Dino Chiesa byl šéf motokárového týmu, za který jezdil Lewis Hamilton a Nico Rosberg ve svém mládí. Ve světle jejich rivality v F1 se rozmluvil o svých vzpomínkách na jejich dětství.
Ve 'válce stříbrných hvězd' zdá se vzplála dýmka míru - v pátek Hamilton na Twitteru napsal, že se s Rosbergem usmířil. Oba jezdci tvrdí, že jsou stále kamarádi. Jenže, jak se ukázalo v Monaku, v souboji o mistrovský trůn jde kamarádství stranou.
Pro oba to ale není poprvé, co spolu bojují o titul. V letech 2000 a 2001 spolu jezdili za jeden v tým v motokárách. A mimo jiné byli už tehdy velkými rivaly: "Už tehdy spolu těžko vycházeli, na trati si nedarovali ani centimetr!" vzpomíná Dino Chiesa, který tehdy šéfoval týmu MBM.com, pro Bild am Sonntag.
Zatímco Rosberg se od samého začátku snažil napodobit svého otce Kekeho, Hamilton od začátku chápal motorsport jako šanci na sociální vzestup. "Lewis přesně věděl, že má ve svém životě jen tuto šanci a tu nechtěl zahodit. Žil podle hesla: 'Teď nebo nikdy'."
Hamilton na jedno kolo rychlejšíUž před 13 lety se rýsovala základní fakta, která můžeme teď pozorovat v F1: "Na jedno rychlé kolo byl Lewis vždy o kousek rychlejší než Nico. To věděl moc dobře a ví to dnes stále. Zato Nico odvedl všechnu tu špinavou práci." V práci na nastavení nebyl Hamilton nikdy zvlášť silný: "Lewis nikdy tak tvrdě jako Nico za 'oponou' nepracoval."
Na trati si Lewis a Nico nedarovali ani centimetr už v motokárách,...
Pro Rosberga byl Hamilton se svou skvělou rychlostí na trati vždy dobrým měřítkem. Schopnosti obou se tak dobře doplňovaly - jeden byl extrémně rychlý, druhý byl sice také rychlý, ale k tomu dost přemýšlel a vyvíjel auto. "Lewis pak často a rád ukazoval část Nicových 'koláčů' a podával je za své. Nakonec jsou ale Lewis a Nico perfektní úspěšná kombinace, jako dobře fungující manželství."
Také psychologická hra, stejně jako minulý víkend, se v motokárách občas projevila - i když jen na určitém stupni. Některé hotely musely trpět rivalitu obou mladíků: "Začalo to, když jeden vyhodil ven polštáře druhému. Pak letěla i deka a nakonec vyletěla ven na ulici i matrace Lewise nebo Nica."
Typická byla i uraženecká reakce po kvalifikaci nebo závodu ze strany Hamiltona: "Nikdy nic není jeho chybou. Pořád si myslí, že ho ostatní chtějí poškodit."
Komická historkaAvšak obvykle byly vztahy mezi oběma kamarádské, což se ukázalo při jedné společné cestě z letiště na hotel. "A tam, jak to šarmantně popsat, stála prostitutka na ulici. Pro Nica, který vyrůstal v Monaku, to bylo něco úplně cizího. Lewis se jen chichotal a přesně věděl, co tam ta paní dělá. Pak jsme Nicovi namluvili, že ta paní čeká na další autobus. Nic lepšího mě v tu chvíli nenapadlo, Lewise však moje vysvětlení hodně pobavilo."
...ale kamarádi spolu vždy byli.
"Zdá se, že jsem tehdy odvedl svoji práci dobře," má dobrý pocit Chiesa. Zatímco s Nicem si stále pravidelně volá, s Lewisem už kontakt ztratil, čehož lituje: "Lewis už nějaký čas žije nahoře mezi hvězdami. Září jako diamant, ale těžko se k němu dostáváte. Jeho management Vám v tomhle moc nepomůže."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.