Fernando Alonso se rozmluvil o formě týmů, které ve Formuli 1 v nedávné minulosti dominovaly nebo dominují aktuálně.
Fernando Alonso i v této sezoně musí dostat ze svého o chlup slabšího Ferrari absolutní maximum, aby měl šanci bojovat s jezdci z jiných týmů. Ve srovnání se svým týmovým kolegou, Kimim Räikkönenem, který je mistrem světa roku 2007 právě s Ferrari, se mu zatím daří. Fin doposud nasbíral asi 3,5krát méně bodů, na druhou stranu je třeba vidět fakt, že Kimi se do Maranella vrátil teprve před touto sezonou. Kde by ale bylo Ferrari bez Alonsa, podle některých odborníků ještě o hodně dále od špičky.
Na té se v posledních letech hřejí hlavně dva týmy a dle Španěla zcela po právu. "Red Bull měl během minulých čtyřech let velkou výhodu a aktuálně má Mercedes podobnou - ne-li ještě větší. Ale tak to teď je," říká Fernando Alonso pro Autosport. 32letý jezdec je názoru, že k takové dominanci nepřijde tým náhodou. "Red Bull odvedl jednoduše lepší práci než ostatní týmy, tituly, které vyhráli, si zaslouží."
Podobný názor má na aktuální formu Stříbrných šípů. Dle něj teď Mercedes vede oba šampionáty, protože prostě udělali lepší práci, než ostatní a to "nejen na straně motorů, ale i na autě. Jsou tři nebo čtyři týmy s agregáty Mercedesu, které měly stejné možnosti a přesto dojíždí do cíle o kolo zpět za oběma Mercedesy."
Dva dominantní týmy posledních pěti let, Red Bull a Mercedes, si podle Alonsa svoji pozici zaslouží
Proto by si dle názoru Alonsa měli v Maranellu vzít Mercedes za příklad. "Něco prostě udělali správně. To nám dává motivaci pracovat lépe, protože víme, že některé týmy toho z nových aut dostaly více než my."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.