MONAKO - KVALIFIKACE; Týmy se v kvalifikaci seřadili v pořadí Mercedes - první Rosberg, druhý Hamilton, Red Bull - třetí Ricciardo a čtvrtý Vettel, Ferrari - pátý Alonso a šestý Räikkönen. Nico Rosberg na konci tréninku zaváhal a vyjel mimo trať, přesto mu prvenství neušlo.
Počasí je stále nádherné, může se začít.
První část kvalifikace
Jako první se vydaly na okruh vozy Mercedes na měkké směsi pneumatik, za nimi ostatní jezdci. V boxech zůstaly jen jezdci stáje Red Bull. Na první místo jde Maldonado, vede před Massou a Vergnem, čtvrtý je Kobajaši. Pořadí se rychle mění, všichni jezdci mají zájem o měřené kolo. Magnussen jde do čela časem 1:19,484 min. Hamilton s Rosbergem zrychlili, jsou na čele. Rosberg (1:17,938 min) má před Hamiltonem náskok 813 tisícin sekundy.
Kvjat dostal smyk a ulomil si přední část vozu. Jestli se dostane do boxů, jeho mechanici budou mít co na práci. Na čtvrté místo se dostal Massa, pátý je Gutiérrez. To už neplatí, protože Maldonado je na třetím místě s časem 1:18,585 min. Hamilton zrychlil, za Rosbergem zaostává jen o dvě desetiny sekundy. Na třetím místě je Grosjean, zdá se, že Lotusy se probudily.
Ricciardo jde na páté místo - 1:18,874 min. Vede Rosberg před Hamiltonem, za nimi je Ricciardo, následují Grosjean, Alonso a Vettel. Hamilton zrychlil, na Rosberga to nestačí. Kvjat je po incidentu zatím předposlední, na konci pořadí je Ericsson. Pořadí se na chvíli přestalo měnit - Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Grosjean, Vettel, Alonso, Maldonado, Massa, Button, Sutil. Kvjat je zpátky na okruhu.
Kevin Magnussen se nevešel do zatáčky, pokračuje dál. Button je třetí o 212 tisícin sekundy za Rosbergem. Jezdci přezuli na superměkkou směs. Räikkönen jde na páté místo, Alonso je desátý za Hülkenbergem. Vergne je šestý, Pérez osmý. Už dlouho to nebylo tak vyrovnané, jak dnes, čtrnáct jezdců je v jedné sekundě. Alonso se posouvá na čtvrté místo, Vergne na první. Ericsson a Massa zaparkovali na okruhu vedle sebe, platí žluté vlajky. Čas vypršel, pořadí po první části kvalifikace je: Vergne, Rosberg, Hamilton, Alonso, Button, Ricciardo, Räikkönen, Magnussen, Pérez, Massa, Grosjean, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat.
Do druhé části nepostupují: Gutiérrez, Sutil, Bianchi, Chilton, Kobajaši, Ericsson.
Druhá část kvalifikace
První na okruhu znovu Mercedesy, kromě nich také monpost Massy, který nebyl dopraven do boxů. Hamilton stanovil čas 1:22,752 min, Hülkenberg jde před něho s časem 1:17,931 min. Räikkönen je třetí, ne nadlouho, Ricciardo jde do čela - 1:17,769 min a vede před Magnussenem. Na první místo jde Rosberg - 1:16,682 min, Hamilton je druhý o 35 tisícin sekundy.
Alonso je čtvrtý, dostal se před Magnussena, Räikkönen je sedmý, v dalším kole se dostal na páté místo. Vettel je zatím bez času, zbývá osm minut. Kvjat jde na sedmé místo - 1:17,821 min. Vettel jede měřené kolo na superměkké směsi pneumatik - 1:17,302 min a sačí to na čtvrté místo.
Vede stále Rosberg před Hamiltonem a Ricciardem. Za nimi jsou Vettel, Alonso, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Button, Vergne, Grosjean, Pérez, Bottas, Maldonado, Massa.
Pérez se posouvá na osmé místo, čímž se Button dostal mimo postupující jezdce. Běží poslední minuta, Hamilton jde na první místo časem 1:16,354 min. Rosberg ztrácí 111 tisícin sekundy. Alonso je třetí - 1:17,200 min. Vergne jde na deváté místo, Kvjat na skvělé sedmé. Pořadí druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Magnussen, Vergne, Pérez.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Hülkenberg, Button, Bottas, Grosjean, Maldonado a Massa.
Třetí část kvalifikace.
Přoadí se mění velmi rychle, v této chvíli vede Rosberg - 1:15,989 min, druhý je Hamilton. Za nimi jsou jezdci Red Bullu v pořadí Ricciardo, Vettel a vozy Ferrari v pořadí Alonso, Räikkönen. Následují Vergne, Magnussen, Pérez a Kvjat.
Hamilton zatím ztrácí na Rosberga 59 tisícin sekundy, pátý Alonso osm desetin sekundy. Magnussen byl na chvíli šestý, ale Räikkönen ho znovu posunul zpátky. Na sedmé pozici je teď Vergne. Probíhá poslední minuta a Rosberg využil služby bezpečnostní zóny... Ricciardo potvrzuje třetí pozici. Lewis Hamilton vzdal snahu o rychlé kolo, vítězí Rosberg.
Konečné pořadí kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Alonso, Räikkönen, Vergne, Magnussen, Kvjat, Pérez.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.