McLaren kontaktoval svého bývalého závodníka, Lewise Hamiltona, ohledně možného návratu do týmu, ve kterém vyrůstal.
Dle britského Daily Mail proběhlo první opatrné setkání. Hamilton by měl být pouze jedním z jedců, o kterých má McLaren uvažovat. Těmi dalšími mají být Fernando Alonso a Sebastian Vettel. Největší šance jsou ale dávány Fernandu Alonsovi, ovšem ne pro příchod od příští sezony, ale až od roku 2016.
Tento rok navíc by mu měl dát čas k vyhodnocení toho, jak dobře funguje partnerství mezi Hondou a McLarenem. Britský tým by se také mohl vyvarovat platby jeho gigantické mzdy, u Ferrari teď Španěl bere 17 milionů Liber (necelých 576 milionů Kč), během první společné sezony s Hondou, kdy bude jejich primárním cílem spíš vývoj pohonné jednotky než vítězství.
Hamilton s McLarenem v Texasu 2012(foto: McLaren Mercedes)
U McLarenu by to pak v roce 2016 s největší pravděpodobností vypadalo tak, že by vedle Alonsa/Vettela/Hamiltona zůstal jeden z aktuální dvojice jezdců Kevin Magnussen nebo Jenson Button. Který z nich by zůstal? Zřejmě by záleželo na výkonech, které budou předvádět. Kevin ještě neměl moc času, aby dokázal, jak moc rychlý opravdu je, zatímco Button už není nejmladší a je otázkou, jak dlouho ještě vydrží ve špičkové formě.
A proč by se měl Hamilton vracet k McLarenu? Jedním z důvodů je, že partnerství Honda-McLaren bude s největší pravděpodobností zárukou úspěchu. A pak také bude záležet na letošní sezoně u Mercedesu. Jen těžko si můžeme představit, že by Hamilton prohrál titul na úkor Rosberga a chtěl u Mercedesu zůstat. Velice dobře si dokážeme představit, jak by se Hamilton ihned cítil dvojkou a jeho vztahy s týmem by se zhoršily.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.