Rosberg teorii o úmyslném parkování chápe - data ale jasně hovoří v neprospěch hypotéz

Rosberg, Nico
Rosberg, Nico, foto: Daimler AG
iM2 24. května 2014 21:53
Sdílej:

Nico Rosberg chápe, že se po jeho probrzdění v závěru Q3 objevila spousta spikleneckých teorií. Příčina je však dost snadná - Nico prostě probrzdil.

Byl to úmysl nebo ne? To byla velká otázka, která kolovala paddockem F1 po kvalifikaci v Monaku. Bylo probrždění ze strany Nica Rosberga v zatáčce Mirabeau, které vedlo ve žluté vlajky, jen chybou nebo šlo o promyšléný manévr, který měl sebrat ostatním šanci na atak jeho doposud nejrychlejšího času?

Spousta lidí, ke kterým se po kvalifikaci řadil i kolega z týmu Mercedes, Lewis Hamilton, připomíná vzhledem k velkému nedobrždění v nájezdu do zatáčky Mirabeau historku z roku 2006, kdy Michael Schumacher s cílem uhájit svoje pole position před Fernandem Alonsem "zaparkoval" svoje Ferrari v zatáčce Rascasse.

Komisaři VC jednali o tomto manévru po kvalifikaci a po poměrně dlouhé době se rozhodli Němce žijícího právě v Monaku netrestat. "Chápu tyhle teorie. Monako je skvělým místem pro takovéto věci. Musím Vás ale zklamat, data jsou jasná. A také sportovní komisaři neúmysl potvrdili," řekl Nico Rosberg v rozhovoru pro oficiální stránky F1.

(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)

"Neliší se [data] od těch z předešlého kola. Pouze jsem netrefil brzdný bod - o to šlo. Jasně, že to nebylo perfektní, ale tak to je." Záměr, navíc s odkazem na svého krajana a bývalého kolegu Schumachera, však Nico popírá: "V žádném případě. Data to dokazují. Jak už jsem řekl, netrefil jsem brzdný bod, přejel přes nerovnost na asfaltu, zablokovalo se mi jedno z předních kol a pak už jsem měl jen jedinou možnost - zahnout na obslužnou cestu.

Celé odpoledne jsem se jinak v autě cítil velmi dobře a v Q3 jsem zajel neobyčejně dobré kolo." Proč tedy šel Nico do tak velkého rizika, když už nejrychlejší čas na svém kontě měl? "Věděl jsem, že mi byl Lewis v patách. Chtěl jsem svoje kolo zlepšit, ale přehnal jsem to."

Témata:
Stalo se
Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.