Někdejší šéf týmů Benetton a Renault, Flavio Briatore, zavzpomínal na staré časy a aktuální dění v F1 zkritizoval.
Flavio Briatore je v F1 stále velmi populární a to býval vždy brán jako poměrně nekompromisní týmový šéf, který si ve své době platná pravidla dokázal často vysvětlit poměrně velkoryse.
Se stále více kontrolovanou a změněnou Formulí 1 by mu to ale šlo asi hodně těžko. "Už to není Formule 1, kterou znám," říká Flavio Briatore pro Sky Italia. "Je to, jako by se člověk těšil na špageti a pak byl přinucen jíst kaviár."
Tento Ital pracoval mezi lety 1989 a 1997 jako šéf Benettonu a mezi lety 2002 až 2009 byl šéfem Renaultu. Kromě jiného byl třeba u prvních dvou titulů Michaela Schumachera nebo prozatím posledních dvou titulů Fernanda Alonsa.
S Formulí 1 se ale dobrovolně nerozloučil, když musel odejít poté, co svého svěřence v Singapuru přinutil, aby schválně naboural do zdi, na trať tak musel vyjet safety car, což pomohlo k výhře Alonsovi.
Briatore slaví s Alonsem v Monaku 2006(foto: Lotus F1 Team)
"Za mých časů byly závody jako gladiátorská utkání. Teď mi jezdci přijdou jako účetní. Musí šetřit benzín, gumy, vyvarovat se různým penalizacím... Volant s mnoha tlačítky mi příjde jako tahací harmonika."
Nová pravidla se striktními omezeními kde čeho mohou podle dnes již 64letého Briatoreho poničit glanc Formule 1: "Měli jsme ještě opravdové předjížděcí manévry, jako za Senny a Prosta, Villeneuveua a Pironiho. Dnes je to vše umělé. Týmy vydávají 350 milionů Eur ročně a jsou přesně tak rychlí, jako auta GP2. Není divu, že se publikum odvrací."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.