Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko pro německá média uvedl, že se stále nerozhodli pro pokračování spolupráce se současným dodavatelem jednotek - se společností Renault Sport F1. A nahlas se zmiňuje o Volkswagenu.
Podle Marka bude mistrovská stáj vyhodnocovat pokrok Renaultu během jejich domácí Velké ceny Rakouska v červnu: "Musíme pak rozhodnout o našem budoucím motorovém partnerovi." Vyvíjí nátlak francouzského dodavatele, jehož pohonné jednotky v úvodu sezóny kvůli četným technickým problémům ostře kritizoval.
Možné partnerství s Mercedesem bylo již dříve vyloučeno a spolupráce s Ferrari na úrovni motorů je také vysoce nepravděpodobná. Do F1 se příští rok vrací Honda, ta však v sezóně 2015 bude zásobovat pouze McLaren a majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz nedávno řekl, že nechtějí být zákazníky japonského motoráře.
Ke komu by tedy Red Bull mohl odejít? "Volkswagen už působí v jiných závodních sériích s motory, které jsou podobné technologii Formule 1," naznačuje Marko pro Sport Bild. Red Bull sice má již nyní s Volkswagenem úzké obchodní vztahy, ale nakolik to myslí vážně nebo chce jen Marko dostat svou rétorikou Renault pod tlak, to se v budoucnu ukáže.
Helmut Marko (vpravo) s Rémi Taffinem z Renaultu(foto: Red Bul Racing)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.