MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Monaka v boxech nejrychleji a jaké strategie naordinoval svým pilotům?
Nejrychlejší přezutí jsme viděli u Massy, který jako jediný nevyužil výjezdu safety caru k návštěvě svých mechaniků - trvalo 2,5 sekundy.
Pod 3 sekundy se v Monaku dostali již jen oba jezdci Mercedesu při dvojité zastávce ve 26. kole. Hamilton po přezutí a položení vozu na dráhu kousek popojel, ale pak musel dávat přednost kolem projíždějícímu Ferrari, proto pak v boxové uličce strávil skoro o 3 sekundy více. Samotná výměna pneumatik však byla stejně rychlá jako u jeho týmového kolegy.
Do Velké ceny Monaka vypsané na 78 kol startovala většina na super-měkké směsi, měkkou na začátku využili Bianchi, Ericsson, Hülkenberg, Chilton, Maldonado a Sutil.
Devět z 14 jezdců vsadilo na jednozastávkovou strategii, dvakrát se v boxech ukázali Ericsson, Grosjean a Kobajaši, třikrát Chilton a Räikkönen.
Massa se díky své inovativní strategie, kdy na super-měkké směsi vydržel až do 45 kola, posunul z 16 místa na roštu až na konečné sedmé. Hülkenberg využil startu na tvrdší směsi a v závodě si pomohl o šest příček.
Nejdelší stint předvedl Grosjean s Lotusem, který včera nemohl pneumatiky dostat do provozního rámce. Dnes na jedné sadě super-měkkých pneumatik zvládl 54 kol za sebou (69 % závodu). Na měkké sadě ujeli 52 kol (67 %) Alonso, Button, Hamilton, Ricciardo i Rosberg.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.