Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda hovoří o těžké situaci, kterou se svými jezdci prožívají. Nehovoří spolu a Lewis Hamilton odmítl pogratulovat vítězi Velké ceny Monaka, svému týmovému kolegovi Nicovi Rosbergovi.
Krize se uvnitř Mercedesu prohlubuje. Již ve Španělsku odmítl Hamilton nastavit techniky doporučený výkonnostní mód ERS systému, a získal tak nefér výhodu, zatímco Rosberg se pokynů držel. V sobotu bouchly saze veřejně a definitivně po chybě Nica v kvalifikaci - podle Lewise úmyslné, aby jej v závěru za žlutých vlajek nemohl překonat.
Hamilton Rosbergovu omluvu po kvalifikaci nepřijal (více zde) a s Němcem nyní nekomunikuje. Chová se uraženě, pyšně omílá své fráze ohledně mnohem lepší rychlosti a svou arogancí si sympatie týmu ani fanoušku nezískává - spíše naopak.
Během závodu svému týmu vyčítal, že mu nepomohl dostat se před Rosberga: "Měli jsme zajet do boxů o kolo dříve, věděl jsem, že mě tam nezavoláte!" rozčiloval se. Po závodě uvedl, že tohle by se u McLarenu nikdy nestalo, že by vedení promlouvalo do strategií, a předvedl další nesportovní gesto, když jeho regulérnímu vítězi odmítl pogratulovat.
Lauda nyní řeší těžkou situaci. Jak vidí své jezdce? "Pro mě je to jasné, Lewis je o dvě desetiny sekundy na kolo rychlejší než Nico. Ten je jako já kdysi. Tvrdě pracuje s mechaniky a inženýry, s pneumatikami atd. Máme tedy přirozený talent a kluka, který odvádí stejnou práci odlišným způsobem."
Měl by přes momentálně napjaté vztahy Hamilton poblahopřát k vítězství ve velké ceně? "To, že Lewis odmítl potřást Nicovi rukou, není v pořádku. Měl mu pogratulovat, protože Nico to vždy udělal - v Bahrajnu jej dokonce objal poté, co spolu bojovali."
Lewis Hamilton svému týmovému kolegovi odmítl k vítězství pogratulovat, nebaví se s ním(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bude to mezi nimi letos i nadále vřít? "Našim úkolem je, aby k tomu nedocházelo. Z vlastní zkušenosti vím, že když se ráno přestanete zdravit, pak se situace vymkne kontrole."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.