Šéfka britského týmu Claire Williamsová se vrací k událostem z Velké ceny Malajsie a použití týmové režie. To, jak se zachovali, ji dodnes mrzí.
Týmová režie je části fanoušků chápána, jiní ji odsuzují. Dosud dominantní tým Mercedes tvrdí, že ji nepoužívá. Sportovní ředitel Toto Wolff ale před nedávnem přiznal, že k ní později v sezóně budou zřejmě muset přistoupit a zasáhnout do soubojů mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Claire Williamsová ale přiznává, že ji dodnes mrzí to, jak chtěli ovlivnit závod svých jezdců v letošní Velké ceně Malajsie, kde si Felipe Massa vyslechl pokyn: "Valtteri je rychlejší než ty." Brazilec však tehdy neuposlechl. Nerozuměl tomu, co po něm Williams chce?
"Myslím, že tomu rozuměl, ale nemyslím si, že chápal, proč tuto zprávu dostal, protože jsme mu to nevysvětlili - a to je to, kde jsme naše jezdce zklamali," otevřeně přiznává Williamsová, která převzala vedení týmu po svém otci a zakladateli Frankovi.
"Takže se mi líbí to, že Felipe rádiem zpět odpověděl: "Jezdím rychleji." Jedinou věc, kterou o tom chci říct, je to, že jsme po závodě zvedli ruce a omluvili se. Řekli jsme, že jsme udělali chybu. Napravili jsme to, což nás od té doby posouvá kupředu," pokračuje Claire.
Felipe Massa ve Velké ceně Malajsie 2014 před Valtterim Bottasem (foto: Williams F1 Team)
Za použití týmové režie už ve druhém podniku sezóny si ale Williams vysloužil hodně negativní reakce. Překvapilo to šéfku stáje z Grove? "Ani ne. Jsem zklamaná, že jsme vytvořili situaci, která proti nám vyvolala negativní vlnu, protože máme štěstí na tak skvělé fanoušky.
Udělat takovou chybu tak brzy v sezóně, když lidé chtějí vidět, jak se Williamsu vede dobře... Jsem zklamaná, že jsme tohle provedli našim fanouškům. Doufám, že nám odpustí a budou nás nadále podporovat," kaje se Williamsová.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.