Dino Chiesa byl šéf motokárového týmu, za který jezdil Lewis Hamilton a Nico Rosberg ve svém mládí. Ve světle jejich rivality v F1 se rozmluvil o svých vzpomínkách na jejich dětství.
Ve 'válce stříbrných hvězd' zdá se vzplála dýmka míru - v pátek Hamilton na Twitteru napsal, že se s Rosbergem usmířil. Oba jezdci tvrdí, že jsou stále kamarádi. Jenže, jak se ukázalo v Monaku, v souboji o mistrovský trůn jde kamarádství stranou.
Pro oba to ale není poprvé, co spolu bojují o titul. V letech 2000 a 2001 spolu jezdili za jeden v tým v motokárách. A mimo jiné byli už tehdy velkými rivaly: "Už tehdy spolu těžko vycházeli, na trati si nedarovali ani centimetr!" vzpomíná Dino Chiesa, který tehdy šéfoval týmu MBM.com, pro Bild am Sonntag.
Zatímco Rosberg se od samého začátku snažil napodobit svého otce Kekeho, Hamilton od začátku chápal motorsport jako šanci na sociální vzestup. "Lewis přesně věděl, že má ve svém životě jen tuto šanci a tu nechtěl zahodit. Žil podle hesla: 'Teď nebo nikdy'."
Hamilton na jedno kolo rychlejšíUž před 13 lety se rýsovala základní fakta, která můžeme teď pozorovat v F1: "Na jedno rychlé kolo byl Lewis vždy o kousek rychlejší než Nico. To věděl moc dobře a ví to dnes stále. Zato Nico odvedl všechnu tu špinavou práci." V práci na nastavení nebyl Hamilton nikdy zvlášť silný: "Lewis nikdy tak tvrdě jako Nico za 'oponou' nepracoval."
Na trati si Lewis a Nico nedarovali ani centimetr už v motokárách,...
Pro Rosberga byl Hamilton se svou skvělou rychlostí na trati vždy dobrým měřítkem. Schopnosti obou se tak dobře doplňovaly - jeden byl extrémně rychlý, druhý byl sice také rychlý, ale k tomu dost přemýšlel a vyvíjel auto. "Lewis pak často a rád ukazoval část Nicových 'koláčů' a podával je za své. Nakonec jsou ale Lewis a Nico perfektní úspěšná kombinace, jako dobře fungující manželství."
Také psychologická hra, stejně jako minulý víkend, se v motokárách občas projevila - i když jen na určitém stupni. Některé hotely musely trpět rivalitu obou mladíků: "Začalo to, když jeden vyhodil ven polštáře druhému. Pak letěla i deka a nakonec vyletěla ven na ulici i matrace Lewise nebo Nica."
Typická byla i uraženecká reakce po kvalifikaci nebo závodu ze strany Hamiltona: "Nikdy nic není jeho chybou. Pořád si myslí, že ho ostatní chtějí poškodit."
Komická historkaAvšak obvykle byly vztahy mezi oběma kamarádské, což se ukázalo při jedné společné cestě z letiště na hotel. "A tam, jak to šarmantně popsat, stála prostitutka na ulici. Pro Nica, který vyrůstal v Monaku, to bylo něco úplně cizího. Lewis se jen chichotal a přesně věděl, co tam ta paní dělá. Pak jsme Nicovi namluvili, že ta paní čeká na další autobus. Nic lepšího mě v tu chvíli nenapadlo, Lewise však moje vysvětlení hodně pobavilo."
...ale kamarádi spolu vždy byli.
"Zdá se, že jsem tehdy odvedl svoji práci dobře," má dobrý pocit Chiesa. Zatímco s Nicem si stále pravidelně volá, s Lewisem už kontakt ztratil, čehož lituje: "Lewis už nějaký čas žije nahoře mezi hvězdami. Září jako diamant, ale těžko se k němu dostáváte. Jeho management Vám v tomhle moc nepomůže."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.