Podle Felipeho Massy z Williamsu bude víkendová Velká cena Monaka tím nejtěžším závodem sezóny 2014.
Brazilec, který v Monte Carlu v roce 2008 vyhrál kvalifikaci, o nadcházejícím podniku uvádí: "Myslím, že Monako bude velmi, velmi těžkým závodem. S vozy jezdíme podstatně více bokem."
"Krouticí moment, který nám motor poskytuje, je možná dvojnásobný ve srovnání s minulým rokem, a přilnavost pneumatik není moc vysoká, takže v Monaku bude velmi snadné havarovat. Podle mě půjde o nejtěžší závod sezóny," cituje Massu Autosport.
Souhlasí s ním i Sergio Pérez z Force Indie: "Bude to hodně zajímavé. Uvidíte hodně pilotů narážet do svodidel. Tato auta jsou náročná na ovládání. Pokud vás postihne určitá degradace, těžko s tím něco naděláte."
Základní výzvy ani podívaná se zde ale podle současného šéfa výkonnosti vozidla Williamsu, Roba Smedleyho, nezmění: "Monte Carlo je v základu stále Monte Carlem. Nemyslím si, že to bude letos v něčem odlišné od minulosti."
Vozy v Monaku těsně kopírují svodidla (foto: Scuderia Ferrari)
"Po celou dobu, co působím v F1, bylo vždy omezeno podélným zadním opotřebením. Můžete si dovolit jít do větší degradace, protože se tady těžce předjíždí. Ale ten, komu se zadní pneumatiky podaří udržet při životě a bude je opotřebovávat méně než ostatní piloti, ten bude dominovat.
Jde o odlišný technický režim vozů, ale změní se tím podívaná v Monaku? Změní to způsob, jakým fungujeme? Ne, nezmění," dodává Smedley.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.