Red Bull má radost z toho, že udělal další pokrok a letos poprvé bojoval s Mercedesy. Daniel Ricciardo dojel v Monaku třetí se ztrátou čtyř desetin za Lewisem Hamiltonem.
"Je to poprvé, co jsme letos závodili s Mercedesem. Obzvlášť v poslední třetině závodu byl Dan nejrychlejším vozem na trati, takže si z toho můžeme odnést hodně sebedůvěry," hlásá hrdě šéf Red Bullu Christian Horner.
Připouští ale, že příští závod v Kanadě pro ně může být těžší, protože dlouhé rovinky kladou větší důraz na výkon pohonných jednotek, což je oblast, kde Renault za Mercedesem stále zaostává.
"Jdete z jednoho extrému do druhého. Monaku je celé o jízdních vlastnostech, další podnik o výkonnosti na rovinkách, takže bude velmi zajímavé sledovat, jak se nám bude v Montrealu dařit ve srovnání s týmy poháněnými Mercedesem.
Jsme v podstatě v rukou Renaultu. Děláme pokroky, oni dělají pokroky. Total po stránce paliva dělá také pokroky. Ale ve skutečnosti jsme tam, kde jsme měli být v lednu, takže zbývá stále ujít velký kus cesty a Mercedes očividně neodpočívá v klidu."
Daniel Ricciardo ve vlásence u hotelu Fairmont (foto: Red Bull Racing)
"Ale jsme teprve v šestém závodě, zbývá v šampionátu ujít ještě dlouhý kus cesty. Momentálně jsme jasně druhým nejrychlejším týmem a ukrajujeme z náskoku Mercedesu. K jeho stažení je třeba hodně odhodlání, tvrdé práce a chytrých návrhů," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.