Formule 1 po dvou evropských závodech opouští starý kontinent a míří na západ do Kanady, kde se odjede jedna z nejpopulárnějších Velkých cen roku. Před odletem přes Atlantik strávil Fernando Alonso několik dní v ústředí týmu Ferrari v Maranellu, kde pomáhal týmu s přípravou na další Grand Prix. Jeho kolega, Kimi Räikkönen, měl sponzorské akce ve Skandinávii.
"Po Monaku jsem v továrně cítil dobrou atmosféru. Všichni jsou hodně motivovaní a hladoví po úspěchu. Jsme realisté a uvědomujeme si, jak na tom jsme. Od teď dál ale chceme být v lepší pozici a užívat si závodní víkendy. Každý pracuje, aby auto vylepšil.
Španěl si vždy užívá pobyt v továrně Ferrari a pocit, že může poskytnout hmatatelné výsledky: "Je důležité trávit čas s inženýry, mechaniky a dalšími lidmi z personálu i mimo závodní víkend, protože tu jsou vždy nové nápady a myšlenky, které Vám vyvstanou na mysl. Klidně třeba při obědu si vzpomenete na něco, co byste rádi vyzkoušeli před další Grand Prix na simulátoru.
I proto je dobré trávit čas zde, v tomto unikátním rodinném prostředí. Vylepšovali jsme auto po aerodynamické stránce a hodně práce jsme odvedli na nastavení, snad budeme mít v Kanadě lepší auto. Nechceme dělat žádné prognózy, protože naše vylepšení je třeba posuzovat v porovnání s ostatními. Potřebujeme se jim vyrovnat a pak najít další plusy."
Fernando Alonso se řadí mezi předešlé vítěze na trati Gillese Villeneuvea a zdejší trať má hodně rád: "Má [trať] jen asi 6 nebo 7 zatáček, ale každá je svým způsobem speciální. Mají nádech nebezpečí, ale když je projedete správně, tak Vám to uspoří spoustu času na kolo. Absolutně zde není prostor pro chyby, zdi jsou nesmírně blízko.
Fernando při GP Kanady 2013 (zdroj: Scuderia Ferrari)
Během víkendu můžete cítit, že celé město Montreal má velký zápal pro závod F1. Už jsem zde vyhrál, což samozřejmě evokuje skvělé vzpomínky. Také si pamatuji na obrovskou průtrž mračen před pár lety, když se musel závod zastavit. Hodiny jsme čekali na startovním roštu. Z hlediska výsledků přišly vrcholy i pády, snad letošní výsledek bude pozitivní."
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.