Kimiho Räikkönena v Kanadě čeká 200. velká cena jeho kariéry. Samotný Fin je překvapený, jak rychle čas běží.
Divil se už na začátku sezóny, když se dozvěděl, že je nejstarším aktivním pilotem současné Formule 1 - v říjnu mu totiž bude 35 let. Nyní ho upoutal další zajímavý statistický údaj.
"Bylo mi řečeno, že Velká cena Kanady o tomto víkendu budou mou 200. velkou cenou, což jen ukazuje na to, jak ten čas letí. Stále budu závodit naplno a čísla na tom opravdu nic nemění. Jsem si však jistý, že jde o milník, za kterým se za několik let ohlédnu s hrdostí," popisuje své pocity Räikkönen.
V historickém žebříčku se tak s 200 absolvovanými závody pousne na 14. místo. Na špici je Rubens Barrichello, který do závodu v F1 startoval během své kariéry celkem 323krát. Kimi do F1 vstoupil v roce 2001, v letech 2010 a 2011 si však dal přestávku, kterou vyplnil soupeřením v rallye.
"Kromě toho, ž jde o můj 200. závod, tady nejsem jen kvůli číslům. Zisk dobrého výsledku v Montrealu nám dá lepší důvod k oslavám. Kanadský závod je jedním z nejnáročnějších v sezóně. Jde o trať, kde musíte v oblasti vozu všechno správně trefit," pokračuje pilot Ferrari.
Kimi Räikkönen se svou přítelkyní Minttu Virtanenovou (foto: Scuderia Ferrari)
Scuderia do Kanady veze několik vylepšení týkajících se aerodynamiky i motoru, moc velký posun vpřed ale nečeká. "Ostatní týmy nestojí v klidu na místě, takže by se pořadí moc měnit nemělo. Snad trochu stáhneme ztrátu a získáme zatím nejlepší výsledek sezóny v mém 200. závodu, což by bylo skvělo pro celý tým," dodává Räikkönen.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.