Pastor Maldonado, jezdec týmu Lotus, v Monaku vyvrací spekulace, že by finanční podpora, která do F1 přitéká z jeho země, měla končit.
Zkraje tohoto týdne varoval venezuelský ministr sportu, Antonio Alvarez, že jeho země již neutratí ani jeden Dolar za motoristické závody. Přitom až doposud byl 29 letý jezdec, který je znám svým blízkým vztahem s Hugo Chavezem, podporován miliony Dolarů v jeho kariéře, které do různých týmů přitékaly skrze společnost PDVSA.
Pro rok 2014 se tato lukrativní podpora přenesla od Williamsu k Lotusu, kde však Pastor Maldonado společně s celým týmem zažili tragický start do sezony. V Monaku pak jezdec odmítá, že jeho dobrodružství v F1 podporované Dolary z Venezuely, končí. "Media to hrubě nepochopila. PDVSA nic neřeklo, žádné oznámení.
Byl to ministr sportu, který řekl, že vláda omezí sponzoring motorsportu, o tom také vím. Navíc to není tak, že by se podpora omezila, ta skončila již na konci minulého roku. Bylo to z dobrých důvodů, protože víme, že někteří jezdci takto ministerstvu ukradli peníze. Není možné očekávat, že ministerstvo bude pokračovat v podpoře, když někteří jezdci kradli."
Ze zadu na křídlech Lotusu je nápis Venezuela, Pastor ale vysvětluje, že jej sponzoruje PDVSA...(foto: Lotus F1 Team)
Ale konkrétně o PDVSA a jeho učínkování v F1 nikdo neřekl ani slovo: "Je těžké vědět, co se stane. Zaprvé, PDVSA nic neřeklo, a za druhé, já jsem jezdec bez přímé osobní podpory, oni sponzorují tým." Maldonado také odmítá, že jej ovlivnila kritika jeho výkonů v sezoně 2014.
Fanoušci na internetu často kritizujů jeho zapojení v haváriích: "Alespoň někdo má názor," směje se Pastor. "Jsem zvyklý na hodně kritiky. Je to OK. Žijeme ve svobodném světě, kde si každý může říkat, co chce."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.