Nové hybridní pohonné jednotky jsou podle zakladatele a bývalého technického ředitele Williamsu Patricka Heada příliš drahé.
Head v rozhovoru pro BBC uvedl, že F1 podle něj učinila špatný krok, když se přespříliš soustředila na technologie, které by mohly mít význam pro výrobu silničních vozů: "Myslím, že by to mělo být spíše o jezdcích a zábavě na dráze," říká Head.
"Lidé v oblasti silničních vozů momentálně odvádějí na hybridech perfektní práci. Nejsem si jistý, jestli je k demonstrování hybridní technologie zapotřebí Formule 1," kritizuje přechod z loňských V8 2,4litrových atmosférický motorů na letošní V6 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky.
Hlavní problém podle něj spočívá ve vysokých nákladech, které tato změna pro týmy F1 představuje: "Můžete dosáhnout 800 koní za 2 miliony Eur ročně. Myslím, že týmy za to musí platit desetinásobek. Jde o velmi drahý způsob pohánění vozů F1."
"Myslím si, že motory představují fantastické kousky, jsou ale přespříliš drahé vzhledem k tomu, co mají dělat," dodává Head, jenž 27 let zastával roli technického ředitele Williamsu. Během té doby přišel v F1 s mnoha inovacemi. Nyní vlastní 9 % akcií závodního týmu a věnuje se dceřiné společnosti Williams Hybrid Power Ltd.
Podle Patricka Heada jsou nové turbomotory zbytečně drahé (foto: Williams F1 Team)
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.