Je třeba, aby Ferrari dalo svým inženýrům větší prostor a oni tak mohli být kreativnější ve vývoji vítězných vozů F1, to je názor technického ředitele Scuderie, Jamese Allisona. Vítězství slavil italský tým naposledy před více než rokem a na titul čeká už od sezony 2008.
Alain Prost, jedna z legend F1, se nedávno nechala slyšet, že tradiční týmy jako Ferrari a McLaren potřebují přehodnotit svůj přístup k tomuto sportu. V posledních letech totiž nové stáje jako Red Bull nebo Mercedes mají pravidelně navrch.
Eric Boullier začal implementovat nový přístup v McLarenu, James Allison, který do Itálie přišel z Lotusu vloni, má za to, že Ferrari musí nechat svým inženýrům větší prostor k inovacím bez toho, aby se museli bát, co se stane, když jejich návrhy nevyjdou.
"Pokud budete lidi nutit, aby pracovali proti svému přesvědčení, budete jim dávat termíny, které jsou hodně těsné, tak nebudou mít čas přemýšlet o tom, jak pracovat kreativně, jak udělat něco jinak. V tomto případě mají jen jednu možnost - odevzdají Vám něco, o čem vědí, že bude fungovat.
Zkušenosti a kvalita lidí v technickém oddělení se vyrovná kterémukoliv týmu. Jde o to, dát jim prostor a podpořit je k tomu, aby pracovali jinak. Navíc musí vědět, že když to nevyjde, tak je pořád čas to napravit."
Podle Allisona Ferrari přivede zpět na vrchol kreativita jeho lidí
Podle Jamese se Ferrari od jeho nástupu do práce už hodně změnilo, avšak počítá s tím, že než se změny projeví, bude to nějakou dobu trvat. "Tohle je sport, který vás zničí, pokud jste spokojeni sami se sebou. Hodně se toho po organizační stránce od mého nástupu změnilo a další změny nás čekají, až rozpoznáme, co dělat lépe. Doufám, že klíčové změny se časem budou vyplácet."
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.