MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Monaka v boxech nejrychleji a jaké strategie naordinoval svým pilotům?
Nejrychlejší přezutí jsme viděli u Massy, který jako jediný nevyužil výjezdu safety caru k návštěvě svých mechaniků - trvalo 2,5 sekundy.
Pod 3 sekundy se v Monaku dostali již jen oba jezdci Mercedesu při dvojité zastávce ve 26. kole. Hamilton po přezutí a položení vozu na dráhu kousek popojel, ale pak musel dávat přednost kolem projíždějícímu Ferrari, proto pak v boxové uličce strávil skoro o 3 sekundy více. Samotná výměna pneumatik však byla stejně rychlá jako u jeho týmového kolegy.
Do Velké ceny Monaka vypsané na 78 kol startovala většina na super-měkké směsi, měkkou na začátku využili Bianchi, Ericsson, Hülkenberg, Chilton, Maldonado a Sutil.
Devět z 14 jezdců vsadilo na jednozastávkovou strategii, dvakrát se v boxech ukázali Ericsson, Grosjean a Kobajaši, třikrát Chilton a Räikkönen.
Massa se díky své inovativní strategie, kdy na super-měkké směsi vydržel až do 45 kola, posunul z 16 místa na roštu až na konečné sedmé. Hülkenberg využil startu na tvrdší směsi a v závodě si pomohl o šest příček.
Nejdelší stint předvedl Grosjean s Lotusem, který včera nemohl pneumatiky dostat do provozního rámce. Dnes na jedné sadě super-měkkých pneumatik zvládl 54 kol za sebou (69 % závodu). Na měkké sadě ujeli 52 kol (67 %) Alonso, Button, Hamilton, Ricciardo i Rosberg.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.