Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, která dodává své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, hovoří o zlepšeních, které v úvodu sezóny dosáhli.
Zpět v plné síleNa počátku sezóny jsme říkali, že budeme v zotavovacím módu a že budeme opět ve formě až od Velké ceny Kanady. V posledních čtyřech závodech jsme představili několik vylepšení a v Montrealu ten proces dokončíme. To nám dá první příležitost vidět, jak si na tom ve srovnání s konkurencí stojíme.
Máme několik nových dílů, které zde budou debutovat, navržené zejména pro větší spolehlivost. A jako v předchozích závodech připravujeme další vylepšení softwaru, což by mělo zlepšit ovladatelnost a management energie.
Problémy z Monaka vyřešenyNavíc jsme prošetřili důvody selhání v Monaku a přijali jsme opatření pro to, aby se už neopakovala. Obzvlášť jsme zkoumali Vettelův problém, který způsobila mechanická potíž s MGU-H.
Daný díl byl přepracován a díky dalším konečným kontrolám je nyní robustnější. Problémy s výfuky u vozů Toro Rosso byly týmem prošetřeny a nyní díky naší diagnostice a pochopení chování celého výfukového systému společně víme, jak se jim v budoucnu vyhnout.
V Montrealu bude kvůli nedostatku brzdění kladen důraz na MGU-HTento veškerý vývoj bude přínosem v Montrealu, jenž představuje letos zatím nejtěžší výzvu pro pohonné jednotky. Dlouhé rovinky vyžadují maximální výkon po velkou část (přes 55 %) kola, proto obrovsky zatěžují motor s interním spalováním. Očekávám, že spatříme rychlosti převyšující 330 km/hod, podobně jako v Barceloně - budeme tedy spoléhat na MGU-K a MGU-H, aby pomohly zlepšit jak maximální rychlost, tak i akceleraci.
Renault poprvé umožní svým zákazníkům využití maximálního výkonusvých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
Protože je zde ale jen několik zatáček pro rekuperaci energie přes MGU-K, bude to velmi těžké, protože auta během kola moc často nezpomalují. V důsledku toho bude důraz kladen na MGU-H, který rekuperuje energie prostřednictvím výfukových plynů.
Budeme potřebovat co nejvíce energie, protože se spotřebou zde budeme na limitu. Také budeme monitorovat to správné vyvážení mezi tradiční a elektrickou energií, abychom se rozhodli pro ten nejefektivnější způsob využití paliva v závodě.
I když víme, že konkurence je velmi silné, do Montrealu jedeme optimisticky naladěni, protože pro vítězství na dráze děláme vždy maximum. Realisticky musíme být pokorní, stále však půjde o velmi dobrý test toho, jak daleko jsme zašli od obtížného zimního testovacího období a kolik práce ještě zbývá odvést.
Nároky Montrealu na jednotlivé součástí pohonné jednotky (1 - nejlehčí; 5 - nejtěžší):- motor s vnitřním spalováním: 4- MGU-K: 3- MGU-H: 4- baterie: 2- spotřeba paliva: 3- rekuperace energie: 4
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.