Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon i její jezdec Jules Bianchi získali v Monaku sebevědomí. Věří, že jsou pro vozy Sauber vyrovnanými soupeři.
Tým Marussia získal ve Velké ceně Monaka přesvědčivým způsobem své první body. Výborný výkon by si vyžadoval reprízu. Zůstává jen vědět, kdy to bude…
Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon také nemá odpověď na tuto otázku, domnívá se ale, že vzestup ve startovním poli je reálný. „Máme radost nejen z prvních bodů, ale i ze skutečnosti, že jsme zaznamenali pokrok. Jsme teď na úrovni Sauberu. Ve Španělsku jsme v průběhu testů tvrdě pracovali, dozvěděli jsme se dost na to, abychom odhalili potenciál našeho vozu.“
„Náš vůz je v současnosti rychlejší. Zdali se v Kanadě dostaneme znovu na bodované místo, to je jiná otázka. Nemáme dostatek financí na to, abychom připravili balík aerodynamických prvků jen pro tento závod, přesto si myslím, že zase uděláme krok vpřed,“ prozradil Lowdon.
Pocity Lowdona se blíží k těm, které má ze současné formy hrdina Marussie z Monaka Jules Bianchi.
„Neříkám, že můžeme bodovat v každém závodě, protože to není pravda, ani to není reálné. Ale řekl bych, že v současnosti jsme na úrovni, která nám dovoluje bojovat se Saubery, skutečně k nim máme blízko. Když budeme pokračovat v naší práci a budeme se zlepšovat, můžeme je porazit.“
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.