Podle Sebastiana Vettela je náskok Mercedesu před ostatními výsledkem skvělé práce na vývoji nového vozu
Sebastiane, souhlasíte s názorem, že Red Bull může v Monaku narušit dominanci Mercedesu?Sebastian Vettel (SV): „Těžko říct. Domnívám se, že musíme především zvážit skutečnost, že Mercedesy jsou rychlejší. Předpokládám, že budou silné i zde. Nico s Lewisem byli zatím v této sezoně rychlí, v závodě budou znovu těmi soupeři, které bude velmi těžké předjet. Možná bychom mohli zmenšit ztrátu. V Barceloně jsme udělali krok správným směrem, aspoň co se týče závodního tempa. V kvalifikaci jsme slabší, ale když budou suché podmínky, mohli bychom se zlepšit. Dobrý výsledek v sobotu je polovinou úspěchu v neděli.“ Je Mercedes na takové úrovni jako Red Bull v minulých letech, nebo je ještě lepší?SV: „Myslím, že jsou v jiné situaci, my jsme nikdy neměli takové výsledky. V současnosti je možné hodnotit minulé sezony s tím, že jsme dominovali, ale letos je to podle mě jiná situace. Nepamatuju si, že by Red Bull začal sezonu pěti vítězstvími. Ale je zase pravda, že loni jsme měli skvělý konec sezony. Přesto si myslím, že to bylo jiné. Náš tým dominoval několik let, víme, jak se s tím vyrovnat. Teď je to na lidech z Mercedesu. Zaslouží si to, pracovali ze všech nejlépe.“Mluvilo se o možném odchodu Adriana Neweyho do Ferrari. Kdyby odešel, zkomplikovala by se situace v Red Bullu? SV: „Doufám, že to jsou jen řeči. Četl jsem o tom několik článků a pořád je to stejné. Nevím, proč už několik let musím odpovídat na otázky ohledně Adriana.“ Chtěl byste, aby zůstal?SV: „Všichni jsme rádi, že ho máme v našem týmu, takže ano.“
Byl by jeho odchod důvodem také na změnu týmu ve Vašem případě?SV: „V posledních letech jsem měl možnost poznat Adriana. Není tajemstvím, že je jednou z klíčových osob v našem týmu, ale v Red Bullu pracuje velký počet odborníků. Někdy se všechny zásluhy neprávem připisují jen Adrianovi, on by řekl totéž. Každý příběh jednou skončí. V současnosti mě to ale velmi nezajímá.“Čeká Vás stý závod v týmu Red Bull. Jak hodnotíte ty předešlé závody?SV: „To by mohla být dlouhá odpověď! (smích) Čas hrozně rychle utíká. Byli jsme úspěšnější, než jsme doufali. V roce 2009, když jsem přišel do týmu, bylo pro mě překvapením, že máme konkurenceschopný vůz. Dopouštěl jsem se chyb, ale to bylo v důsledku získávaní zkušeností. Tým také dělal chyby – rok 2009 byl nakonec dobrý, bojovali jsem o titul. Pak nastoupila neuvěřitelná doba, kterou nebylo možné očekávat. Bylo těžké stanovovat si vysoké cíle, protože se mohlo cokoliv stát. Teď je situace jiná, ale opakuju, že zatím máme za sebou jen pět závodů a my máme silný tým. V Red Bullu všichni věříme, že se zlepšíme, je to jen otázkou času.“Bude to letos v Monaku složitější, než jindy? SV: „Neočekávám velký rozdíl ve srovnání s minulostí. Vozy jsou o něco pomalejší. V Monaku v podstatě nejsou rychlé zatáčky, vozy budou mít lepší přilnavost. Jistě, vozy F1 jsou jiné, mají jiné pohonné jednotky. Ale všechno se uvidí, až když vyjedou na okruh.“ Před sezonou jste předpokládal, že kvůli změnám v pravidlech budou vozy mnohem pomalejší a jezdci budou muset změnit styl jízdy…SV: „Všichni se musíme přizpůsobit vozům, v kterých jezdíme. Kdybych si mohl vybrat, volil bych vozy asi o šest sekund rychlejší. Hledět do minulosti se ale nevyplatí, musím se soustředit na to, co bude. Bylo by skvělé, kdyby byly letošní vozy rychlejší, než ty loňské, ale z různých důvodů tomu tak není. Každopádně všichni mají stejné podmínky a ani jeden tým nemá o šest sekund rychlejší vůz, než ostatní. Je jeden tým, který je rychlejší o víc než sekundu, ale není z jiné kategorie. Pravidla jsou stejná pro všechny a jeho náskok vyplývá ze skvělé práce na vývoji nového vozu. Mnoho věcí se změnilo, ale taková je F1.“Co říkáte na „megafon“, který testoval Mercedes na voze Nica Rosberga?SV: „Viděl jsem jen fotografie, připomíná mi to starý gramofon – nevypadá to dobře.“
Máte v Monaku oblíbenou část okruhu? SV: „Mám, je to náměstí před Casinem, je na něm druhá nejrychlejší zatáčka okruhu.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.