Co říká Nico Rosberg a Lewis Hamilton na strategii, kterou pro ně Mercedes zvolil během Velké ceny Monaka?
Hamilton na tiskové konferenci dostal otázku, proč si myslí, že jej tým nepovolal do boxů hned po nehodě Sutila. Rádiem si totiž stěžoval, že jej nepovolali o kolo dříve, a uštěpačně dodal: "Věděl jsem, že to neuděláte."
Po závodě již v tom měl jasněji a odpovídal: "Myslím, že jen mám pravidlo, které stanovuje, že ten vpředu dostává možnost zajet do boxů nejdříve jako první. Myslím si tedy, že to bylo tím."
Překvapilo na druhou stranu jeho týmového kolegu Rosberga, že k výměně pneumatik nebyli povoláni hned po havárii, ale až v dalším kole? "Ne. Opravdu ne, protože o tom moc nepřemýšlím. Vím, že se na ně můžu spolehnout, pokud jde o správnou volbu ve správný čas. Nejde tedy o nic, nad čím bych příliš uvažoval - nad strategií a nad tím, jestli bych měl jet do boxů či nikoliv, protože vím, že učiní to správné rozhodnutí."
Lewis, který skončil v kvalifikaci i v závodě druhý, byl pak dotazován, zda si myslí, že by při normální zastávce - nikoliv během výjezdu safety caru - měl šanci na předjetí Nica a na to, aby se dostal do vedení Velké ceny Monaka.
"To teď není podstatné, ale pokud jde samozřejmě o start, vyrazili jsme oba stejně. V závodě tady máte jen dvě možnosti a zastávka v boxech by byla tou druhou, ale vyjel safety car v pro něj perfektní okamžik, takže jsem při ní neměl šanci," řekl Hamilton.
Lewis Hamilton šanci na předjetí svého týmového kolegy na startu a kvůli výjezdu safety-caru ani během zastávek v boxech nedostal (foto: Pirelli)
Popřel také, že by se nezúčastnil týmové schůzky po kvalifikaci, jak to bylo prezentováno televizními společnostmi. "Byl jsem tam. Šel jsem na záchod a Nico podal své rozsáhlé hlášení před tím, než jsem se tam dostal, což je neobvyklé," stěžoval si Brit.
"Obvykle to děláme tehdy, když jsme oba ve stejné místnosti, ale když jsem přišel, podal jsem svou zprávu a inženýři naštěstí zapsali vše, co Nico řekl, takže jsem si to přečetl," dodává frustrovaný Hamilton, který odmítl Nicovu omluvu za chybu v kvalifikaci (viz zde) i pogratulovat k vítězství (viz zde).
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.