Také Mercedes není bezchybný. V Monaku odstavil Valterri Bottas svůj kouřící Williams vedle svodidel. Také Kevin Magnussen ztratil čtyři místa díky poklesu výkonu pohonné jednotky. Mercedes na tyto problémy zareaguje u všech nových ještě nezapečetěných motorů.
Při pohledu na stavy použitých jednotek napříč polem (více v tomto článku) je jasně vidět, že monoposty poháněné Mercedesem jsou v rámci plánu. Všichni jezdci s motory Mercedes byli před Monakem na číslovce 2. Konkurence používající Ferrari nebo Renault je u různých částí občas na stupni 3, někteří dokonce na stupni 4.
Po Monaku však již ani štít Mercedesu není čistý. Kevina Magnussena na McLarenu zbrzdil v závěru VC problém s pohonnou jednotkou. U nováčka však byl problém pouze dočasný. I tak ale Dán přišel ve výsledku o 4 pozice, protože elektoromotor dával malý výkon. Na vině byl vadný senzor. Magnussenovi se podařilo problém ale ještě z auta pomocí přenastavení motorových programů odstranit.
Vážnějšího rázu byly problémy, které obraly Valtteriho Bottase o osmé místo. Problém s ložiskem v MGU-K vyřadil z provozu i spalovací motor. Bottas tedy bude muset nasadit v Kanadě již třetí motor i MGU-K. Ke konci sezony by situace u Fina mohla být těsná, MGU-K mu bude muset vydržet minimálně 3 600 kilometrů.
Mercedes sice může být na poli pohonných jednotek momentálně na čele, avšak rozhodně nespí(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes v reakci na tento problém zkontroloval všechny motory, které jsou momentálně v oběhu a jsou již zaplombované, aby tak předešel případným problémům. U všech nových motorů, které se do oběhu teprve dostanou, podnikne protikroky. FIA dovoluje zásahy do motorů ze strany výrobců, pokud vedou ke zvýšení spolehlivosti.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.