Někdejší šéf týmů Benetton a Renault, Flavio Briatore, zavzpomínal na staré časy a aktuální dění v F1 zkritizoval.
Flavio Briatore je v F1 stále velmi populární a to býval vždy brán jako poměrně nekompromisní týmový šéf, který si ve své době platná pravidla dokázal často vysvětlit poměrně velkoryse.
Se stále více kontrolovanou a změněnou Formulí 1 by mu to ale šlo asi hodně těžko. "Už to není Formule 1, kterou znám," říká Flavio Briatore pro Sky Italia. "Je to, jako by se člověk těšil na špageti a pak byl přinucen jíst kaviár."
Tento Ital pracoval mezi lety 1989 a 1997 jako šéf Benettonu a mezi lety 2002 až 2009 byl šéfem Renaultu. Kromě jiného byl třeba u prvních dvou titulů Michaela Schumachera nebo prozatím posledních dvou titulů Fernanda Alonsa.
S Formulí 1 se ale dobrovolně nerozloučil, když musel odejít poté, co svého svěřence v Singapuru přinutil, aby schválně naboural do zdi, na trať tak musel vyjet safety car, což pomohlo k výhře Alonsovi.
Briatore slaví s Alonsem v Monaku 2006(foto: Lotus F1 Team)
"Za mých časů byly závody jako gladiátorská utkání. Teď mi jezdci přijdou jako účetní. Musí šetřit benzín, gumy, vyvarovat se různým penalizacím... Volant s mnoha tlačítky mi příjde jako tahací harmonika."
Nová pravidla se striktními omezeními kde čeho mohou podle dnes již 64letého Briatoreho poničit glanc Formule 1: "Měli jsme ještě opravdové předjížděcí manévry, jako za Senny a Prosta, Villeneuveua a Pironiho. Dnes je to vše umělé. Týmy vydávají 350 milionů Eur ročně a jsou přesně tak rychlí, jako auta GP2. Není divu, že se publikum odvrací."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.