Podle Felipeho Massy z Williamsu bude víkendová Velká cena Monaka tím nejtěžším závodem sezóny 2014.
Brazilec, který v Monte Carlu v roce 2008 vyhrál kvalifikaci, o nadcházejícím podniku uvádí: "Myslím, že Monako bude velmi, velmi těžkým závodem. S vozy jezdíme podstatně více bokem."
"Krouticí moment, který nám motor poskytuje, je možná dvojnásobný ve srovnání s minulým rokem, a přilnavost pneumatik není moc vysoká, takže v Monaku bude velmi snadné havarovat. Podle mě půjde o nejtěžší závod sezóny," cituje Massu Autosport.
Souhlasí s ním i Sergio Pérez z Force Indie: "Bude to hodně zajímavé. Uvidíte hodně pilotů narážet do svodidel. Tato auta jsou náročná na ovládání. Pokud vás postihne určitá degradace, těžko s tím něco naděláte."
Základní výzvy ani podívaná se zde ale podle současného šéfa výkonnosti vozidla Williamsu, Roba Smedleyho, nezmění: "Monte Carlo je v základu stále Monte Carlem. Nemyslím si, že to bude letos v něčem odlišné od minulosti."
Vozy v Monaku těsně kopírují svodidla (foto: Scuderia Ferrari)
"Po celou dobu, co působím v F1, bylo vždy omezeno podélným zadním opotřebením. Můžete si dovolit jít do větší degradace, protože se tady těžce předjíždí. Ale ten, komu se zadní pneumatiky podaří udržet při životě a bude je opotřebovávat méně než ostatní piloti, ten bude dominovat.
Jde o odlišný technický režim vozů, ale změní se tím podívaná v Monaku? Změní to způsob, jakým fungujeme? Ne, nezmění," dodává Smedley.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.