Fernando Alonso se domnívá, že parádní výkon Julese Bianchiho s Marussií ve Velké ceně Monaka může nastartovat hvězdnou kariéru mladého Francouze.
Bianchi je absolventem Jezdecké akademie Ferrari a kamarádem Alonsa, s nímž často na závody také cestuje. Se Scuderií má platnou smlouvu, ta jej na zaučení poslala do Marussie, která z Maranella odebírá pohonné jednotky.
"Trávíme spolu v Maranellu hodně času, hrajeme fotbal, jezdíme na kole, na některé závody cestujeme společně stejným letadlem. Je kamarád a mám z něj ohromnou radost a jsem hrdý na to, co pro něj v kariéře bude jeho výsledek znamenat," uvádí Alonso.
@Jules_Bianchi boooommmmbaaa!! ;)))
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 25, 2014
Bianchi má před sebou hvězdnou budoucnost v F1: "Nemám pochybnosti o tom, že půjde o dobrou kariéru. S tímto výsledkem snad bude mít příští rok konkurenceschopnější auto a svůj talent předvede ještě více."
S Marussií odjel v Monte Carlu výborný závod a v cíli byl osmý, kvůli pětivteřinové penalizaci byl dodatečně odsunut na deváté místo. Získal dva body a svůj tým posunul před dalšího zákazníka Ferrari - švýcarský Sauber.
Šéf Marussie si myslí, že je Jules Bianchi připraven na závodění za Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Startoval přitom kvůli výměně převodovky až z posledního místa na roštu. Hned se posunul o pět míst vpřed, pětisekundovou penalizaci si však odbyl během safety caru, proto mu byl přičten dodatečný čas po průjezdu cílem. V úzké Rascasse předvedl krásný předjížděcí manévr na Kamuje Kobajašiho.
"Myslím, že je nyní připravený. Pokud ho u Ferrari budou potřebovat, myslím, že do toho může jít. Podle mě bude mít v F1 dlouhou kariéru. Jde o absolutně špičkového jezdce," pochválil Bianchiho také šéf týmu John Booth.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.