Pastor Maldonado, jezdec týmu Lotus, v Monaku vyvrací spekulace, že by finanční podpora, která do F1 přitéká z jeho země, měla končit.
Zkraje tohoto týdne varoval venezuelský ministr sportu, Antonio Alvarez, že jeho země již neutratí ani jeden Dolar za motoristické závody. Přitom až doposud byl 29 letý jezdec, který je znám svým blízkým vztahem s Hugo Chavezem, podporován miliony Dolarů v jeho kariéře, které do různých týmů přitékaly skrze společnost PDVSA.
Pro rok 2014 se tato lukrativní podpora přenesla od Williamsu k Lotusu, kde však Pastor Maldonado společně s celým týmem zažili tragický start do sezony. V Monaku pak jezdec odmítá, že jeho dobrodružství v F1 podporované Dolary z Venezuely, končí. "Media to hrubě nepochopila. PDVSA nic neřeklo, žádné oznámení.
Byl to ministr sportu, který řekl, že vláda omezí sponzoring motorsportu, o tom také vím. Navíc to není tak, že by se podpora omezila, ta skončila již na konci minulého roku. Bylo to z dobrých důvodů, protože víme, že někteří jezdci takto ministerstvu ukradli peníze. Není možné očekávat, že ministerstvo bude pokračovat v podpoře, když někteří jezdci kradli."
Ze zadu na křídlech Lotusu je nápis Venezuela, Pastor ale vysvětluje, že jej sponzoruje PDVSA...(foto: Lotus F1 Team)
Ale konkrétně o PDVSA a jeho učínkování v F1 nikdo neřekl ani slovo: "Je těžké vědět, co se stane. Zaprvé, PDVSA nic neřeklo, a za druhé, já jsem jezdec bez přímé osobní podpory, oni sponzorují tým." Maldonado také odmítá, že jej ovlivnila kritika jeho výkonů v sezoně 2014.
Fanoušci na internetu často kritizujů jeho zapojení v haváriích: "Alespoň někdo má názor," směje se Pastor. "Jsem zvyklý na hodně kritiky. Je to OK. Žijeme ve svobodném světě, kde si každý může říkat, co chce."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.