Je třeba, aby Ferrari dalo svým inženýrům větší prostor a oni tak mohli být kreativnější ve vývoji vítězných vozů F1, to je názor technického ředitele Scuderie, Jamese Allisona. Vítězství slavil italský tým naposledy před více než rokem a na titul čeká už od sezony 2008.
Alain Prost, jedna z legend F1, se nedávno nechala slyšet, že tradiční týmy jako Ferrari a McLaren potřebují přehodnotit svůj přístup k tomuto sportu. V posledních letech totiž nové stáje jako Red Bull nebo Mercedes mají pravidelně navrch.
Eric Boullier začal implementovat nový přístup v McLarenu, James Allison, který do Itálie přišel z Lotusu vloni, má za to, že Ferrari musí nechat svým inženýrům větší prostor k inovacím bez toho, aby se museli bát, co se stane, když jejich návrhy nevyjdou.
"Pokud budete lidi nutit, aby pracovali proti svému přesvědčení, budete jim dávat termíny, které jsou hodně těsné, tak nebudou mít čas přemýšlet o tom, jak pracovat kreativně, jak udělat něco jinak. V tomto případě mají jen jednu možnost - odevzdají Vám něco, o čem vědí, že bude fungovat.
Zkušenosti a kvalita lidí v technickém oddělení se vyrovná kterémukoliv týmu. Jde o to, dát jim prostor a podpořit je k tomu, aby pracovali jinak. Navíc musí vědět, že když to nevyjde, tak je pořád čas to napravit."
Podle Allisona Ferrari přivede zpět na vrchol kreativita jeho lidí
Podle Jamese se Ferrari od jeho nástupu do práce už hodně změnilo, avšak počítá s tím, že než se změny projeví, bude to nějakou dobu trvat. "Tohle je sport, který vás zničí, pokud jste spokojeni sami se sebou. Hodně se toho po organizační stránce od mého nástupu změnilo a další změny nás čekají, až rozpoznáme, co dělat lépe. Doufám, že klíčové změny se časem budou vyplácet."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.