Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.
Head v rozhovoru pro BBC uvedl, že F1 podle něj učinila špatný krok, když se přespříliš soustředila na technologie, které by mohly mít význam pro výrobu silničních vozů: "Myslím, že by to mělo být spíše o jezdcích a zábavě na dráze," říká Head.
"Lidé v oblasti silničních vozů momentálně odvádějí na hybridech perfektní práci. Nejsem si jistý, jestli je k demonstrování hybridní technologie zapotřebí Formule 1," kritizuje přechod z loňských V8 2,4litrových atmosférický motorů na letošní V6 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky.
Hlavní problém podle něj spočívá ve vysokých nákladech, které tato změna pro týmy F1 představuje: "Můžete dosáhnout 800 koní za 2 miliony Eur ročně. Myslím, že týmy za to musí platit desetinásobek. Jde o velmi drahý způsob pohánění vozů F1."
"Myslím si, že motory představují fantastické kousky, jsou ale přespříliš drahé vzhledem k tomu, co mají dělat," dodává Head, jenž 27 let zastával roli technického ředitele Williamsu. Během té doby přišel v F1 s mnoha inovacemi. Nyní vlastní 9 % akcií závodního týmu a věnuje se dceřiné společnosti Williams Hybrid Power Ltd.
Podle Patricka Heada jsou nové turbomotory zbytečně drahé (foto: Williams F1 Team)
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.