Členové týmu Ferrari jsou po Velké ceně Monaka již zpět ve své továrně v Maranellu. Na čem v Maranellu pracují a co chystají před příštím závodem v Kanadě?
V Monaku vybojoval Fernando Alonso dalších 12 cenných bodů. Kimi Räikkönen měl smůlu a v závěru se dopustil chyby, která ho stála body. Podle Pata Frye by jinak skončil na pódium před svým týmovým kolegou i Danielem Ricciardem: "Neměli jsme štěstí. Räikkönen mohl skončit na pódiu. Teď jsme si jistí, že se můžeme zlepšit."
Scuderia se nyní zaměřuje ve vývoji na stažení náskoku svých nejbližších soupeřů a zároveň pracuje na své metodologii, kterou chce zlepšit z dlouhodobého hlediska.
"V Monaku jsme pokračovali v analýze oblastí, ve kterých můžeme F14 T vylepšit a nyní hledíme vstříc dalšímu závodu v Kanadě, kde použijeme balík, který je o hodně rychlejší než auto, s nímž jsme závodili poslední víkend," popisuje technický ředitel James Allison.
"Zatímco náš vývojový program za poslední týdny slušně pokročil, je těžké přesně předpovědět, co to bude znamenat pro konkurenceschopnost F14 T, protože nevíme, co do Montrealu přivezou naši soupeři," opatrně očekává Allison.
Kimi Räikkönen podle Ferrari mohl dojet v Monaku na pódiu, pro Kanaduchystají podstatně rychlejší balík (foto: Scuderia Ferrari)
Jakékoliv zlepšení tedy musí být vnímáno v relativních pojmech v naději, že trať poskytne odpověď hodnou veškerého úsilí, které jsme dosud vyvinuli," věří ve zrychlení v Montrealu. Ferrari kromě aerodynamických novinek hodlá nasadit vylepšení pohonné jednotky včetně upraveného softwaru, což by mělo pomoci využít vyšší výkon a stáhnout náskok Mercedesu na rovinkách.
"Musíme být schopni co nejlépe využít kreativitu a originalitu našich inženýrů. Víme, že neexistuje žádná magická hůlka, ale u Ferrari disponujeme bohatstvím talentů a pracujeme na implementaci a přístupu k práci, který umožní, aby to vyplynulo na povrch," dodává Allison.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.