Honda nebude dle tiskového mluvčího týmu odkupovat žádný podíl v McLarenu. Nicméně v zákulisí se mluví o změně vlastnické struktury mezi stávajícími akcionáři.
Tiskový mluvčí McLarenu dnes řekl: "Zcela v rozporu s nedávnými zprávami v mediích nás Honda informovala, že nemá v plánu žádný odkup podílu v McLarenu. Veškerý cíl Hondy leží ve vývoji její pohonné jednotky pro Formuli 1."
Je tedy jasné, že Honda nezopakuje to, co jsme mohli v minulosti u McLarenu vidět v podání Daimleru, který je mateřskou společností Mercedes-Benzu a který v rámci svého dlouholetého partnerství s britským týmem určitý podíl vlastnil. Když se Daimler rozhodl svůj podíl v McLarenu v roce 2010 prodat, aby se mohl plně věnovat svému vlastnímu týmu, tak svůj podíl prodal primárně bahrajnskému investičnímu fondu Mumtalakat.
Poslední zprávy ale nasvědčují tomu, že Ron Dennis je připraven zvýšit svůj majetkový podíl v týmu z aktuálních 25% nákupem části akcií právě od Mumtalakatu a možná také části akcií od Mansoura Ojjeha, který v součastnosti vlastní rovněž 25% týmu. Zde by byl důvod jasný - Ojjeh je momentálně vážně nemocný, když bojuje s rakovinou.
Vlastně se mělo za to, že odkoupení části jeho podílu mělo být jednou z podmínek návratu Dennise do čela týmu, když před touto sezonou nahradil Martina Whitmarshe, který v týmu nemá žádnou majetkovou účast. Ron Dennis v posledních měsících hodně tvrdě pracuje na tom, aby našel nového titulárního sponzora a také nového investora, který by mu pomohl zvýšit nad týmem kontrolu. Nicméně od ledna se Britovi nového sponzora najít nepodařilo.
Ron Dennis s Martinem Whitmarshem v Bahrajnu 2004 (foto: Hoch Zwei)
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.