Sébastien Vettel musí letos bojovat na dvou frontách. Společně s Red Bullem se musí snažit o snížení ztráty na dominantní Mercedes a pak ještě musí čelit mnoha technickým defektům, které ho zatím potkávají. Jak bylo teď oznámeno, v Monaku přišel Němec o další motor.
Montreal navíc není tratí, kde by se Red Bullu mělo podle papírových předpokladů kdovíjak dařit - trať má mnoho dlouhých rovinek. "Musíme se podívat na to, abychom na rovinkách neztráceli až tak moc času a pak to získali zpět v zatáčkách. Zatáčky v Montrealu nejsou lehké. Můžete tam získat hodně času, ale také tam můžete hodně času nechat," říká Sebastian Vettel
Během GP Kanady bychom se možná mohli dočkat drobných změn v rozložení sil v poli F1. Renault totiž svým zákazníkům od této Grand Prix poprvé umožní využívat výkon pohonného ústrojí na 100%. Ovšem trať je jako ušitá na míru Mercedesu. "Zde uvidíme, jak daleko opravdu jsme. Bojujeme proti dobrému paketu. U Mercedesu není silný jen motor."
V Montrealu je kromě maximální rychlosti důležitá také trakce a stabilita na brzdách. V jedné disciplíně je Red Bull absolutním měřítkem, v ostatních má ale rezervy. Při trakci záleží hodně na dobré mechanické přilnavosti a nárocích motoru. Renault v této oblasti ale provedl velký posun. "Ovladatelnost se neskládá jen ze zrychlení. Hodně záleží také na brždění," pokračuje úřadující mistr světa. A přesně zde byl doposud největší problém Renaultu, použití meziplynu při podřazování je příliš tvrdé a neprezcizní. A to dělá auto v brzdných zónách nervózním. "Čas ztrácíme ještě při nájezdech do zatáčky a při brždění."
Ani v Monte Carlu nezažil Vettel vydařený víkend(foto: Red Bull Racing)
Pro Vettela je sezona 2014 zatím rokem plným technických problémů. "Doteď jsem měl zatím jen jediný víkend bez nějakého problému. Stále odchází něco jiného. Na jednu stranu je to frustrující, na druhou je to ale dobré, protože to znamená, že se učíme z našich chyb. Nic se nevyskytlo dvakrát." Aktuální využití jednotlivých částí pohonné jednotky nám říká, že to pro Vettela nevypadá moc růžově. Použil už tři motory, turba, MHU-K i MGU-H a řídící jednotky využil dokonce už čtyři. Jen baterie využil zatím pouze dvě, což je pozitivní.
"Když se na to člověk reálně podívá, tak vidí, že to není růžové. Stalo se pro nás už rutinou, že v neděli ráno vyndáváme převodovku, abychom něco vyměnili. Stávají se zde samozřejmě také chyby. Tomu člověk rozumí. Naši hoši únavou padají na h...." Vettel si navíc moc dobře uvědomuje, že časem budeme vídat hodně penalizací napříč startovním polem z důvodu využití více jednotlivých částí, než je povoleno.
"Jestli to dojde tak daleko, tak budeme muset kousat do kyselého jablka. V Barceloně jsem už dostal takovou menší ochutnávku." Na jihu Evropy se na roštu totiž Vettel díky výměně převodovky propadl o pět míst. Bylo také oznámeno, že výpadek Vettela v Monaku neodepsal jen MGU-H a turbodmychadlo, jak se původně myslelo. Části rozbitého turbodmychadla se totiž dostaly i do motoru a jednotku, která měla odjeto pouhých 120 km, zničily. Samotný Vettel už přestal počítat, kolikátý motor už ve voze v Montrealu použije. "Je to čtvrtý nebo jeden z těch prvních dvou, které jsou ještě v systému?" Remi Taffin z Renaultu však dává jasnou odpověď: "Dostane nový motor - pro tuto sezonu už čtvrtý."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.