Red Bull v neděli zavítal do Kazachstánu, kde se za volantem vozu F1 v Almatě (bývalé Alma-Atě) představil bývalý pilot David Coulthard. Rakouský tým návštěvu post-sovětské republiky hodnotí jako jeden z nejpamětihodnějších zážitků.
Akci v přejmenovaném bývalém hlavním městě Kazachstánu (od roku 1997 jím je Astana) na 1km trati v jeho centru sledoval mohutný dav 40 000 fanoušků, kteří si mohli vychutnat řev osmiválce za zády upraveného vozu RB7, který na městském okruhu pořádně prohnal Coulthard.
"Nic se moc nevyrovná tomu slyšet jej na vlastní uši. I pro mě, když nastartují V8, to projde celým tělem. Mít možnost to představit tak blízko lidem bylo fantastické," uvedl bývalý pilot Red Bullu. Na akci se představili také kaskadéři na motocyklech či ukrajinská hvězda závodů v driftování - Alexander Grinčuk.
"S krátkými jízdami už máme celkem dost zkušeností, tahle byla jedna z nejlépe připravených, co jsem zažil. Na všech trzích Red Bullu uvítali příležitost přinést Formuli 1 blíž k lidem a Kazachstán nebyl výjimkou.
Místo bylo dobře vybrané, před důležitou politickou budovou. Mohli jsme vidět ten velký rozruch, který může F1 udělat, když spojuje lidi se sportem. Z našeho pohledu tedy šlo o velký úspěch. A když už nic jiného, tak není pochyb, že jsme si získali srdce a mysl Kazachů, kteří nikdy dříve neměli možnost vidět vůz Formule 1," pokračuje bývalý pilot F1.
David Coulthard byl víkendovou návštěvou Kazachstánu nadšený(foto: Denis Klero/Red Bull Content Pool)
"Dav byl úžasný, zůstával zde velmi dlouho, tleskal a povzbuzoval. Byl opravdu velmi dojat celou událostí, což je milé pozorovat. Na mě to udělalo velký dojem. Je zde chladno, připomíná mi to akci v Peru, kde byli také mírumilovní.
V celém městě je klid, což je hezké. Čistota vás také dostane. Jsem zvyklý na velmi čisté ulice v Monaku a tady to skutečně mají také pod kontrolou. Lidé jsou přátelští a spokojení, návštěvu Kazachstánu bych lidem rozhodně doporučil," dodává Coulthard.
Fotografie z akce najdete pod článkem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.