Honda nebude dle tiskového mluvčího týmu odkupovat žádný podíl v McLarenu. Nicméně v zákulisí se mluví o změně vlastnické struktury mezi stávajícími akcionáři.
Tiskový mluvčí McLarenu dnes řekl: "Zcela v rozporu s nedávnými zprávami v mediích nás Honda informovala, že nemá v plánu žádný odkup podílu v McLarenu. Veškerý cíl Hondy leží ve vývoji její pohonné jednotky pro Formuli 1."
Je tedy jasné, že Honda nezopakuje to, co jsme mohli v minulosti u McLarenu vidět v podání Daimleru, který je mateřskou společností Mercedes-Benzu a který v rámci svého dlouholetého partnerství s britským týmem určitý podíl vlastnil. Když se Daimler rozhodl svůj podíl v McLarenu v roce 2010 prodat, aby se mohl plně věnovat svému vlastnímu týmu, tak svůj podíl prodal primárně bahrajnskému investičnímu fondu Mumtalakat.
Poslední zprávy ale nasvědčují tomu, že Ron Dennis je připraven zvýšit svůj majetkový podíl v týmu z aktuálních 25% nákupem části akcií právě od Mumtalakatu a možná také části akcií od Mansoura Ojjeha, který v součastnosti vlastní rovněž 25% týmu. Zde by byl důvod jasný - Ojjeh je momentálně vážně nemocný, když bojuje s rakovinou.
Vlastně se mělo za to, že odkoupení části jeho podílu mělo být jednou z podmínek návratu Dennise do čela týmu, když před touto sezonou nahradil Martina Whitmarshe, který v týmu nemá žádnou majetkovou účast. Ron Dennis v posledních měsících hodně tvrdě pracuje na tom, aby našel nového titulárního sponzora a také nového investora, který by mu pomohl zvýšit nad týmem kontrolu. Nicméně od ledna se Britovi nového sponzora najít nepodařilo.
Ron Dennis s Martinem Whitmarshem v Bahrajnu 2004 (foto: Hoch Zwei)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.