Pastor Maldonado, jezdec týmu Lotus, v Monaku vyvrací spekulace, že by finanční podpora, která do F1 přitéká z jeho země, měla končit.
Zkraje tohoto týdne varoval venezuelský ministr sportu, Antonio Alvarez, že jeho země již neutratí ani jeden Dolar za motoristické závody. Přitom až doposud byl 29 letý jezdec, který je znám svým blízkým vztahem s Hugo Chavezem, podporován miliony Dolarů v jeho kariéře, které do různých týmů přitékaly skrze společnost PDVSA.
Pro rok 2014 se tato lukrativní podpora přenesla od Williamsu k Lotusu, kde však Pastor Maldonado společně s celým týmem zažili tragický start do sezony. V Monaku pak jezdec odmítá, že jeho dobrodružství v F1 podporované Dolary z Venezuely, končí. "Media to hrubě nepochopila. PDVSA nic neřeklo, žádné oznámení.
Byl to ministr sportu, který řekl, že vláda omezí sponzoring motorsportu, o tom také vím. Navíc to není tak, že by se podpora omezila, ta skončila již na konci minulého roku. Bylo to z dobrých důvodů, protože víme, že někteří jezdci takto ministerstvu ukradli peníze. Není možné očekávat, že ministerstvo bude pokračovat v podpoře, když někteří jezdci kradli."
Ze zadu na křídlech Lotusu je nápis Venezuela, Pastor ale vysvětluje, že jej sponzoruje PDVSA...(foto: Lotus F1 Team)
Ale konkrétně o PDVSA a jeho učínkování v F1 nikdo neřekl ani slovo: "Je těžké vědět, co se stane. Zaprvé, PDVSA nic neřeklo, a za druhé, já jsem jezdec bez přímé osobní podpory, oni sponzorují tým." Maldonado také odmítá, že jej ovlivnila kritika jeho výkonů v sezoně 2014.
Fanoušci na internetu často kritizujů jeho zapojení v haváriích: "Alespoň někdo má názor," směje se Pastor. "Jsem zvyklý na hodně kritiky. Je to OK. Žijeme ve svobodném světě, kde si každý může říkat, co chce."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.