V Monaku ve čtvrtek začínají první tréninky. Co od víkendu očekává jezdec Ferrari Kimi Räikkönen?
Fin zde v roce 2005 s McLarenem dojel první. Jaké to je podle něj vyhrát Velkou cenu Monaka? "Dost okay," odpovídá.
Letos doufá, že zde získá slušný počet bodů, přestože jeho Ferrari za Mercedesem dost zaostává: "Na této trati váš výsledek může ovlivnit tolik věcí a já doufám, že se nám zde tentokrát bude dařit lépe a získáme slušnou porci bodů. Je ale příliš brzy říci, jak na tom budeme, obzvlášť proto, že letošní auta se od těch z minulého roku hodně liší."
Ta mají přibližně dvojnásobný krouticí moment, pneumatiky jsou ale tvrdší a aerodynamika generuje podstatně menší přítlak. Jezdcům to bude více klouzat, Räikkönen si s tím ale příliš hlavu neláme.
"Když máte dobré auto, pak na tom příliš záležet nebude, protože víte, jak se chová. Je pravdou, že přilnavosti je o něco méně a s řízením vozů to může být těžší, ale uvidíme, co přinese první trénink," popisuje pilot Ferrari.
Kimi Räikkönen byl ve Španělsku spokojený s vylepšením svého vozu (foto: Scuderia Ferrari)
Pokud jde o vývoj vozu F14 T, cítí, že Scuderia dosáhla určitého pokroku: "V posledním závodě jsme měli nějaké problémy, ale auto bylo ve Španělsku o něco lepší, i když šesté a sedmé místo není to, kde bychom chtěli být. Kousek po kousku se zlepšujeme, protože to nemá jednoduché řešení. Pokračujeme však v tvrdé práci."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.