Stáj Toro Rosso v italské Faenze chystá další rozšíření své továrny o novou budovu STR4.
Stavba nové budovy zabere stejné množství času, jako plánování, design a výroba vozu Formule 1. "Cíl tedy pochopitelně není stanovený v obvyklých minutách, sekundách a zlomcích sekundy počítaných na tisíciny, což je charakteristické pro náš sport, ale v týdnech," uvádí Toro Rosso.
Budova STR4 o rozloze 7 500 metrů čtverečních by měla být hotova příští rok - stavba je rozložena přesně do 52 týdnů. V konečné fázi dojde i na demoliční práce. "To proto, že STR4 je stavěna vedle existující STR3, kde se vyrábějí kompozity. A když bude nová budova vystavěna, sdílená zeď bude zbourána, aby vzniklo rozlehlé místo."
Toro Rosso zahájilo ve Faenze stavbu nové budovy STR4
Co všechno pak bude nová budova obsahovat? "Kromě již zmíněné výroby kompozitů všechno, co se odehrávalo v nejstarších dvou budovách u nás: Design, Výzkum & Vývoj (R&D), IT, Nákupní oddělení, Strojní výroba, Dílna a sestavování vozu, Management, Lidské zdroje, Marketing, Tisk a Vztahy s veřejností (PR)."
Požadavky na energii nové budovy budou částečně pokryty v továrně vlastním metanovým generátorem. Hybridní zdroje energie tedy půjdou ruku v ruce s hybridními pohonnými jednotkami, které Toro Rosso letos odebírá od Renaultu.
Nakonec dojde i na demolici
Týmu z Faenzy v současné době patří v šampionátu osmé místo. Nasbíral osm bodů stejně jako Lotus, pro něj však Grosjean získal dvakrát osmé místo, zatímco Vergnemu se to podařilo pouze jednou (Kvjat dojel nejlépe devátý).
V Monaku zazářili v kvalifikaci, když se s oběma vozy dostali do Q3, v závodě však museli s oběma vozy odstoupit kvůli problémům s výfukovým systémem. Chuť si budou snažit napravit v Kanadě již tento víkend.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.