Lewis Hamilton nepřijímá omluvu svého týmového kolegy Nica Rosberga za incident ve včerejší kvalifikaci. Němec ve svém posledním ostrém pokusu vyjel mimo dráhy a následně vyvěšené žluté vlajky znemožnily všem ostatním pilotům zlepšení svých časů.
Podle Hamiltona šlo o úmysl, aby si zajistil start z první pozice, která je v Monaku kvůli nemožnosti předjíždění důležitější než kdekoliv jinde. Podle informací z týmů jezdci spolu momentálně nekomunikují.
K menšímu problému mělo dojít již minule v Barceloně, kdy se Brit nedržel pravidel hry německého týmu a nastavil si vyšší mód, díky kterému získával z MGU-H a MGU-K více výkonu, přestože to technici týmu zakázali. Rosberg se jejich instrukcí naproti tomu držel. Lewis se mu za to po Velké ceně Španělska omluvil, Nico to přijal.
V Monaku však vybuchla sopka a povídačky o idylických vztazích mezi týmovými kolegy Mercedesu vzaly definitivně za své. Hamilton dnes před závodem na dotaz, zda je klidnější po shlédnutí telemetrie z Nicova vozu, odpověděl: "Ne." I nadále tedy svého týmového kolegu podezírá z úmyslu.
Šéf Mercedesu Niki Lauda dnes vedl intenzivní rozhovor s oběma svými piloty. Důrazně k nim promluvil, že si nepřeje žádný incident v první zatáčce, jinak budou mít oba vážný problém.
"Týmová režie nepřichází v úvahu. Ale když tady havarují v první zatáčce, pak to pořádně bouchne. A vedení to od jezdců rozhodně nebude akceptovat," uvádí Lauda. Přitom ještě před pár dny tvrdil, že k havárii musí jednou dojít.
Týmový kolega je nepřítelem číslo jedna, skuteční kamarádi být v F1 nemohou (foto: Daimler AG)
"To je pravda. Pokud zažijeme mnoho závodů jako v Bahrajnu, pak je logické, že později v sezóně havarují. Bude to o milimetr či dva stále těsnější. Ale v Monte Carlu je pouze jeden kritický okamžik - a tím je start. Paku už se na vzdálenost milimetru bok po boku nedostanete," pokračuje Lauda.
A co když v první zatáčce ke kolizi přeci jen dojde? "Zanalyzujeme data a vyvodíme z toho závěry. Nemyslím si, že ti dva budou tak blízko sebe. Nico startuje na lepší straně, a vzdálenost do první zatáčky je extrémně krátká."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.