Red Bull v neděli zavítal do Kazachstánu, kde se za volantem vozu F1 v Almatě (bývalé Alma-Atě) představil bývalý pilot David Coulthard. Rakouský tým návštěvu post-sovětské republiky hodnotí jako jeden z nejpamětihodnějších zážitků.
Akci v přejmenovaném bývalém hlavním městě Kazachstánu (od roku 1997 jím je Astana) na 1km trati v jeho centru sledoval mohutný dav 40 000 fanoušků, kteří si mohli vychutnat řev osmiválce za zády upraveného vozu RB7, který na městském okruhu pořádně prohnal Coulthard.
"Nic se moc nevyrovná tomu slyšet jej na vlastní uši. I pro mě, když nastartují V8, to projde celým tělem. Mít možnost to představit tak blízko lidem bylo fantastické," uvedl bývalý pilot Red Bullu. Na akci se představili také kaskadéři na motocyklech či ukrajinská hvězda závodů v driftování - Alexander Grinčuk.
"S krátkými jízdami už máme celkem dost zkušeností, tahle byla jedna z nejlépe připravených, co jsem zažil. Na všech trzích Red Bullu uvítali příležitost přinést Formuli 1 blíž k lidem a Kazachstán nebyl výjimkou.
Místo bylo dobře vybrané, před důležitou politickou budovou. Mohli jsme vidět ten velký rozruch, který může F1 udělat, když spojuje lidi se sportem. Z našeho pohledu tedy šlo o velký úspěch. A když už nic jiného, tak není pochyb, že jsme si získali srdce a mysl Kazachů, kteří nikdy dříve neměli možnost vidět vůz Formule 1," pokračuje bývalý pilot F1.
David Coulthard byl víkendovou návštěvou Kazachstánu nadšený(foto: Denis Klero/Red Bull Content Pool)
"Dav byl úžasný, zůstával zde velmi dlouho, tleskal a povzbuzoval. Byl opravdu velmi dojat celou událostí, což je milé pozorovat. Na mě to udělalo velký dojem. Je zde chladno, připomíná mi to akci v Peru, kde byli také mírumilovní.
V celém městě je klid, což je hezké. Čistota vás také dostane. Jsem zvyklý na velmi čisté ulice v Monaku a tady to skutečně mají také pod kontrolou. Lidé jsou přátelští a spokojení, návštěvu Kazachstánu bych lidem rozhodně doporučil," dodává Coulthard.
Fotografie z akce najdete pod článkem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.