Někdejší šéf týmů Benetton a Renault, Flavio Briatore, zavzpomínal na staré časy a aktuální dění v F1 zkritizoval.
Flavio Briatore je v F1 stále velmi populární a to býval vždy brán jako poměrně nekompromisní týmový šéf, který si ve své době platná pravidla dokázal často vysvětlit poměrně velkoryse.
Se stále více kontrolovanou a změněnou Formulí 1 by mu to ale šlo asi hodně těžko. "Už to není Formule 1, kterou znám," říká Flavio Briatore pro Sky Italia. "Je to, jako by se člověk těšil na špageti a pak byl přinucen jíst kaviár."
Tento Ital pracoval mezi lety 1989 a 1997 jako šéf Benettonu a mezi lety 2002 až 2009 byl šéfem Renaultu. Kromě jiného byl třeba u prvních dvou titulů Michaela Schumachera nebo prozatím posledních dvou titulů Fernanda Alonsa.
S Formulí 1 se ale dobrovolně nerozloučil, když musel odejít poté, co svého svěřence v Singapuru přinutil, aby schválně naboural do zdi, na trať tak musel vyjet safety car, což pomohlo k výhře Alonsovi.
Briatore slaví s Alonsem v Monaku 2006(foto: Lotus F1 Team)
"Za mých časů byly závody jako gladiátorská utkání. Teď mi jezdci přijdou jako účetní. Musí šetřit benzín, gumy, vyvarovat se různým penalizacím... Volant s mnoha tlačítky mi příjde jako tahací harmonika."
Nová pravidla se striktními omezeními kde čeho mohou podle dnes již 64letého Briatoreho poničit glanc Formule 1: "Měli jsme ještě opravdové předjížděcí manévry, jako za Senny a Prosta, Villeneuveua a Pironiho. Dnes je to vše umělé. Týmy vydávají 350 milionů Eur ročně a jsou přesně tak rychlí, jako auta GP2. Není divu, že se publikum odvrací."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.