Fernando Alonso se domnívá, že parádní výkon Julese Bianchiho s Marussií ve Velké ceně Monaka může nastartovat hvězdnou kariéru mladého Francouze.
Bianchi je absolventem Jezdecké akademie Ferrari a kamarádem Alonsa, s nímž často na závody také cestuje. Se Scuderií má platnou smlouvu, ta jej na zaučení poslala do Marussie, která z Maranella odebírá pohonné jednotky.
"Trávíme spolu v Maranellu hodně času, hrajeme fotbal, jezdíme na kole, na některé závody cestujeme společně stejným letadlem. Je kamarád a mám z něj ohromnou radost a jsem hrdý na to, co pro něj v kariéře bude jeho výsledek znamenat," uvádí Alonso.
@Jules_Bianchi boooommmmbaaa!! ;)))
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 25, 2014
Bianchi má před sebou hvězdnou budoucnost v F1: "Nemám pochybnosti o tom, že půjde o dobrou kariéru. S tímto výsledkem snad bude mít příští rok konkurenceschopnější auto a svůj talent předvede ještě více."
S Marussií odjel v Monte Carlu výborný závod a v cíli byl osmý, kvůli pětivteřinové penalizaci byl dodatečně odsunut na deváté místo. Získal dva body a svůj tým posunul před dalšího zákazníka Ferrari - švýcarský Sauber.
Šéf Marussie si myslí, že je Jules Bianchi připraven na závodění za Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Startoval přitom kvůli výměně převodovky až z posledního místa na roštu. Hned se posunul o pět míst vpřed, pětisekundovou penalizaci si však odbyl během safety caru, proto mu byl přičten dodatečný čas po průjezdu cílem. V úzké Rascasse předvedl krásný předjížděcí manévr na Kamuje Kobajašiho.
"Myslím, že je nyní připravený. Pokud ho u Ferrari budou potřebovat, myslím, že do toho může jít. Podle mě bude mít v F1 dlouhou kariéru. Jde o absolutně špičkového jezdce," pochválil Bianchiho také šéf týmu John Booth.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.