Podle Sebastiana Vettela je náskok Mercedesu před ostatními výsledkem skvělé práce na vývoji nového vozu
Sebastiane, souhlasíte s názorem, že Red Bull může v Monaku narušit dominanci Mercedesu?Sebastian Vettel (SV): „Těžko říct. Domnívám se, že musíme především zvážit skutečnost, že Mercedesy jsou rychlejší. Předpokládám, že budou silné i zde. Nico s Lewisem byli zatím v této sezoně rychlí, v závodě budou znovu těmi soupeři, které bude velmi těžké předjet. Možná bychom mohli zmenšit ztrátu. V Barceloně jsme udělali krok správným směrem, aspoň co se týče závodního tempa. V kvalifikaci jsme slabší, ale když budou suché podmínky, mohli bychom se zlepšit. Dobrý výsledek v sobotu je polovinou úspěchu v neděli.“ Je Mercedes na takové úrovni jako Red Bull v minulých letech, nebo je ještě lepší?SV: „Myslím, že jsou v jiné situaci, my jsme nikdy neměli takové výsledky. V současnosti je možné hodnotit minulé sezony s tím, že jsme dominovali, ale letos je to podle mě jiná situace. Nepamatuju si, že by Red Bull začal sezonu pěti vítězstvími. Ale je zase pravda, že loni jsme měli skvělý konec sezony. Přesto si myslím, že to bylo jiné. Náš tým dominoval několik let, víme, jak se s tím vyrovnat. Teď je to na lidech z Mercedesu. Zaslouží si to, pracovali ze všech nejlépe.“Mluvilo se o možném odchodu Adriana Neweyho do Ferrari. Kdyby odešel, zkomplikovala by se situace v Red Bullu? SV: „Doufám, že to jsou jen řeči. Četl jsem o tom několik článků a pořád je to stejné. Nevím, proč už několik let musím odpovídat na otázky ohledně Adriana.“ Chtěl byste, aby zůstal?SV: „Všichni jsme rádi, že ho máme v našem týmu, takže ano.“
Byl by jeho odchod důvodem také na změnu týmu ve Vašem případě?SV: „V posledních letech jsem měl možnost poznat Adriana. Není tajemstvím, že je jednou z klíčových osob v našem týmu, ale v Red Bullu pracuje velký počet odborníků. Někdy se všechny zásluhy neprávem připisují jen Adrianovi, on by řekl totéž. Každý příběh jednou skončí. V současnosti mě to ale velmi nezajímá.“Čeká Vás stý závod v týmu Red Bull. Jak hodnotíte ty předešlé závody?SV: „To by mohla být dlouhá odpověď! (smích) Čas hrozně rychle utíká. Byli jsme úspěšnější, než jsme doufali. V roce 2009, když jsem přišel do týmu, bylo pro mě překvapením, že máme konkurenceschopný vůz. Dopouštěl jsem se chyb, ale to bylo v důsledku získávaní zkušeností. Tým také dělal chyby – rok 2009 byl nakonec dobrý, bojovali jsem o titul. Pak nastoupila neuvěřitelná doba, kterou nebylo možné očekávat. Bylo těžké stanovovat si vysoké cíle, protože se mohlo cokoliv stát. Teď je situace jiná, ale opakuju, že zatím máme za sebou jen pět závodů a my máme silný tým. V Red Bullu všichni věříme, že se zlepšíme, je to jen otázkou času.“Bude to letos v Monaku složitější, než jindy? SV: „Neočekávám velký rozdíl ve srovnání s minulostí. Vozy jsou o něco pomalejší. V Monaku v podstatě nejsou rychlé zatáčky, vozy budou mít lepší přilnavost. Jistě, vozy F1 jsou jiné, mají jiné pohonné jednotky. Ale všechno se uvidí, až když vyjedou na okruh.“ Před sezonou jste předpokládal, že kvůli změnám v pravidlech budou vozy mnohem pomalejší a jezdci budou muset změnit styl jízdy…SV: „Všichni se musíme přizpůsobit vozům, v kterých jezdíme. Kdybych si mohl vybrat, volil bych vozy asi o šest sekund rychlejší. Hledět do minulosti se ale nevyplatí, musím se soustředit na to, co bude. Bylo by skvělé, kdyby byly letošní vozy rychlejší, než ty loňské, ale z různých důvodů tomu tak není. Každopádně všichni mají stejné podmínky a ani jeden tým nemá o šest sekund rychlejší vůz, než ostatní. Je jeden tým, který je rychlejší o víc než sekundu, ale není z jiné kategorie. Pravidla jsou stejná pro všechny a jeho náskok vyplývá ze skvělé práce na vývoji nového vozu. Mnoho věcí se změnilo, ale taková je F1.“Co říkáte na „megafon“, který testoval Mercedes na voze Nica Rosberga?SV: „Viděl jsem jen fotografie, připomíná mi to starý gramofon – nevypadá to dobře.“
Máte v Monaku oblíbenou část okruhu? SV: „Mám, je to náměstí před Casinem, je na něm druhá nejrychlejší zatáčka okruhu.“
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.