Stáj Toro Rosso v italské Faenze chystá další rozšíření své továrny o novou budovu STR4.
Stavba nové budovy zabere stejné množství času, jako plánování, design a výroba vozu Formule 1. "Cíl tedy pochopitelně není stanovený v obvyklých minutách, sekundách a zlomcích sekundy počítaných na tisíciny, což je charakteristické pro náš sport, ale v týdnech," uvádí Toro Rosso.
Budova STR4 o rozloze 7 500 metrů čtverečních by měla být hotova příští rok - stavba je rozložena přesně do 52 týdnů. V konečné fázi dojde i na demoliční práce. "To proto, že STR4 je stavěna vedle existující STR3, kde se vyrábějí kompozity. A když bude nová budova vystavěna, sdílená zeď bude zbourána, aby vzniklo rozlehlé místo."
Toro Rosso zahájilo ve Faenze stavbu nové budovy STR4
Co všechno pak bude nová budova obsahovat? "Kromě již zmíněné výroby kompozitů všechno, co se odehrávalo v nejstarších dvou budovách u nás: Design, Výzkum & Vývoj (R&D), IT, Nákupní oddělení, Strojní výroba, Dílna a sestavování vozu, Management, Lidské zdroje, Marketing, Tisk a Vztahy s veřejností (PR)."
Požadavky na energii nové budovy budou částečně pokryty v továrně vlastním metanovým generátorem. Hybridní zdroje energie tedy půjdou ruku v ruce s hybridními pohonnými jednotkami, které Toro Rosso letos odebírá od Renaultu.
Nakonec dojde i na demolici
Týmu z Faenzy v současné době patří v šampionátu osmé místo. Nasbíral osm bodů stejně jako Lotus, pro něj však Grosjean získal dvakrát osmé místo, zatímco Vergnemu se to podařilo pouze jednou (Kvjat dojel nejlépe devátý).
V Monaku zazářili v kvalifikaci, když se s oběma vozy dostali do Q3, v závodě však museli s oběma vozy odstoupit kvůli problémům s výfukovým systémem. Chuť si budou snažit napravit v Kanadě již tento víkend.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.