Jules Bianchi věří, že první body Marussie v F1 nepřišly jenom díky štěstí. Francouz věří, že jeho tým učinil opravdový výkonnostní pokrok.
Výsledek je to o to cennější, že Bianchi dostal během VC penalizaci za to, že odstartoval ze špatného místa do závodu, tu si odbyl v době safety caru, a tak bylo k jeho výslednému času přičteno dalších 5 vteřin. Je pravdou, že Marussii pomohla v cestě za prvními body v F1 velká řádka odstoupení.
Jules Bianchi však říká, že se jeho monopost od VC Španělska také pořádně zlepšil: "Zlepšli jsme auto o krok během testu v Barceloně. Auto bylo mnohem lépe vyvážené, takže s ním jízda v tomto závodu byla o hodně lepší." Ve světle Bianchiho slov bylo zajímavé pozorovat jeho kolegu Chiltona, který se s vozem po celý víkend dost pral.
"Teď musíme zůstat nohama na zemi. Získali jsme body, což je dobré, ale bez štěstí bychom na ně nedosáhli. Po dnešním večeru se tedy musíme trošku zchladit a pokračovat ve zlepšování auta, protože je zde stále prostor." Podle jezdce mělo jeho auto v Monaku na Q2 a jeho rychlost v závodu je povzbuzením pro další závodní víkendy.
Bianchi v závodu předvedl i předjížděcí manévr na Kobajašiho, který byl na hraně...(foto: Marrusia F1 Team)
"Je to povzbuzení pro všechny. Mám za to, že jsem v kvalifikaci měl na Q2. Myslím, že mi chyběla desetina nebo tak něco. V závodu to bylo to samé. Ze začátku jsem byl trošku pomalejší než Sauber a vozy před ním, ale to jsem jel na měkkých gumách a oni na super-měkkých. Po přezutí jsme byli konkurenceschopní a časy byly dobré. Myslím, že tohle je pro tým opravdový krok vpřed."
@Jules_Bianchi boooommmmbaaa!! ;)))
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 25, 2014
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.