Sébastien Vettel musí letos bojovat na dvou frontách. Společně s Red Bullem se musí snažit o snížení ztráty na dominantní Mercedes a pak ještě musí čelit mnoha technickým defektům, které ho zatím potkávají. Jak bylo teď oznámeno, v Monaku přišel Němec o další motor.
Montreal navíc není tratí, kde by se Red Bullu mělo podle papírových předpokladů kdovíjak dařit - trať má mnoho dlouhých rovinek. "Musíme se podívat na to, abychom na rovinkách neztráceli až tak moc času a pak to získali zpět v zatáčkách. Zatáčky v Montrealu nejsou lehké. Můžete tam získat hodně času, ale také tam můžete hodně času nechat," říká Sebastian Vettel
Během GP Kanady bychom se možná mohli dočkat drobných změn v rozložení sil v poli F1. Renault totiž svým zákazníkům od této Grand Prix poprvé umožní využívat výkon pohonného ústrojí na 100%. Ovšem trať je jako ušitá na míru Mercedesu. "Zde uvidíme, jak daleko opravdu jsme. Bojujeme proti dobrému paketu. U Mercedesu není silný jen motor."
V Montrealu je kromě maximální rychlosti důležitá také trakce a stabilita na brzdách. V jedné disciplíně je Red Bull absolutním měřítkem, v ostatních má ale rezervy. Při trakci záleží hodně na dobré mechanické přilnavosti a nárocích motoru. Renault v této oblasti ale provedl velký posun. "Ovladatelnost se neskládá jen ze zrychlení. Hodně záleží také na brždění," pokračuje úřadující mistr světa. A přesně zde byl doposud největší problém Renaultu, použití meziplynu při podřazování je příliš tvrdé a neprezcizní. A to dělá auto v brzdných zónách nervózním. "Čas ztrácíme ještě při nájezdech do zatáčky a při brždění."
Ani v Monte Carlu nezažil Vettel vydařený víkend(foto: Red Bull Racing)
Pro Vettela je sezona 2014 zatím rokem plným technických problémů. "Doteď jsem měl zatím jen jediný víkend bez nějakého problému. Stále odchází něco jiného. Na jednu stranu je to frustrující, na druhou je to ale dobré, protože to znamená, že se učíme z našich chyb. Nic se nevyskytlo dvakrát." Aktuální využití jednotlivých částí pohonné jednotky nám říká, že to pro Vettela nevypadá moc růžově. Použil už tři motory, turba, MHU-K i MGU-H a řídící jednotky využil dokonce už čtyři. Jen baterie využil zatím pouze dvě, což je pozitivní.
"Když se na to člověk reálně podívá, tak vidí, že to není růžové. Stalo se pro nás už rutinou, že v neděli ráno vyndáváme převodovku, abychom něco vyměnili. Stávají se zde samozřejmě také chyby. Tomu člověk rozumí. Naši hoši únavou padají na h...." Vettel si navíc moc dobře uvědomuje, že časem budeme vídat hodně penalizací napříč startovním polem z důvodu využití více jednotlivých částí, než je povoleno.
"Jestli to dojde tak daleko, tak budeme muset kousat do kyselého jablka. V Barceloně jsem už dostal takovou menší ochutnávku." Na jihu Evropy se na roštu totiž Vettel díky výměně převodovky propadl o pět míst. Bylo také oznámeno, že výpadek Vettela v Monaku neodepsal jen MGU-H a turbodmychadlo, jak se původně myslelo. Části rozbitého turbodmychadla se totiž dostaly i do motoru a jednotku, která měla odjeto pouhých 120 km, zničily. Samotný Vettel už přestal počítat, kolikátý motor už ve voze v Montrealu použije. "Je to čtvrtý nebo jeden z těch prvních dvou, které jsou ještě v systému?" Remi Taffin z Renaultu však dává jasnou odpověď: "Dostane nový motor - pro tuto sezonu už čtvrtý."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.