Podle Sebastiana Vettela je náskok Mercedesu před ostatními výsledkem skvělé práce na vývoji nového vozu
Sebastiane, souhlasíte s názorem, že Red Bull může v Monaku narušit dominanci Mercedesu?Sebastian Vettel (SV): „Těžko říct. Domnívám se, že musíme především zvážit skutečnost, že Mercedesy jsou rychlejší. Předpokládám, že budou silné i zde. Nico s Lewisem byli zatím v této sezoně rychlí, v závodě budou znovu těmi soupeři, které bude velmi těžké předjet. Možná bychom mohli zmenšit ztrátu. V Barceloně jsme udělali krok správným směrem, aspoň co se týče závodního tempa. V kvalifikaci jsme slabší, ale když budou suché podmínky, mohli bychom se zlepšit. Dobrý výsledek v sobotu je polovinou úspěchu v neděli.“ Je Mercedes na takové úrovni jako Red Bull v minulých letech, nebo je ještě lepší?SV: „Myslím, že jsou v jiné situaci, my jsme nikdy neměli takové výsledky. V současnosti je možné hodnotit minulé sezony s tím, že jsme dominovali, ale letos je to podle mě jiná situace. Nepamatuju si, že by Red Bull začal sezonu pěti vítězstvími. Ale je zase pravda, že loni jsme měli skvělý konec sezony. Přesto si myslím, že to bylo jiné. Náš tým dominoval několik let, víme, jak se s tím vyrovnat. Teď je to na lidech z Mercedesu. Zaslouží si to, pracovali ze všech nejlépe.“Mluvilo se o možném odchodu Adriana Neweyho do Ferrari. Kdyby odešel, zkomplikovala by se situace v Red Bullu? SV: „Doufám, že to jsou jen řeči. Četl jsem o tom několik článků a pořád je to stejné. Nevím, proč už několik let musím odpovídat na otázky ohledně Adriana.“ Chtěl byste, aby zůstal?SV: „Všichni jsme rádi, že ho máme v našem týmu, takže ano.“
Byl by jeho odchod důvodem také na změnu týmu ve Vašem případě?SV: „V posledních letech jsem měl možnost poznat Adriana. Není tajemstvím, že je jednou z klíčových osob v našem týmu, ale v Red Bullu pracuje velký počet odborníků. Někdy se všechny zásluhy neprávem připisují jen Adrianovi, on by řekl totéž. Každý příběh jednou skončí. V současnosti mě to ale velmi nezajímá.“Čeká Vás stý závod v týmu Red Bull. Jak hodnotíte ty předešlé závody?SV: „To by mohla být dlouhá odpověď! (smích) Čas hrozně rychle utíká. Byli jsme úspěšnější, než jsme doufali. V roce 2009, když jsem přišel do týmu, bylo pro mě překvapením, že máme konkurenceschopný vůz. Dopouštěl jsem se chyb, ale to bylo v důsledku získávaní zkušeností. Tým také dělal chyby – rok 2009 byl nakonec dobrý, bojovali jsem o titul. Pak nastoupila neuvěřitelná doba, kterou nebylo možné očekávat. Bylo těžké stanovovat si vysoké cíle, protože se mohlo cokoliv stát. Teď je situace jiná, ale opakuju, že zatím máme za sebou jen pět závodů a my máme silný tým. V Red Bullu všichni věříme, že se zlepšíme, je to jen otázkou času.“Bude to letos v Monaku složitější, než jindy? SV: „Neočekávám velký rozdíl ve srovnání s minulostí. Vozy jsou o něco pomalejší. V Monaku v podstatě nejsou rychlé zatáčky, vozy budou mít lepší přilnavost. Jistě, vozy F1 jsou jiné, mají jiné pohonné jednotky. Ale všechno se uvidí, až když vyjedou na okruh.“ Před sezonou jste předpokládal, že kvůli změnám v pravidlech budou vozy mnohem pomalejší a jezdci budou muset změnit styl jízdy…SV: „Všichni se musíme přizpůsobit vozům, v kterých jezdíme. Kdybych si mohl vybrat, volil bych vozy asi o šest sekund rychlejší. Hledět do minulosti se ale nevyplatí, musím se soustředit na to, co bude. Bylo by skvělé, kdyby byly letošní vozy rychlejší, než ty loňské, ale z různých důvodů tomu tak není. Každopádně všichni mají stejné podmínky a ani jeden tým nemá o šest sekund rychlejší vůz, než ostatní. Je jeden tým, který je rychlejší o víc než sekundu, ale není z jiné kategorie. Pravidla jsou stejná pro všechny a jeho náskok vyplývá ze skvělé práce na vývoji nového vozu. Mnoho věcí se změnilo, ale taková je F1.“Co říkáte na „megafon“, který testoval Mercedes na voze Nica Rosberga?SV: „Viděl jsem jen fotografie, připomíná mi to starý gramofon – nevypadá to dobře.“
Máte v Monaku oblíbenou část okruhu? SV: „Mám, je to náměstí před Casinem, je na něm druhá nejrychlejší zatáčka okruhu.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.