Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.
Head v rozhovoru pro BBC uvedl, že F1 podle něj učinila špatný krok, když se přespříliš soustředila na technologie, které by mohly mít význam pro výrobu silničních vozů: "Myslím, že by to mělo být spíše o jezdcích a zábavě na dráze," říká Head.
"Lidé v oblasti silničních vozů momentálně odvádějí na hybridech perfektní práci. Nejsem si jistý, jestli je k demonstrování hybridní technologie zapotřebí Formule 1," kritizuje přechod z loňských V8 2,4litrových atmosférický motorů na letošní V6 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky.
Hlavní problém podle něj spočívá ve vysokých nákladech, které tato změna pro týmy F1 představuje: "Můžete dosáhnout 800 koní za 2 miliony Eur ročně. Myslím, že týmy za to musí platit desetinásobek. Jde o velmi drahý způsob pohánění vozů F1."
"Myslím si, že motory představují fantastické kousky, jsou ale přespříliš drahé vzhledem k tomu, co mají dělat," dodává Head, jenž 27 let zastával roli technického ředitele Williamsu. Během té doby přišel v F1 s mnoha inovacemi. Nyní vlastní 9 % akcií závodního týmu a věnuje se dceřiné společnosti Williams Hybrid Power Ltd.
Podle Patricka Heada jsou nové turbomotory zbytečně drahé (foto: Williams F1 Team)
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.