Nico Rosberg chápe, že se po jeho probrzdění v závěru Q3 objevila spousta spikleneckých teorií. Příčina je však dost snadná - Nico prostě probrzdil.
Byl to úmysl nebo ne? To byla velká otázka, která kolovala paddockem F1 po kvalifikaci v Monaku. Bylo probrždění ze strany Nica Rosberga v zatáčce Mirabeau, které vedlo ve žluté vlajky, jen chybou nebo šlo o promyšléný manévr, který měl sebrat ostatním šanci na atak jeho doposud nejrychlejšího času?
Spousta lidí, ke kterým se po kvalifikaci řadil i kolega z týmu Mercedes, Lewis Hamilton, připomíná vzhledem k velkému nedobrždění v nájezdu do zatáčky Mirabeau historku z roku 2006, kdy Michael Schumacher s cílem uhájit svoje pole position před Fernandem Alonsem "zaparkoval" svoje Ferrari v zatáčce Rascasse.
Komisaři VC jednali o tomto manévru po kvalifikaci a po poměrně dlouhé době se rozhodli Němce žijícího právě v Monaku netrestat. "Chápu tyhle teorie. Monako je skvělým místem pro takovéto věci. Musím Vás ale zklamat, data jsou jasná. A také sportovní komisaři neúmysl potvrdili," řekl Nico Rosberg v rozhovoru pro oficiální stránky F1.
(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
"Neliší se [data] od těch z předešlého kola. Pouze jsem netrefil brzdný bod - o to šlo. Jasně, že to nebylo perfektní, ale tak to je." Záměr, navíc s odkazem na svého krajana a bývalého kolegu Schumachera, však Nico popírá: "V žádném případě. Data to dokazují. Jak už jsem řekl, netrefil jsem brzdný bod, přejel přes nerovnost na asfaltu, zablokovalo se mi jedno z předních kol a pak už jsem měl jen jedinou možnost - zahnout na obslužnou cestu.
Celé odpoledne jsem se jinak v autě cítil velmi dobře a v Q3 jsem zajel neobyčejně dobré kolo." Proč tedy šel Nico do tak velkého rizika, když už nejrychlejší čas na svém kontě měl? "Věděl jsem, že mi byl Lewis v patách. Chtěl jsem svoje kolo zlepšit, ale přehnal jsem to."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.