Je třeba, aby Ferrari dalo svým inženýrům větší prostor a oni tak mohli být kreativnější ve vývoji vítězných vozů F1, to je názor technického ředitele Scuderie, Jamese Allisona. Vítězství slavil italský tým naposledy před více než rokem a na titul čeká už od sezony 2008.
Alain Prost, jedna z legend F1, se nedávno nechala slyšet, že tradiční týmy jako Ferrari a McLaren potřebují přehodnotit svůj přístup k tomuto sportu. V posledních letech totiž nové stáje jako Red Bull nebo Mercedes mají pravidelně navrch.
Eric Boullier začal implementovat nový přístup v McLarenu, James Allison, který do Itálie přišel z Lotusu vloni, má za to, že Ferrari musí nechat svým inženýrům větší prostor k inovacím bez toho, aby se museli bát, co se stane, když jejich návrhy nevyjdou.
"Pokud budete lidi nutit, aby pracovali proti svému přesvědčení, budete jim dávat termíny, které jsou hodně těsné, tak nebudou mít čas přemýšlet o tom, jak pracovat kreativně, jak udělat něco jinak. V tomto případě mají jen jednu možnost - odevzdají Vám něco, o čem vědí, že bude fungovat.
Zkušenosti a kvalita lidí v technickém oddělení se vyrovná kterémukoliv týmu. Jde o to, dát jim prostor a podpořit je k tomu, aby pracovali jinak. Navíc musí vědět, že když to nevyjde, tak je pořád čas to napravit."
Podle Allisona Ferrari přivede zpět na vrchol kreativita jeho lidí
Podle Jamese se Ferrari od jeho nástupu do práce už hodně změnilo, avšak počítá s tím, že než se změny projeví, bude to nějakou dobu trvat. "Tohle je sport, který vás zničí, pokud jste spokojeni sami se sebou. Hodně se toho po organizační stránce od mého nástupu změnilo a další změny nás čekají, až rozpoznáme, co dělat lépe. Doufám, že klíčové změny se časem budou vyplácet."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.