Red Bull má radost z toho, že udělal další pokrok a letos poprvé bojoval s Mercedesy. Daniel Ricciardo dojel v Monaku třetí se ztrátou čtyř desetin za Lewisem Hamiltonem.
"Je to poprvé, co jsme letos závodili s Mercedesem. Obzvlášť v poslední třetině závodu byl Dan nejrychlejším vozem na trati, takže si z toho můžeme odnést hodně sebedůvěry," hlásá hrdě šéf Red Bullu Christian Horner.
Připouští ale, že příští závod v Kanadě pro ně může být těžší, protože dlouhé rovinky kladou větší důraz na výkon pohonných jednotek, což je oblast, kde Renault za Mercedesem stále zaostává.
"Jdete z jednoho extrému do druhého. Monaku je celé o jízdních vlastnostech, další podnik o výkonnosti na rovinkách, takže bude velmi zajímavé sledovat, jak se nám bude v Montrealu dařit ve srovnání s týmy poháněnými Mercedesem.
Jsme v podstatě v rukou Renaultu. Děláme pokroky, oni dělají pokroky. Total po stránce paliva dělá také pokroky. Ale ve skutečnosti jsme tam, kde jsme měli být v lednu, takže zbývá stále ujít velký kus cesty a Mercedes očividně neodpočívá v klidu."
Daniel Ricciardo ve vlásence u hotelu Fairmont (foto: Red Bull Racing)
"Ale jsme teprve v šestém závodě, zbývá v šampionátu ujít ještě dlouhý kus cesty. Momentálně jsme jasně druhým nejrychlejším týmem a ukrajujeme z náskoku Mercedesu. K jeho stažení je třeba hodně odhodlání, tvrdé práce a chytrých návrhů," dodává Horner.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.