MONAKO - KVALIFIKACE; Týmy se v kvalifikaci seřadili v pořadí Mercedes - první Rosberg, druhý Hamilton, Red Bull - třetí Ricciardo a čtvrtý Vettel, Ferrari - pátý Alonso a šestý Räikkönen. Nico Rosberg na konci tréninku zaváhal a vyjel mimo trať, přesto mu prvenství neušlo.
Počasí je stále nádherné, může se začít.
První část kvalifikace
Jako první se vydaly na okruh vozy Mercedes na měkké směsi pneumatik, za nimi ostatní jezdci. V boxech zůstaly jen jezdci stáje Red Bull. Na první místo jde Maldonado, vede před Massou a Vergnem, čtvrtý je Kobajaši. Pořadí se rychle mění, všichni jezdci mají zájem o měřené kolo. Magnussen jde do čela časem 1:19,484 min. Hamilton s Rosbergem zrychlili, jsou na čele. Rosberg (1:17,938 min) má před Hamiltonem náskok 813 tisícin sekundy.
Kvjat dostal smyk a ulomil si přední část vozu. Jestli se dostane do boxů, jeho mechanici budou mít co na práci. Na čtvrté místo se dostal Massa, pátý je Gutiérrez. To už neplatí, protože Maldonado je na třetím místě s časem 1:18,585 min. Hamilton zrychlil, za Rosbergem zaostává jen o dvě desetiny sekundy. Na třetím místě je Grosjean, zdá se, že Lotusy se probudily.
Ricciardo jde na páté místo - 1:18,874 min. Vede Rosberg před Hamiltonem, za nimi je Ricciardo, následují Grosjean, Alonso a Vettel. Hamilton zrychlil, na Rosberga to nestačí. Kvjat je po incidentu zatím předposlední, na konci pořadí je Ericsson. Pořadí se na chvíli přestalo měnit - Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Grosjean, Vettel, Alonso, Maldonado, Massa, Button, Sutil. Kvjat je zpátky na okruhu.
Kevin Magnussen se nevešel do zatáčky, pokračuje dál. Button je třetí o 212 tisícin sekundy za Rosbergem. Jezdci přezuli na superměkkou směs. Räikkönen jde na páté místo, Alonso je desátý za Hülkenbergem. Vergne je šestý, Pérez osmý. Už dlouho to nebylo tak vyrovnané, jak dnes, čtrnáct jezdců je v jedné sekundě. Alonso se posouvá na čtvrté místo, Vergne na první. Ericsson a Massa zaparkovali na okruhu vedle sebe, platí žluté vlajky. Čas vypršel, pořadí po první části kvalifikace je: Vergne, Rosberg, Hamilton, Alonso, Button, Ricciardo, Räikkönen, Magnussen, Pérez, Massa, Grosjean, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat.
Do druhé části nepostupují: Gutiérrez, Sutil, Bianchi, Chilton, Kobajaši, Ericsson.
Druhá část kvalifikace
První na okruhu znovu Mercedesy, kromě nich také monpost Massy, který nebyl dopraven do boxů. Hamilton stanovil čas 1:22,752 min, Hülkenberg jde před něho s časem 1:17,931 min. Räikkönen je třetí, ne nadlouho, Ricciardo jde do čela - 1:17,769 min a vede před Magnussenem. Na první místo jde Rosberg - 1:16,682 min, Hamilton je druhý o 35 tisícin sekundy.
Alonso je čtvrtý, dostal se před Magnussena, Räikkönen je sedmý, v dalším kole se dostal na páté místo. Vettel je zatím bez času, zbývá osm minut. Kvjat jde na sedmé místo - 1:17,821 min. Vettel jede měřené kolo na superměkké směsi pneumatik - 1:17,302 min a sačí to na čtvrté místo.
Vede stále Rosberg před Hamiltonem a Ricciardem. Za nimi jsou Vettel, Alonso, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Button, Vergne, Grosjean, Pérez, Bottas, Maldonado, Massa.
Pérez se posouvá na osmé místo, čímž se Button dostal mimo postupující jezdce. Běží poslední minuta, Hamilton jde na první místo časem 1:16,354 min. Rosberg ztrácí 111 tisícin sekundy. Alonso je třetí - 1:17,200 min. Vergne jde na deváté místo, Kvjat na skvělé sedmé. Pořadí druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Magnussen, Vergne, Pérez.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Hülkenberg, Button, Bottas, Grosjean, Maldonado a Massa.
Třetí část kvalifikace.
Přoadí se mění velmi rychle, v této chvíli vede Rosberg - 1:15,989 min, druhý je Hamilton. Za nimi jsou jezdci Red Bullu v pořadí Ricciardo, Vettel a vozy Ferrari v pořadí Alonso, Räikkönen. Následují Vergne, Magnussen, Pérez a Kvjat.
Hamilton zatím ztrácí na Rosberga 59 tisícin sekundy, pátý Alonso osm desetin sekundy. Magnussen byl na chvíli šestý, ale Räikkönen ho znovu posunul zpátky. Na sedmé pozici je teď Vergne. Probíhá poslední minuta a Rosberg využil služby bezpečnostní zóny... Ricciardo potvrzuje třetí pozici. Lewis Hamilton vzdal snahu o rychlé kolo, vítězí Rosberg.
Konečné pořadí kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Alonso, Räikkönen, Vergne, Magnussen, Kvjat, Pérez.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.