Honda nebude dle tiskového mluvčího týmu odkupovat žádný podíl v McLarenu. Nicméně v zákulisí se mluví o změně vlastnické struktury mezi stávajícími akcionáři.
Tiskový mluvčí McLarenu dnes řekl: "Zcela v rozporu s nedávnými zprávami v mediích nás Honda informovala, že nemá v plánu žádný odkup podílu v McLarenu. Veškerý cíl Hondy leží ve vývoji její pohonné jednotky pro Formuli 1."
Je tedy jasné, že Honda nezopakuje to, co jsme mohli v minulosti u McLarenu vidět v podání Daimleru, který je mateřskou společností Mercedes-Benzu a který v rámci svého dlouholetého partnerství s britským týmem určitý podíl vlastnil. Když se Daimler rozhodl svůj podíl v McLarenu v roce 2010 prodat, aby se mohl plně věnovat svému vlastnímu týmu, tak svůj podíl prodal primárně bahrajnskému investičnímu fondu Mumtalakat.
Poslední zprávy ale nasvědčují tomu, že Ron Dennis je připraven zvýšit svůj majetkový podíl v týmu z aktuálních 25% nákupem části akcií právě od Mumtalakatu a možná také části akcií od Mansoura Ojjeha, který v součastnosti vlastní rovněž 25% týmu. Zde by byl důvod jasný - Ojjeh je momentálně vážně nemocný, když bojuje s rakovinou.
Vlastně se mělo za to, že odkoupení části jeho podílu mělo být jednou z podmínek návratu Dennise do čela týmu, když před touto sezonou nahradil Martina Whitmarshe, který v týmu nemá žádnou majetkovou účast. Ron Dennis v posledních měsících hodně tvrdě pracuje na tom, aby našel nového titulárního sponzora a také nového investora, který by mu pomohl zvýšit nad týmem kontrolu. Nicméně od ledna se Britovi nového sponzora najít nepodařilo.
Ron Dennis s Martinem Whitmarshem v Bahrajnu 2004 (foto: Hoch Zwei)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.