Nico Rosberg chápe, že se po jeho probrzdění v závěru Q3 objevila spousta spikleneckých teorií. Příčina je však dost snadná - Nico prostě probrzdil.
Byl to úmysl nebo ne? To byla velká otázka, která kolovala paddockem F1 po kvalifikaci v Monaku. Bylo probrždění ze strany Nica Rosberga v zatáčce Mirabeau, které vedlo ve žluté vlajky, jen chybou nebo šlo o promyšléný manévr, který měl sebrat ostatním šanci na atak jeho doposud nejrychlejšího času?
Spousta lidí, ke kterým se po kvalifikaci řadil i kolega z týmu Mercedes, Lewis Hamilton, připomíná vzhledem k velkému nedobrždění v nájezdu do zatáčky Mirabeau historku z roku 2006, kdy Michael Schumacher s cílem uhájit svoje pole position před Fernandem Alonsem "zaparkoval" svoje Ferrari v zatáčce Rascasse.
Komisaři VC jednali o tomto manévru po kvalifikaci a po poměrně dlouhé době se rozhodli Němce žijícího právě v Monaku netrestat. "Chápu tyhle teorie. Monako je skvělým místem pro takovéto věci. Musím Vás ale zklamat, data jsou jasná. A také sportovní komisaři neúmysl potvrdili," řekl Nico Rosberg v rozhovoru pro oficiální stránky F1.
(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
"Neliší se [data] od těch z předešlého kola. Pouze jsem netrefil brzdný bod - o to šlo. Jasně, že to nebylo perfektní, ale tak to je." Záměr, navíc s odkazem na svého krajana a bývalého kolegu Schumachera, však Nico popírá: "V žádném případě. Data to dokazují. Jak už jsem řekl, netrefil jsem brzdný bod, přejel přes nerovnost na asfaltu, zablokovalo se mi jedno z předních kol a pak už jsem měl jen jedinou možnost - zahnout na obslužnou cestu.
Celé odpoledne jsem se jinak v autě cítil velmi dobře a v Q3 jsem zajel neobyčejně dobré kolo." Proč tedy šel Nico do tak velkého rizika, když už nejrychlejší čas na svém kontě měl? "Věděl jsem, že mi byl Lewis v patách. Chtěl jsem svoje kolo zlepšit, ale přehnal jsem to."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.