Podle bývalého jezdce Formule 1 Davida Coultharda si piloti jízdu se současnou generací monopostů moc neužívají. Nelíbí se mu ani to, že jsou příliš tiché.
Kvůli změně v technických pravidlech přišli zhruba o pětinu přítlaku, kvůli tvrdším pneumatikám se snížila mechanická přilnavost, na druhou stranu ale dvojnásobně stoupnul krouticí moment nových hybridních pohonných jednotek.
Například Jenson Button nedávno v rozhovoru uvedl: "Nepochopte mě špatně: F1 je stále vrcholnou disciplínou motorsportu a je stále zábavná, ale tato auta se opravdu snadno neřídí. Když odeberete přítlak, můžete si myslet, že by to mohlo být vzrušující.
Problém ale je, že vám už neposkytují ani pneumatiky mechanickou přilnavost. Výjimkou bylo Monako, kde jsme jezdili na super-měkké směsi. Navíc máme hodně velký krouticí moment. Vypadá to, jako bych si dělal legraci, ale auta se na pneumatikách více a nedají se tak precizně řídit. Mezi mé oblíbené vozy určitě patřila jiná auta."
Coulthard, jenž nyní působí jako televizní komentátor, si u pilotů všímá i kritiky vůči zvuku nových motorů: "Nejsou spokojeni. Obchodníci to milují, protože jim to dává důvod k investování do F1, což plně chápu, ale piloti si jízdu s vozy letos neužívají."
"Nico [Rosberg] a Lewis [Hamilton] jsou zřejmě o něco spokojenější, protože mají lepší balík, ale i když s nimi hovoříte soukromě, tak říkají, že jízdní zážitek není tak čistý, jako býval," pokračuje bývalý pilot.
Motory jsou podle Davida Coultharda příliš tiché, ani jízdní zážitek z pohledu pilotů není podle něj takový, jako býval (foto: Daimler AG)
"Součástí toho celého zážitku z F1, když jste přijeli na trať, byl zvuk, který vás vzrušoval, a očekávání, jakmile jste ho slyšeli. Když jsem jako dítě jezdil do Silverstone, tak si vzpomínám postávání v zatáčce Stowe za mlhy. Z ní ráno vyjelo V12 Ferrari řízené Alesim a ten zvuk byl úžasný. Slyšeli jste, jak se blíží, a věděli jste, že to je Ferrari.
Projelo kolem a vy jste si řekli: "Wau!" Je to legrační, že máme rádi věci, které poškozují náš sluch, protože když manželka moc mluví, až nás z toho bolí uši, tak se nám to nezamlouvá. Ale u závodních aut, hudby, to je vše o zvuku a zážitku z něj.
Kdybyste šli na koncert Rolling Stones a oni by řekli, že dnes večer budou hrát jen akusticky, protože stárnou a už nechtějí všechen ten hluk, pak by dav oprávněně nebyl příliš spokojený. S F1 je to stejné. Slyšel jsem, že Monako bylo letos o 20 % tišší. Vůči fanouškům máme zodpovědnost. Budou o tom mluvit. Vědí, co chtějí," dodává Coulthard pro AOL.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.