Tony Fernandes popírá spekulace o tom, že by se chystal prodat svou skupinu Caterham.
Podle spekulací zahraničního tisku se Tony Fernandes před časem rozhodl prodat skupinu Caterham, která krom závodního týmu zahrnuje také automobilku Caterham Cars, výrobu a vývoj kompozitních dílů Caterham Composites a pár dalších společností. Za ně měl požadovat 350 milionů liber (téměř 12 miliard Kč).
V úterý však ve svém prohlášení tyto zprávy vyvrací: prodej nechystá, pouze hledá investory: "Přes dohady v tisku Caterham naopak na prodej není. Zpráva, která tento víkend kolovala, je fakticky nesprávná."
"Je však pravdou, že skupina aktivně hledá další investice, jelikož se snaží naplnit své ambiciózní plány na rozvoj. Akcionáři skupiny - spolupředsedající Tony Fernandes a Datuk Kamarudin Meranun, zůstávají značce Caterham plně oddáni," stojí v prohlášení Caterhamu.
Samotný Fernandes k tomu dodává: "Caterham na prodej není. Milujeme to, co jsme vybudovali, a vždy vyhlížíme po dalších investicích. Neliší se to od toho, jak jsme založili AirAsia. Ano, neustále vyzýváme sami sebe a činíme rozhodnutí týkající se všeho: od struktury po projekty v rámci skupiny. To je normální byznys. Neznamená to, že něco prodáváme."
Caterham si v Monaku sice dojel pro svůj nejlepší výsledek, jenže Kamuje Kobajašiho předjel Jules Bianchi a vybojoval pro Marussii první body (foto: Team Caterham F1)
S Haasem nejednajíŠéf závodního týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že nejednají s Gene Haasem, který se chystá ke vstupu do F1 a možnou spolupráci neplánují: "Myslím, že mají svůj velmi vyhraněný názor na to, jak chtějí v F1 fungovat. Nemyslím si, že bychom splňovali jejich kritéria."
Přiznává, že další zdroj financí hledají: "Abych byl upřímný, tak s potenciálními investory jednáme od té doby, co jsem přestoupil k tomuto týmu." Caterham stále zůstává bez bodu, zatímco jejich největší soupeř - Marussia - o víkendu v Monaku získala dva.
To znamená, že se před ně dostala v šampionátu konstruktérů a odsoudila je k poslednímu místu, s nímž souvisí podstatně méně peněz na odměnách na konci sezóny, což by na tým mohlo mít negativní dopad.
"Je na nás, abychom předvedli, že si naši pozici v F1 zasloužíme a naši akcionáři viděli, že pro ně představujeme smysluplnou hodnotu," dodává Abiteboul. Mají před sebou náročný úkol: Fernandes totiž před sezónou uvedl: "Pokud budeme na konci, nemyslím si, že budu pokračovat. Nic není jisté, ale pět let bez bodu? Trpělivost, peníze, motivace mají své hranice, takže jde o důležitý rok."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.