Podle bývalého jezdce Formule 1 Davida Coultharda si piloti jízdu se současnou generací monopostů moc neužívají. Nelíbí se mu ani to, že jsou příliš tiché.
Kvůli změně v technických pravidlech přišli zhruba o pětinu přítlaku, kvůli tvrdším pneumatikám se snížila mechanická přilnavost, na druhou stranu ale dvojnásobně stoupnul krouticí moment nových hybridních pohonných jednotek.
Například Jenson Button nedávno v rozhovoru uvedl: "Nepochopte mě špatně: F1 je stále vrcholnou disciplínou motorsportu a je stále zábavná, ale tato auta se opravdu snadno neřídí. Když odeberete přítlak, můžete si myslet, že by to mohlo být vzrušující.
Problém ale je, že vám už neposkytují ani pneumatiky mechanickou přilnavost. Výjimkou bylo Monako, kde jsme jezdili na super-měkké směsi. Navíc máme hodně velký krouticí moment. Vypadá to, jako bych si dělal legraci, ale auta se na pneumatikách více a nedají se tak precizně řídit. Mezi mé oblíbené vozy určitě patřila jiná auta."
Coulthard, jenž nyní působí jako televizní komentátor, si u pilotů všímá i kritiky vůči zvuku nových motorů: "Nejsou spokojeni. Obchodníci to milují, protože jim to dává důvod k investování do F1, což plně chápu, ale piloti si jízdu s vozy letos neužívají."
"Nico [Rosberg] a Lewis [Hamilton] jsou zřejmě o něco spokojenější, protože mají lepší balík, ale i když s nimi hovoříte soukromě, tak říkají, že jízdní zážitek není tak čistý, jako býval," pokračuje bývalý pilot.
Motory jsou podle Davida Coultharda příliš tiché, ani jízdní zážitek z pohledu pilotů není podle něj takový, jako býval (foto: Daimler AG)
"Součástí toho celého zážitku z F1, když jste přijeli na trať, byl zvuk, který vás vzrušoval, a očekávání, jakmile jste ho slyšeli. Když jsem jako dítě jezdil do Silverstone, tak si vzpomínám postávání v zatáčce Stowe za mlhy. Z ní ráno vyjelo V12 Ferrari řízené Alesim a ten zvuk byl úžasný. Slyšeli jste, jak se blíží, a věděli jste, že to je Ferrari.
Projelo kolem a vy jste si řekli: "Wau!" Je to legrační, že máme rádi věci, které poškozují náš sluch, protože když manželka moc mluví, až nás z toho bolí uši, tak se nám to nezamlouvá. Ale u závodních aut, hudby, to je vše o zvuku a zážitku z něj.
Kdybyste šli na koncert Rolling Stones a oni by řekli, že dnes večer budou hrát jen akusticky, protože stárnou a už nechtějí všechen ten hluk, pak by dav oprávněně nebyl příliš spokojený. S F1 je to stejné. Slyšel jsem, že Monako bylo letos o 20 % tišší. Vůči fanouškům máme zodpovědnost. Budou o tom mluvit. Vědí, co chtějí," dodává Coulthard pro AOL.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.