Jules Bianchi věří, že první body Marussie v F1 nepřišly jenom díky štěstí. Francouz věří, že jeho tým učinil opravdový výkonnostní pokrok.
Výsledek je to o to cennější, že Bianchi dostal během VC penalizaci za to, že odstartoval ze špatného místa do závodu, tu si odbyl v době safety caru, a tak bylo k jeho výslednému času přičteno dalších 5 vteřin. Je pravdou, že Marussii pomohla v cestě za prvními body v F1 velká řádka odstoupení.
Jules Bianchi však říká, že se jeho monopost od VC Španělska také pořádně zlepšil: "Zlepšli jsme auto o krok během testu v Barceloně. Auto bylo mnohem lépe vyvážené, takže s ním jízda v tomto závodu byla o hodně lepší." Ve světle Bianchiho slov bylo zajímavé pozorovat jeho kolegu Chiltona, který se s vozem po celý víkend dost pral.
"Teď musíme zůstat nohama na zemi. Získali jsme body, což je dobré, ale bez štěstí bychom na ně nedosáhli. Po dnešním večeru se tedy musíme trošku zchladit a pokračovat ve zlepšování auta, protože je zde stále prostor." Podle jezdce mělo jeho auto v Monaku na Q2 a jeho rychlost v závodu je povzbuzením pro další závodní víkendy.
Bianchi v závodu předvedl i předjížděcí manévr na Kobajašiho, který byl na hraně...(foto: Marrusia F1 Team)
"Je to povzbuzení pro všechny. Mám za to, že jsem v kvalifikaci měl na Q2. Myslím, že mi chyběla desetina nebo tak něco. V závodu to bylo to samé. Ze začátku jsem byl trošku pomalejší než Sauber a vozy před ním, ale to jsem jel na měkkých gumách a oni na super-měkkých. Po přezutí jsme byli konkurenceschopní a časy byly dobré. Myslím, že tohle je pro tým opravdový krok vpřed."
@Jules_Bianchi boooommmmbaaa!! ;)))
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 25, 2014
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.