Sebastiana Vettela mrzí, že má časté technické problémy, ale snaží se neřešit věci, se kterými se nedá nic dělat.
Sebastiane, letos jste se ocitl v neobvyklé situaci. Jaké to je nebojovat v závodech o vítězství? Sebastian Vettel (SV): „Je dobré, když si na startu uvědomuju, že můžu bojovat o vítězství. Když ale z různých příčin taková možnost nepřichází do úvahy, to ještě neznamená, že se o to nemám pokusit. V každém případě musím dělat všechno možné, abych dostal ze svého vozu maximum. Tato sezona se bohužel nevyvíjí dobře, často jsme měli problémy. V takových podmínkách se nebojuje snadno, i když tým řeší přicházející problémy rychle. Když v průběhu závodu cítíte, že je vůz v pořádku, tak je to dobrý pocit, i když bojujete jen o páté místo.“Jak si zlepšujete náladu? SV: „Trápí mě, že na mém voze pořád vznikají nějaké technické problémy. Jenže v této situaci od jezdce nic nezávisí, proto hledím dopředu a snažím se zapomenout na problémy.“ Jak se vyrovnáváte se zklamáním?SV: „Po závodě se snažím nemyslet na špatné zážitky. Jdu si zasportovat, nebo se projedu autem. Když je hezké počasí, tak jezdím na kole – tehdy se můžu odreagovat a myslet na hezké věci.“ Není tajemstvím, že jste perfekcionista. Nerozčilují Vás pokračující problémy na Vašem monopostu? SV: „Ale ano, rozčilují. Na tom není nic k potěšení, když kvůli technickým problémům odjezdíte necelé jedno kolo. Musíme dál pracovat, pokusit se sesbírat maximum informací i v průběhu tak malé vzdálenosti. Je to důležité proto, abychom pochopili, proč náš vůz nefunguje tak jak chceme a abychom věděli, v kterých oblastech musíme přidat.“ Jak reagujete na kritiku?SV: „V letošní sezoně proběhl bez problémů jen závod v Malajsii, ve všech ostatních jsem měl problémy. Já vím, že jsem udělal vše, co bylo v mých silách. Když je vůz nespolehlivý a pomalý, ani ten nejlepší jezdec s ním nemůže zvítězit. Podívejte se do minulosti: po návratu do F1 nezvítězil Michael Schumacher se svým vozem Mercedes ani v jednom závodě. Z toho je jasné, že mu jeho vůz jednoduše neumožnil bojovat o první místo.“ Vaši kritici si asi neuvědomují skutečnost, že čtyřnásobný šampión nemůže zapomenout jezdit ze dne na den…SV: „V současnosti se po prvním neúspěchu bohužel zapomíná na předešlé úspěchy. Problémem je, jak na takové situace reagujete. Jestli někdo něco řekl, ještě to neznamená, že je to pravda. Takové řeči mi někdy připomínají školku. V F1 je to bohužel tak.“
Myslíte si, že Vám někteří lidé svou kritikou projevují neúctu?SV: „V jistém smyslu, ale takový je dnešní svět. Lidi nezajímají příčiny, jen fakty.“
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.