Head: Nové turbomotory jsou zbytečně drahé, 800 koní lze získat za desetinu ceny

Renault
Renault, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 2. června 2014 06:50
Sdílej:

Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.

Head v rozhovoru pro BBC uvedl, že F1 podle něj učinila špatný krok, když se přespříliš soustředila na technologie, které by mohly mít význam pro výrobu silničních vozů: "Myslím, že by to mělo být spíše o jezdcích a zábavě na dráze," říká Head.

"Lidé v oblasti silničních vozů momentálně odvádějí na hybridech perfektní práci. Nejsem si jistý, jestli je k demonstrování hybridní technologie zapotřebí Formule 1," kritizuje přechod z loňských V8 2,4litrových atmosférický motorů na letošní V6 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky.

Hlavní problém podle něj spočívá ve vysokých nákladech, které tato změna pro týmy F1 představuje: "Můžete dosáhnout 800 koní za 2 miliony Eur ročně. Myslím, že týmy za to musí platit desetinásobek. Jde o velmi drahý způsob pohánění vozů F1."

"Myslím si, že motory představují fantastické kousky, jsou ale přespříliš drahé vzhledem k tomu, co mají dělat," dodává Head, jenž 27 let zastával roli technického ředitele Williamsu. Během té doby přišel v F1 s mnoha inovacemi. Nyní vlastní 9 % akcií závodního týmu a věnuje se dceřiné společnosti Williams Hybrid Power Ltd.

Podle Patricka Heada jsou nové turbomotory zbytečně drahé (foto: Williams F1 Team)

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.