Stáj Toro Rosso v italské Faenze chystá další rozšíření své továrny o novou budovu STR4.
Stavba nové budovy zabere stejné množství času, jako plánování, design a výroba vozu Formule 1. "Cíl tedy pochopitelně není stanovený v obvyklých minutách, sekundách a zlomcích sekundy počítaných na tisíciny, což je charakteristické pro náš sport, ale v týdnech," uvádí Toro Rosso.
Budova STR4 o rozloze 7 500 metrů čtverečních by měla být hotova příští rok - stavba je rozložena přesně do 52 týdnů. V konečné fázi dojde i na demoliční práce. "To proto, že STR4 je stavěna vedle existující STR3, kde se vyrábějí kompozity. A když bude nová budova vystavěna, sdílená zeď bude zbourána, aby vzniklo rozlehlé místo."
Toro Rosso zahájilo ve Faenze stavbu nové budovy STR4
Co všechno pak bude nová budova obsahovat? "Kromě již zmíněné výroby kompozitů všechno, co se odehrávalo v nejstarších dvou budovách u nás: Design, Výzkum & Vývoj (R&D), IT, Nákupní oddělení, Strojní výroba, Dílna a sestavování vozu, Management, Lidské zdroje, Marketing, Tisk a Vztahy s veřejností (PR)."
Požadavky na energii nové budovy budou částečně pokryty v továrně vlastním metanovým generátorem. Hybridní zdroje energie tedy půjdou ruku v ruce s hybridními pohonnými jednotkami, které Toro Rosso letos odebírá od Renaultu.
Nakonec dojde i na demolici
Týmu z Faenzy v současné době patří v šampionátu osmé místo. Nasbíral osm bodů stejně jako Lotus, pro něj však Grosjean získal dvakrát osmé místo, zatímco Vergnemu se to podařilo pouze jednou (Kvjat dojel nejlépe devátý).
V Monaku zazářili v kvalifikaci, když se s oběma vozy dostali do Q3, v závodě však museli s oběma vozy odstoupit kvůli problémům s výfukovým systémem. Chuť si budou snažit napravit v Kanadě již tento víkend.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.