Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier hovoří o tom, jak McLaren přistoupí k Velké ceně Monaka. Usilovně pracuje na zlepšení, přiveze s sebou zvláštní balík určený pouze pro tuto městskou trať.
McLaren zažívá sezónu jako na houpačce: po první velké ceně šampionát vedl, teď v posledních třech závodech nezískal ani bod. V továrně probíhá restrukturalizace a jeho lidé usilovně pracují na zrychlení vozu MP4-29.
"Poslední tři závodní víkendy pro nás byly těžké, ale celý tým pracuje naplno na zlepšení," ujišťuje Boullier. "Ačkoliv naši piloti mají v souvislosti s Monakem odlišné pozadí - Jenson je bývalým vítězem a Kevin tam bude debutovat - tak se oba již nemůžou dočkat toho, aby zjistili, co o víkendu budou moci dokázat."
"Monako je vždy trochu jedinečné. Jde o závodní trať, na které někdy můžete dosáhnout o něco více, než na běžných okruzích. Stejně jako v tamějším kasinu někdy můžete vyhrát, pokud zkusíte štěstí.
Samozřejmě, že o tomto víkendu budeme spoléhat trochu více než jen na štěstí! Jedním z klíčů k dobrému výsledku v Monaku je dobrá práce v garáži a kamionu inženýrů," pokračuje sportovní ředitel McLarenu, jenž již dříve uvedl, že to chvíli potrvá, než se jeho tým začne znovu objevovat na špici.
Jenson Button v Monte Carlu triumfoval v roce 2009 s Brawnem GP (foto: McLaren Mercedes)
"Bez ohledu na naši výkonnost na dráze mechanici nikdy nepolevují v úsilí, aby auta byla dobře sestavená, spolehlivá a vypadala bezvadně. Stejně tak i naši inženýři a stratégové neúnavně pracují na tom, abychom na dráze vyždímali každou kapku výkonnosti."
A co nového McLaren chystá? "Monako má své unikátní požadavky na výkonnost auta. Samozřejmě, že pro tento závod přivezeme balík připraveny zvlášť pro tuto trať - a do Kanady také. Momentálně ale necílíme na žádný konkrétní závod jako na bod celkového obratu.
Jednoduše tvrdě pracujeme na to, abychom postupně zlepšovali auto. Pevně tomuto procesu věříme a doufáme, že v budoucnu začneme sklízet jeho ovoce," dodává Boullier v naději, že přeruší sérii závodů bez jediného bodu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.