Sebastiana Vettela mrzí, že má časté technické problémy, ale snaží se neřešit věci, se kterými se nedá nic dělat.
Sebastiane, letos jste se ocitl v neobvyklé situaci. Jaké to je nebojovat v závodech o vítězství? Sebastian Vettel (SV): „Je dobré, když si na startu uvědomuju, že můžu bojovat o vítězství. Když ale z různých příčin taková možnost nepřichází do úvahy, to ještě neznamená, že se o to nemám pokusit. V každém případě musím dělat všechno možné, abych dostal ze svého vozu maximum. Tato sezona se bohužel nevyvíjí dobře, často jsme měli problémy. V takových podmínkách se nebojuje snadno, i když tým řeší přicházející problémy rychle. Když v průběhu závodu cítíte, že je vůz v pořádku, tak je to dobrý pocit, i když bojujete jen o páté místo.“Jak si zlepšujete náladu? SV: „Trápí mě, že na mém voze pořád vznikají nějaké technické problémy. Jenže v této situaci od jezdce nic nezávisí, proto hledím dopředu a snažím se zapomenout na problémy.“ Jak se vyrovnáváte se zklamáním?SV: „Po závodě se snažím nemyslet na špatné zážitky. Jdu si zasportovat, nebo se projedu autem. Když je hezké počasí, tak jezdím na kole – tehdy se můžu odreagovat a myslet na hezké věci.“ Není tajemstvím, že jste perfekcionista. Nerozčilují Vás pokračující problémy na Vašem monopostu? SV: „Ale ano, rozčilují. Na tom není nic k potěšení, když kvůli technickým problémům odjezdíte necelé jedno kolo. Musíme dál pracovat, pokusit se sesbírat maximum informací i v průběhu tak malé vzdálenosti. Je to důležité proto, abychom pochopili, proč náš vůz nefunguje tak jak chceme a abychom věděli, v kterých oblastech musíme přidat.“ Jak reagujete na kritiku?SV: „V letošní sezoně proběhl bez problémů jen závod v Malajsii, ve všech ostatních jsem měl problémy. Já vím, že jsem udělal vše, co bylo v mých silách. Když je vůz nespolehlivý a pomalý, ani ten nejlepší jezdec s ním nemůže zvítězit. Podívejte se do minulosti: po návratu do F1 nezvítězil Michael Schumacher se svým vozem Mercedes ani v jednom závodě. Z toho je jasné, že mu jeho vůz jednoduše neumožnil bojovat o první místo.“ Vaši kritici si asi neuvědomují skutečnost, že čtyřnásobný šampión nemůže zapomenout jezdit ze dne na den…SV: „V současnosti se po prvním neúspěchu bohužel zapomíná na předešlé úspěchy. Problémem je, jak na takové situace reagujete. Jestli někdo něco řekl, ještě to neznamená, že je to pravda. Takové řeči mi někdy připomínají školku. V F1 je to bohužel tak.“
Myslíte si, že Vám někteří lidé svou kritikou projevují neúctu?SV: „V jistém smyslu, ale takový je dnešní svět. Lidi nezajímají příčiny, jen fakty.“
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.