Sébastien Vettel musí letos bojovat na dvou frontách. Společně s Red Bullem se musí snažit o snížení ztráty na dominantní Mercedes a pak ještě musí čelit mnoha technickým defektům, které ho zatím potkávají. Jak bylo teď oznámeno, v Monaku přišel Němec o další motor.
Montreal navíc není tratí, kde by se Red Bullu mělo podle papírových předpokladů kdovíjak dařit - trať má mnoho dlouhých rovinek. "Musíme se podívat na to, abychom na rovinkách neztráceli až tak moc času a pak to získali zpět v zatáčkách. Zatáčky v Montrealu nejsou lehké. Můžete tam získat hodně času, ale také tam můžete hodně času nechat," říká Sebastian Vettel
Během GP Kanady bychom se možná mohli dočkat drobných změn v rozložení sil v poli F1. Renault totiž svým zákazníkům od této Grand Prix poprvé umožní využívat výkon pohonného ústrojí na 100%. Ovšem trať je jako ušitá na míru Mercedesu. "Zde uvidíme, jak daleko opravdu jsme. Bojujeme proti dobrému paketu. U Mercedesu není silný jen motor."
V Montrealu je kromě maximální rychlosti důležitá také trakce a stabilita na brzdách. V jedné disciplíně je Red Bull absolutním měřítkem, v ostatních má ale rezervy. Při trakci záleží hodně na dobré mechanické přilnavosti a nárocích motoru. Renault v této oblasti ale provedl velký posun. "Ovladatelnost se neskládá jen ze zrychlení. Hodně záleží také na brždění," pokračuje úřadující mistr světa. A přesně zde byl doposud největší problém Renaultu, použití meziplynu při podřazování je příliš tvrdé a neprezcizní. A to dělá auto v brzdných zónách nervózním. "Čas ztrácíme ještě při nájezdech do zatáčky a při brždění."
Ani v Monte Carlu nezažil Vettel vydařený víkend(foto: Red Bull Racing)
Pro Vettela je sezona 2014 zatím rokem plným technických problémů. "Doteď jsem měl zatím jen jediný víkend bez nějakého problému. Stále odchází něco jiného. Na jednu stranu je to frustrující, na druhou je to ale dobré, protože to znamená, že se učíme z našich chyb. Nic se nevyskytlo dvakrát." Aktuální využití jednotlivých částí pohonné jednotky nám říká, že to pro Vettela nevypadá moc růžově. Použil už tři motory, turba, MHU-K i MGU-H a řídící jednotky využil dokonce už čtyři. Jen baterie využil zatím pouze dvě, což je pozitivní.
"Když se na to člověk reálně podívá, tak vidí, že to není růžové. Stalo se pro nás už rutinou, že v neděli ráno vyndáváme převodovku, abychom něco vyměnili. Stávají se zde samozřejmě také chyby. Tomu člověk rozumí. Naši hoši únavou padají na h...." Vettel si navíc moc dobře uvědomuje, že časem budeme vídat hodně penalizací napříč startovním polem z důvodu využití více jednotlivých částí, než je povoleno.
"Jestli to dojde tak daleko, tak budeme muset kousat do kyselého jablka. V Barceloně jsem už dostal takovou menší ochutnávku." Na jihu Evropy se na roštu totiž Vettel díky výměně převodovky propadl o pět míst. Bylo také oznámeno, že výpadek Vettela v Monaku neodepsal jen MGU-H a turbodmychadlo, jak se původně myslelo. Části rozbitého turbodmychadla se totiž dostaly i do motoru a jednotku, která měla odjeto pouhých 120 km, zničily. Samotný Vettel už přestal počítat, kolikátý motor už ve voze v Montrealu použije. "Je to čtvrtý nebo jeden z těch prvních dvou, které jsou ještě v systému?" Remi Taffin z Renaultu však dává jasnou odpověď: "Dostane nový motor - pro tuto sezonu už čtvrtý."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.