Red Bull má radost z toho, že udělal další pokrok a letos poprvé bojoval s Mercedesy. Daniel Ricciardo dojel v Monaku třetí se ztrátou čtyř desetin za Lewisem Hamiltonem.
"Je to poprvé, co jsme letos závodili s Mercedesem. Obzvlášť v poslední třetině závodu byl Dan nejrychlejším vozem na trati, takže si z toho můžeme odnést hodně sebedůvěry," hlásá hrdě šéf Red Bullu Christian Horner.
Připouští ale, že příští závod v Kanadě pro ně může být těžší, protože dlouhé rovinky kladou větší důraz na výkon pohonných jednotek, což je oblast, kde Renault za Mercedesem stále zaostává.
"Jdete z jednoho extrému do druhého. Monaku je celé o jízdních vlastnostech, další podnik o výkonnosti na rovinkách, takže bude velmi zajímavé sledovat, jak se nám bude v Montrealu dařit ve srovnání s týmy poháněnými Mercedesem.
Jsme v podstatě v rukou Renaultu. Děláme pokroky, oni dělají pokroky. Total po stránce paliva dělá také pokroky. Ale ve skutečnosti jsme tam, kde jsme měli být v lednu, takže zbývá stále ujít velký kus cesty a Mercedes očividně neodpočívá v klidu."
Daniel Ricciardo ve vlásence u hotelu Fairmont (foto: Red Bull Racing)
"Ale jsme teprve v šestém závodě, zbývá v šampionátu ujít ještě dlouhý kus cesty. Momentálně jsme jasně druhým nejrychlejším týmem a ukrajujeme z náskoku Mercedesu. K jeho stažení je třeba hodně odhodlání, tvrdé práce a chytrých návrhů," dodává Horner.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.