Co říká Nico Rosberg a Lewis Hamilton na strategii, kterou pro ně Mercedes zvolil během Velké ceny Monaka?
Hamilton na tiskové konferenci dostal otázku, proč si myslí, že jej tým nepovolal do boxů hned po nehodě Sutila. Rádiem si totiž stěžoval, že jej nepovolali o kolo dříve, a uštěpačně dodal: "Věděl jsem, že to neuděláte."
Po závodě již v tom měl jasněji a odpovídal: "Myslím, že jen mám pravidlo, které stanovuje, že ten vpředu dostává možnost zajet do boxů nejdříve jako první. Myslím si tedy, že to bylo tím."
Překvapilo na druhou stranu jeho týmového kolegu Rosberga, že k výměně pneumatik nebyli povoláni hned po havárii, ale až v dalším kole? "Ne. Opravdu ne, protože o tom moc nepřemýšlím. Vím, že se na ně můžu spolehnout, pokud jde o správnou volbu ve správný čas. Nejde tedy o nic, nad čím bych příliš uvažoval - nad strategií a nad tím, jestli bych měl jet do boxů či nikoliv, protože vím, že učiní to správné rozhodnutí."
Lewis, který skončil v kvalifikaci i v závodě druhý, byl pak dotazován, zda si myslí, že by při normální zastávce - nikoliv během výjezdu safety caru - měl šanci na předjetí Nica a na to, aby se dostal do vedení Velké ceny Monaka.
"To teď není podstatné, ale pokud jde samozřejmě o start, vyrazili jsme oba stejně. V závodě tady máte jen dvě možnosti a zastávka v boxech by byla tou druhou, ale vyjel safety car v pro něj perfektní okamžik, takže jsem při ní neměl šanci," řekl Hamilton.
Lewis Hamilton šanci na předjetí svého týmového kolegy na startu a kvůli výjezdu safety-caru ani během zastávek v boxech nedostal (foto: Pirelli)
Popřel také, že by se nezúčastnil týmové schůzky po kvalifikaci, jak to bylo prezentováno televizními společnostmi. "Byl jsem tam. Šel jsem na záchod a Nico podal své rozsáhlé hlášení před tím, než jsem se tam dostal, což je neobvyklé," stěžoval si Brit.
"Obvykle to děláme tehdy, když jsme oba ve stejné místnosti, ale když jsem přišel, podal jsem svou zprávu a inženýři naštěstí zapsali vše, co Nico řekl, takže jsem si to přečetl," dodává frustrovaný Hamilton, který odmítl Nicovu omluvu za chybu v kvalifikaci (viz zde) i pogratulovat k vítězství (viz zde).
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.