Nico Hülkenberg po Velké ceně Španělska nechápal, kde se brala rychlost jeho týmového kolegy Sergia Péreze. Force India dodatečně přišla na problém se spodní částí vozu, což ho ho brzdilo až o půl sekundy na kolo.
Němec byl po závodě rozčarovaný, když dojel na posledním bodovaném místě za svým týmovým kolegou: "Seděl jsem v jiném autě než Sergio. Nemohl jsem ho za sebou udržet. Jeho vůz byl na okruhu mnohem lepší. Jen jsem kroužil a ničil pneumatiky."
Proč měl tedy Pérez v průměrné čisté rychlosti o 0,15 s na kolo navrch a proč dokázal lépe zacházet s pneumatikami? Během testu po závodě v Barceloně tým provedl srovnání podlah z obou vozů přímo na dráze. Při něm zjistil, že po nasazení Sergiovy podlahy bylo auto najednou o půl sekundy na kolo rychlejší.
Na Hülkenbergově verzi zřejmě zcela přesně neseděl některý z aerodynamických prvků - milimetry zde hrají obrovskou roli. Ztráta tým při zpětném pohledu samozřejmě mrzí - bez toho by podle něj mohl Hülkenberg bojovat s Bottasem o páté místo.
V Monaku bez FRICuV Barceloně se indickému týmu ale vedlo i celkově hůře. V rychlosti je předčil také další zákazník Mercedesu - Williams. Technický ředitel Force India Andy Green byl proto trochu zmatený: "Něco jsme dobře nevyladili. Nebo přišli ostatní s lepšími novinkami."
Force India sází na jistotu, v Monaku FRIC zavěšení raději nenasadí (foto: Sahara Force India)
Po analýze dat inženýři zjistili, že problém spočíval v nastavení zavěšení FRIC, které propojuje přední nápravu se zadní. Force India s tímto systémem jezdí teprve od Velké ceny Číny a nemá s ním tedy moc zkušeností. V Monaku ho proto raději nenasadí.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.