstat. Velice dobře si dokážeme představit, jak by se Hamilton ihned cítil dvojkou a jeho vztahy s týmem by se zhoršily.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.