Formule 1 po dvou evropských závodech opouští starý kontinent a míří na západ do Kanady, kde se odjede jedna z nejpopulárnějších Velkých cen roku. Před odletem přes Atlantik strávil Fernando Alonso několik dní v ústředí týmu Ferrari v Maranellu, kde pomáhal týmu s přípravou na další Grand Prix. Jeho kolega, Kimi Räikkönen, měl sponzorské akce ve Skandinávii.
"Po Monaku jsem v továrně cítil dobrou atmosféru. Všichni jsou hodně motivovaní a hladoví po úspěchu. Jsme realisté a uvědomujeme si, jak na tom jsme. Od teď dál ale chceme být v lepší pozici a užívat si závodní víkendy. Každý pracuje, aby auto vylepšil.
Španěl si vždy užívá pobyt v továrně Ferrari a pocit, že může poskytnout hmatatelné výsledky: "Je důležité trávit čas s inženýry, mechaniky a dalšími lidmi z personálu i mimo závodní víkend, protože tu jsou vždy nové nápady a myšlenky, které Vám vyvstanou na mysl. Klidně třeba při obědu si vzpomenete na něco, co byste rádi vyzkoušeli před další Grand Prix na simulátoru.
I proto je dobré trávit čas zde, v tomto unikátním rodinném prostředí. Vylepšovali jsme auto po aerodynamické stránce a hodně práce jsme odvedli na nastavení, snad budeme mít v Kanadě lepší auto. Nechceme dělat žádné prognózy, protože naše vylepšení je třeba posuzovat v porovnání s ostatními. Potřebujeme se jim vyrovnat a pak najít další plusy."
Fernando Alonso se řadí mezi předešlé vítěze na trati Gillese Villeneuvea a zdejší trať má hodně rád: "Má [trať] jen asi 6 nebo 7 zatáček, ale každá je svým způsobem speciální. Mají nádech nebezpečí, ale když je projedete správně, tak Vám to uspoří spoustu času na kolo. Absolutně zde není prostor pro chyby, zdi jsou nesmírně blízko.
Fernando při GP Kanady 2013 (zdroj: Scuderia Ferrari)
Během víkendu můžete cítit, že celé město Montreal má velký zápal pro závod F1. Už jsem zde vyhrál, což samozřejmě evokuje skvělé vzpomínky. Také si pamatuji na obrovskou průtrž mračen před pár lety, když se musel závod zastavit. Hodiny jsme čekali na startovním roštu. Z hlediska výsledků přišly vrcholy i pády, snad letošní výsledek bude pozitivní."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.