Tony Fernandes popírá spekulace o tom, že by se chystal prodat svou skupinu Caterham.
Podle spekulací zahraničního tisku se Tony Fernandes před časem rozhodl prodat skupinu Caterham, která krom závodního týmu zahrnuje také automobilku Caterham Cars, výrobu a vývoj kompozitních dílů Caterham Composites a pár dalších společností. Za ně měl požadovat 350 milionů liber (téměř 12 miliard Kč).
V úterý však ve svém prohlášení tyto zprávy vyvrací: prodej nechystá, pouze hledá investory: "Přes dohady v tisku Caterham naopak na prodej není. Zpráva, která tento víkend kolovala, je fakticky nesprávná."
"Je však pravdou, že skupina aktivně hledá další investice, jelikož se snaží naplnit své ambiciózní plány na rozvoj. Akcionáři skupiny - spolupředsedající Tony Fernandes a Datuk Kamarudin Meranun, zůstávají značce Caterham plně oddáni," stojí v prohlášení Caterhamu.
Samotný Fernandes k tomu dodává: "Caterham na prodej není. Milujeme to, co jsme vybudovali, a vždy vyhlížíme po dalších investicích. Neliší se to od toho, jak jsme založili AirAsia. Ano, neustále vyzýváme sami sebe a činíme rozhodnutí týkající se všeho: od struktury po projekty v rámci skupiny. To je normální byznys. Neznamená to, že něco prodáváme."
Caterham si v Monaku sice dojel pro svůj nejlepší výsledek, jenže Kamuje Kobajašiho předjel Jules Bianchi a vybojoval pro Marussii první body (foto: Team Caterham F1)
S Haasem nejednajíŠéf závodního týmu Cyril Abiteboul potvrdil, že nejednají s Gene Haasem, který se chystá ke vstupu do F1 a možnou spolupráci neplánují: "Myslím, že mají svůj velmi vyhraněný názor na to, jak chtějí v F1 fungovat. Nemyslím si, že bychom splňovali jejich kritéria."
Přiznává, že další zdroj financí hledají: "Abych byl upřímný, tak s potenciálními investory jednáme od té doby, co jsem přestoupil k tomuto týmu." Caterham stále zůstává bez bodu, zatímco jejich největší soupeř - Marussia - o víkendu v Monaku získala dva.
To znamená, že se před ně dostala v šampionátu konstruktérů a odsoudila je k poslednímu místu, s nímž souvisí podstatně méně peněz na odměnách na konci sezóny, což by na tým mohlo mít negativní dopad.
"Je na nás, abychom předvedli, že si naši pozici v F1 zasloužíme a naši akcionáři viděli, že pro ně představujeme smysluplnou hodnotu," dodává Abiteboul. Mají před sebou náročný úkol: Fernandes totiž před sezónou uvedl: "Pokud budeme na konci, nemyslím si, že budu pokračovat. Nic není jisté, ale pět let bez bodu? Trpělivost, peníze, motivace mají své hranice, takže jde o důležitý rok."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.