Nico Hülkenberg po Velké ceně Španělska nechápal, kde se brala rychlost jeho týmového kolegy Sergia Péreze. Force India dodatečně přišla na problém se spodní částí vozu, což ho ho brzdilo až o půl sekundy na kolo.
Němec byl po závodě rozčarovaný, když dojel na posledním bodovaném místě za svým týmovým kolegou: "Seděl jsem v jiném autě než Sergio. Nemohl jsem ho za sebou udržet. Jeho vůz byl na okruhu mnohem lepší. Jen jsem kroužil a ničil pneumatiky."
Proč měl tedy Pérez v průměrné čisté rychlosti o 0,15 s na kolo navrch a proč dokázal lépe zacházet s pneumatikami? Během testu po závodě v Barceloně tým provedl srovnání podlah z obou vozů přímo na dráze. Při něm zjistil, že po nasazení Sergiovy podlahy bylo auto najednou o půl sekundy na kolo rychlejší.
Na Hülkenbergově verzi zřejmě zcela přesně neseděl některý z aerodynamických prvků - milimetry zde hrají obrovskou roli. Ztráta tým při zpětném pohledu samozřejmě mrzí - bez toho by podle něj mohl Hülkenberg bojovat s Bottasem o páté místo.
V Monaku bez FRICuV Barceloně se indickému týmu ale vedlo i celkově hůře. V rychlosti je předčil také další zákazník Mercedesu - Williams. Technický ředitel Force India Andy Green byl proto trochu zmatený: "Něco jsme dobře nevyladili. Nebo přišli ostatní s lepšími novinkami."
Force India sází na jistotu, v Monaku FRIC zavěšení raději nenasadí (foto: Sahara Force India)
Po analýze dat inženýři zjistili, že problém spočíval v nastavení zavěšení FRIC, které propojuje přední nápravu se zadní. Force India s tímto systémem jezdí teprve od Velké ceny Číny a nemá s ním tedy moc zkušeností. V Monaku ho proto raději nenasadí.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.